תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

קונה רכב ראשון? כמה דברים שחשוב לדעת

עומדים לקראת הליך רכישתו של הרכב הראשון בחייכם?

  • 25-04-2016
  • מאת: תוכן שיווקי

רוצים לדעת מה הם הפרמטרים השונים עליהם מומלץ לתת את הדעת לאורך הליך הרכישה? באמצעות המדריך לקונה המתחיל המופיע לפניכם תוכלו להפוך את חווית הרכישה לנעימה יותר ואף להבטיח לעצמכם רכישת רכב ראשון באופן היעיל והבטוח ביותר. 

הדרך לרכישת רכב חדש מתחילה בהגדרת צרכים

עוד טרם פנייתכם ללוחות רכב או סוכנויות רכב כאלו ואחרות למטרת איתור הרכב הראשון שלכם, אנו ממליצים להגדיר מראש את מטרות הרכישה ואת מכלול הצרכים שלכם מהרכב. הגדרת הצרכים נועדה בין היתר לצרכי קביעת קטגוריית הרכב (משפחתי, מיני, רכב שטח וכו), קביעת התקציב העומד לרשותכם ולבחינת פרמטרים שונים המעידים על התאמת סוג הרכב לצרכי הנסיעה היומיומית שלכם, לרבות, צריכת דלק ברכב הנקבעת בין היתר בהתאם לגודל נפח מנוע ברכב ועוד. 
 
 

בדיקות אותן מומלץ לבצע במסגרת רכישת רכב ראשון ובכלל...

  • במידה ואתם עומדים לרכוש מכונית חדשה יד ראשונה מאדם פרטי, בקשו לעיין בתעודת הזהות של המכור, וזאת על מנת לוודא שהאדם הניצב מולכם הינו הבעלים הרשמי של הרכב. 
  • חשוב שבדיקת הרכב על ידיכם תתבצע בשעות אור יום, וזאת על מנת שתוכלו להבחין בהבדלי צבע על גבי פח הרכב. הבדלים אלו מעידים על תיקון פחחות אותו ביצע בעל הרכב בשלב כזה או אחר, ולכן חשוב שתדעו מה הייתה הסיבה לאותו תיקון.
  • בדיקת רכב מקצועית רק במכון בדיקה מוסמך- הקפידו לבצע בדיקה מקיפה ומקצועית למערכות הרכב אך ורק במכון בדיקה מוסמך. כמו כן, אנו ממליצים לכם לבחור את מכון הבדיקה בעצמכם ולא להסתמך על המלצות המוכר בנוגע לזהות מכון הבדיקה. 
  • בדיקת ספר הטיפולים- במידה ובעל הרכב מחזיק בספר טיפולי רכב, בדקו היכן בוצעו הטיפולים, מה הם החלקים אשר הוחלפו ברכב, מתי בוצע הטיפול האחרון וכדומה. עיון מעמיק של איש מקצוע בספר הטיפולים יוכל לספק לכם זווית נוספת בנוגע לכדאיות הרכישה.
  • בדיקת רישיון רכב ובדיקת שעבודים- במקביל לבדיקת זהות המוכר, אנו ממליצים לכם לבצע בדיקה בנוגע לרישיון הרכב: הקפידו לבדוק את מספר בעלי הרכב בעבר (הספרה 0  מציינת שזה רכב יד ראשונה). כמו כן, מומלץ לפנות למשרד הרישוי על מנת לבדוק האם קיימים עיקולים או שעודים כאלו ואחרים על הרכב אותו אתם עתידים לרכוש.
  • נסיעת מבחן- אל תוותרו על נסיעת מבחן כחלק מהבדיקות השונות לרכישת הרכב. במהלך נסיעת המבחן הקפידו על נהיגה מתונה בשטח עירוני ובינעירוני כאחד ובדקו האם קיימים רעשים לא מוסברים מהמנוע במהלך הנסיעה. כמו כן, בדקו את תקינות המזגן במהלך הנסיעה. 
  • במידה ואתם רוכשים רכב בפעם הראשונה, אנו ממליצים לכם לבצע את הבדיקות השונות בעזרתו של בן משפחה או מכר המתמחה מעט בענייני רכב. 
 

 

 

dddd