תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן DS3
  • סיטרואן DS5
  • עבר, הווה, עתיד – השקת מותג DS בישראל

    סיטרואן DS3

    עם מושגים כמו רוח האוונגרד, לרגש את עולם הרכב ואסטטיקה צרפתית עם יכולות הנדסיות וטכנולוגיות – סיטרואן מסתערת על פלח הפרימיום עם מיתוג נפרד לדגמי DS

    • 27-03-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: DS

    היה לי שם רגע של דילמה בציון הקרדיט של צילום התמונות. מצד אחד האצבעות רוצות לכתוב "סיטרואן" כי אני מסתכל על תמונות של סיטרואן, אבל אז המוח מתערב ומזכיר לי שזהו כבר מותג נפרד. כמו לקסוס לטויוטה, כמו אינפינטי לניסאן או אודי לפולקסווגן. אבל זו דילמה שאינה רק בקרדיט התמונות לידיעה הזו אלא הרבה יותר מזה.

    בלובינסקי היבואנית מדגישים את ההפרדה המוחלטת בין המותגים ברמות השיווק והשירות של DS משאר המוצרים מבית קונצרן PSA. הם מדברים על מותג שיביא בשורה לפלח הפרימיום בישראל, אפשר להרים גבות, אבל כאשר הדובר הוא אבי צור, מנכ"ל לובינסקי שכבר ב-98' היה חלק מהמהפך של אודי מיצרנית בעלת נפח מכירות של 300 כלי רכב ונסיונות חדירה לעולם הפרימיום נמצאת היום במקום הראשון מבין מותגי היוקרה במכירות – כדאי גם לפתוח את הראש ולא למהר להטיל ספק.

    ב-DS מקפידים להדגיש את הקווים הבסיסיים של ה-DNA שילווה את המותג: עיצוב, טכנולוגיה, עידון וירידה לפרטים ונוחות בתנועה. אלו אגב, מסרים שבאופן טבעי מתקשרים למי שהיוותה את ההשראה למותג הזה, ה-DS האגדית של 1955 אחת המכוניות המהפכניות שידעה תעשיית הרכב והקדימה את זמנה בדורות שלמים.

    בשלב זה שיווקו בישראל שניים משלושת הדגמים המרכיבים את ההיצע הנוכחי של DS. אלו יהיו ה-3DS שתתחרה במכוניות כמו אודי 1A או מיני בסגמנט הסופר מיני פרימיום וכן 4DS הגדולה שמבקשת לאתגר את אודי A4 וב.מ.וו סדרה 3. המכונית השלישית ה-4DS בשלב זה לא תשווק בישראל והיבואן עדיין במו"מ מול היצרן לגבי השיווק שלה.

    ל-3DS שני מנועים ושלוש רמות גימור. Chic  ,Chic So וכן Sport Chic. השתיים הראשונות יעשו שימוש במנוע 1.2 ליטר טורבו שלושה צילינדרים המוכר מדגמי פיז'ו וסיטרואן.כאן הוא בהספק 110 כ"ס ו-20.9 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית, שישה יחסי העברה מתוצרת אייסין היפנית. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.9 שניות והמהירות המירבית היא 189 קמ"ש. גרסת ה-Sport Chic תשתמש במנוע ה-1.6 ליטר טורבו בן 165 כ"ס ו-24.4 קג"מ. כאן התיבה היא ידנית שישה הילוכים, הביצועים הם 7.5 שניות למאה קמ"ש ו-218 קמ"ש מירביים.

    רמת הגימור Chic כוללת בקרת שיוט ומגביל מהירות, מערכת START STOP, תאורת יום לד, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע של 7 אינץ' הכוללת בלוטות' והזרמת מוזיקה מהנייד, בקרת אקלים, שקעי AUX ו-USB, תא כפפות מקורר, חישוקי סגסוגת 16 אינץ' ועוד.

    רמות הגימור So Chic ו-Sport Chic מוסיפות פנסי ערפל ויחידות תאורה משולבות קסנון ולד עם תאורה לתוך הפנייה, פנסי לד אחורים, חיישני גשם, קיפול חשמלי למראות הצד, חלונות אחוריים כהים, שילוב עור במושבים, דוושות אלומיניום, חישוקי 17 אינץ' ועוד.

    המחירים – 120 אלף שקלים לרמת הגימור Chic, 130 לרמת הגימור So Chic ו-140 אלף שקלים ל-Sport Chic. בחו"ל ל-DS3 ישנן גם גרסאות "פרפורמנס" חזקות עם מנוע ה-1.6 ליטר טורבו 208 כ"ס ושיפורי מתלים, שיווקן של אלו מתוכנן, אם כי הפרטים עדיין לא סגורים.

    הדגם השני שישווק הוא כאמור ה-5DS. שם יהיה מנוע ה-1.6 ליטר טורבו 165 כ"ס והביצועים יהיו 9.5 שניות למאה קמ"ש ו-202 קמ"ש מירביים. גם פה תהיינה שתי רמות גימור, Chic ו-Sport Chic שכוללות בין השאר, חישוקי 18 אינץ', תאורת לד, חלון שמש פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ', חיבור בלוטות', כניסות AUX ו-USB למדיה, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושבים האחוריים, חיישני חניה, גשם אורות ועוד.

    מחיריה של 5DS יתחילו ב-209 אלף שקלים ו-219 לגרסה המאובזרת.

    ככל מכונית ממותג פרימיום, גם כאן הלקוחות יקבלו מעטפת שירות נרחבת שכוללת שירות אישי של מנהל שירות צמוד ללקוחות, איסוף ושינוע המכוניות לטיפולים שיבוצעו בשישה מרכזי שירות נבחרים, מוקד 24/7 לשירות, אפליקציה ללקוחות, שירותי דרך כולל החלפת גלגל ותדלוק במידת הצורך ועוד. המכוניות יימכרו בהפרדה מותגית משאר דגמי היצרנית. מלאכת החדרת המותג לתודעה כמוצר פרימיום תלווה בסרטוני תדמית ופעילות דיגיטלת ממוקדות לקהל היעד. על ניהול המותג מופקד עמית לוי.

    אמנם מותג DS מציג כרגע שלושה דגמים בלבד וכאלו שעד כה נמכרו תחת סמל סיטרואן, אולם בטווח הזמן של השנה הקרובה אנו עתידים לראות את קו הדגמים מתעדכן. הראשון יהיה במהלך 2017 בדמות SUV קטן, שנה מאוחר יותר תציג החברה SUV בינוני וכן מכונית סדאן וב-2019 עתיד לצאת SUV גדול למותג. 

     

    dddd