תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אאודי
  • אאודי Q7
  • מכניס עוד S ל-SUV

    אאודי Q7

    אודי חשפה את גרסת ה-S לרכב הפנאי Q7. מנוע ה-DTI שלו יפיק 435 כ"ס בעזרת שני מגדשי טורבו מופעלים חשמלית

    • 06-03-2016
    • מאת: קינן כהן, צילום: אודי

    זירת הסופר SUV שבה שיחקו עד כה גרסאות הקצה של ב.מ.וו X5, פורשה קאיין, ריינג' רובר ומרצדס ML ו-GL מקבלת כעת מתחרה נוסף מאודי. זו גרסת ה-S של אודי Q7 שמשתמשת בטכנולוגיית מנועי הדיזל של החברה עם טוויסט חשמלי.

    שום דבר לא חדש בפטנט של שימוש במגדשי טורבו על מנת להעלות את הספק המנועים של מכוניות, אבל באודי החליטו לעשות שימוש ראשון במכונית סדרתית במגדש נוסף, שלישי שמצטרף לשניים הרגילים במנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטרים של אודי SQ7. המגדש השלישי מונע באמצעות חשמל וזאת לראשונה במכונית סדרתית. כך, בעוד המגדש הראשון נכנס לפעולה בטווח הסל"ד הנמוך והשני בטווח הסלד הגבוה, ושניהם נשלטים על ידי תזמון משתנה לשסתומי הפליטה בכל צילינדר, המגדש החשמלי שנמצא ביציאה ממצנני הביניים מספק באמצעות מנוע 48 וולט נפרד גדישה מיידית בלי להיות תלוי בסחרור הטורבינה על ידי גזי הפליטה. לטענת המהנדסים באודי הסידור הזה מבטל הלכה למעשה את מה שהכרנו כ"טורבו לג" אותה השהייה בין הרגע בו לוחצים על דוושת הגז ועד לרגע שהמגדש דוחס אוויר לתא השריפה.

    השורה התחתונה של כל חגיגת הטורבו הזו היא קודם כל אותם 435 סוסים, אבל גם ויותר מרשים מהם אלו 91.7 קג"מ הזמינים ממש מיידית כבר מ-1,000 סל"ד נתון מדהים. התרגום של המספרים האלו לביצועים הם 4.8 שניות למאה קמ"ש בעזרת הנעה כפולה ותיבת שמונה הילוכים. המהירות המירבית מוגבלת כמקובל ל-250 קמ"ש.

    עוד ממתק מכאני נועד לסייע לכל הדבר הזה להיות מהיר ויציב גם בפניות. מערך המתלים האדפטיביים עושים שימוש לא רק בהקשחה משתנה ומוטות מייצבים אלא גם במערכת נפרדת מופעלת חשמלית על ידי מצבר 48 וולט נפרד בתא המטען, ששולטת במוטות כדי לאפשר להם לעבוד בנפרד כדי לספק נוחות במהירות נמוכה או "לחבר" בין השניים בנהיגה ספורטיבית כדי ליצור שליטה הדוקה יותר על זוויות הגלגול של המרכב. בנוסף, כדי לאפשר ללבנת החבלה הזו לפנות ולתמרן טוב יותר היא מצוידת גם בהיגוי לכל הגלגלים.

    חיצונית הבידול הוא די עדין, מלבד תגי ה-S הרגילים, הפנסים הם מסוג לד, הגריל והפגושים שונים, פתחי יניקת אוויר מובחנים ל-S, ספי דלתות ובתי מראות צד מאלומיניום וארבע יציאות אגזוז מלבניות. הלקוחות יוכלו לבחור בין חישוקי 20 או 22 אינץ'.

    תא הנוסעים מקבל מעבר למערכות הבטיחות והנוחות את המיטב שיש לאודי להציע כולל לוח המחוונים הדיגיטלי, מערכת ה-MMI, מצלמות סביב הרכב, מושבי ספורט או מושבי ספורט פלוס אופציונליים ועוד מלוא החופן פינוקים.  

    dddd