תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • ניסאן
  • ניסאן אקס טרייל
  • ניסאן אקסטרייל החדש בישראל

    ניסאן אקס טרייל

    ניסאן מרחיבה את היצע הקרוסאוברים שלה בישראל עם רכב שבעה מושבים חדש – האקסטרייל. יוצע עם מנוע דיזל 1.6 טורבו במחיר של החל מ-185 אלף שקלים

    • 06-12-2015
    • מאת: קינן כהן, צילום: ניסאן

    עוד מתחרה מתייצב בסגמנט המצטופף של תחליפי מיניוואנים קומפקטיים – עם הצטרפותו של ניסאן אקסטרייל לכלי רכב דוגמת יונדאי סנטה פה, קיה סורנטו ומיצובישי אאוטלנדר. הקלף שלו – אבזור רב ומערכות בטיחות דינאמיות ומצבי נהיגה מתקדמות.  

    בניגוד לדור הקודם שיכל גם לרדת מהשביל אל השטח, בהתאם למגמה העולמית אקסטרייל החדש מרכך את מנהגיו והופך לקרוסאובר שמוצע לעת עתה רק עם הנעה קדמית.

    העיצוב החיצוני מראה דמיון לקשקאי החדש אבל בממדים נדיבים בהרבה, אורך כללי של 464 ס"מ הוא אולי לא מהארוכים בקבוצתו, אך בסיס הגלגלים של 270 שם אותו פחות או יותר במרכז הקטגוריה.

    אקסטרייל מגיע בשתי רמות גימור ACENTA הבסיסית (אך בהחלט לא דלה) ו-TEKNA מאובזרת הנבדלות במראה החיצוני ובתא הנוסעים. שתיהן מקבלות שמשות כהות וגג שמש כפול ותצוגת נתונים בלוח המחוונים על גבי מסך צבעוני. חיצונית אלו חישוקי 19 אינץ', תאורת לד ומסילות גג שיש ל-TEKNA בעוד לרמת האבזור ACENTA חישוקי 17 אינץ', תאורת הלוגן וללא מסילות גג. בתוך תא הנוסעים מוסיפה רמת האבזור הגבוהה למערכת המולטימדיה מסך מגע, מצלמות לתצוגה היקפית של סביבת המכונית, ריפודי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, פתיחה חשמלית לתא המטען ומערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל.

    מבחינת ציוד הבטיחות ברמת הגימור ACENTA אורות גבוהים אוטומטיים, מערכת להתראה על אי שמירת מרחק, בקרת סטייה מנתיב, מערכת לזיהוי תמרורים (מהירות). רמת הגימור TEKNA מוסיפה מערכת לזיהוי עצמים בשטחים מתים, זיהוי הולכי רגל ומערכת התראה בפני עייפות נהג.

    רגע לפני יחידת הכוח, נספר על שלוש בקרות שהן בהחלט יוצאות דופן בקבוצתו ובכלל מחוץ לחוג היוקרה. הראשונה היא Active Ride Control המנטרת את הדרך לפנים ומתאימה את פעולת השיכוך של הבולמים על מנת לאזן את המרכב. Active Engine Brake עושה שימוש בבלימת מנוע על מנת לייצר האטה יעילה יותר בפניות או בעצירה – פחות עומס על הבלמים ושמירה על יעילותם לאורך זמן. Active Trace Control היא למעשה מעין הרחבה של מערכת חלוקת הבלימה האלקטרונית ובקרת היציבות שמאפשרת בלימת כל גלגל בנפרד על מנת לסייע למכונית לפנות טוב יותר בעיקר בתנאי דרך חלקים.

    המנוע הוא כאמור דיזל מוגדש טורבו בנפח 1.6 ליטר 130 כ"ס ולמרות שנתון זה נמוך משל מתחריו מונעי הבנזין (150 באאוטלנדר, 192 בסנטה פה ו-188 בסורנטו) נתון המומנט המשמעותי יותר לנהיגה הוא 32.6 קג"מ הזמינים כבר ב-1,750 סל"ד – טוב משמעותית משל מנועי הבנזין. תיבת ההילוכים היא Xtronic רציפה אך בעלת חלוקת "הילוכים" המדמה החלפות הילוכים בזמן ההאצה.

     מחירי האקסטרייל החדש יהיו 185 אלף שקלים לרמת הגימור ACENTA ו-200 אלף שקלים לרמת הגימור TEKNA לפני אגרת רישוי כאשר על צבע מטאלי תוסיפו 1200 שקלים.

    במחירים אלו, הוא תחרותי ביחס למתחריו הישירים להוציא אאוטלנדר שבתצורת שבעה מושבים ברמת הגימור הבסיסית שלו נמכר ב-170 אלף שקלים אך מאובזר פחות.

    dddd