פורד ישראל – הקולקציה החדשה

פורד אדג'

דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל מעבירה את ההיצע שלה התחדשות מקיפה. פוקוס 1.5, אדג', אקספלורר וגרסת הנעה קדמית לקוגה

  • 01-12-2015
  • מאת: קינן כהן, צילום: יצרן

השנתיים האחרונות היו לא פשוטות עבור חטיבת פורד בישראל. היצע דגמים לא עדכני בשילוב בעיות שביעות רצון ממכונית הלחם והחמאה שלה – הפוקוס, ובנוסף מחירים לא אטרקטיביים לכלי הרכב שלהם מתוצרת צפון אמריקה שהמנועים הגדולים שלהם לא יוצאים נשכרים בהיבט של המיסוי בשל ציון ירוק נמוך יחסית הביאו לירידה במכירות.

את המגמה הזו מקווה היבואנית לשנות בעזרת שורת דגמים חדשים, מחודשים ומעודכנים שיגיעו לאולמות התצוגה שלה כבר במהלך דצמבר.

לגבי המוסטנג החדשה לא נמסרו פרטים.

פורד פוקוס:

אמנם באיחור של שנה וחצי לאחר שהשוק האירופי קיבל אותה, אבל כעת פורד פוקוס המשפחתית הקומפקטית של פורד מגיעה לכאן אחרי ריענון ומתיחת פנים. הפעם כפי שזה נראה הגרסאות החמות ST ו-RS לא תגענה לישראל...

בתחום המכני הפוקוס מקבלת מנוע 1.5 ליטר מוגדש, עם 150 כ"ס ו-24.5 קג"מ. בניגוד לתיבת ההילוכים הרובוטית בעבר שספגה ביקורת וסבלה ממחלות ילדות, כאן תהייה תיבת הילוכים פלנטרית אוטומטית עם שישה הילוכים. באגף הדיזל יהיה מנוע שגם הוא בנפח 1.5 ליטר עם 120 כ"ס והוא ימשיך לעשות שימוש בתיבה הרובוטית שכוילה ועודכנה.

תא הנוסעים מתרענן עם עיצוב פנים נקי ופחות עמוס מבעבר, משופר בחומריו ועשיר יותר באבזור. היא מקבלת מערכת בלימה אוטומטית במהירויות עירוניות וזחילה (עד 50 קמ"ש) ומערכת מולטימדיה עם אפליקציות על בסיס אנדרואיד ומסך תשעה אינץ' ו-WAZE מובנה.

המחירים-

טרנד: 128 אלף שקל
טרנד סטיישן: 130 אלף שקל
טיטניום: 133 אלף שקל
טיטניום סטיישן: 135 אלף שקל
דיזל: 136אלף שקלים לסדאן ו-138 אלף שקלים לסטיישן

פורד קוגה:

למרות שרשמית הוא משווק מאז 2013, הקוגה לא זכה לאחיזה של ממש בשוק המקומי. הוא ינסה להיכנס מחדש לרשימת הקניות של הלקוחות באמצעות מנועים חדשים וגרסת הנעה קדמית במחיר מוזל.

כמו בפוקוס, גם כאן יעשה שימוש במנוע ה-1.5 ליטר אקובוסט המוגדש טורבו, אבל עם 182 כ"ס. מערכת המולטימדיה מבוססת אנדרואיד ולה מסך שמונה אינץ' עם WAZE מובנה. הוא יגיע מאובזר כסטנדרט בשבע כריות אוויר, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבי השורה האחורית, בקרת שיוט וחישוקי 17 אינץ'. לדגם הטיטניום המאובזר יצורפו גם חלון שמש פנורמי, מושבי עור-בד, כיוון חשמלי למושב הנהג וחישוקי 18 אינץ'.

המחירים-

טרנד: 159,900 שקלים
טיטניום הנעה קדמית: 172,900 שקלים
טיטניום הנעה כפולה: 193 אלף שקלים

פורד אדג':

כשהוא למעשה דגם חדש לחלוטין העושה שימוש בפלטפורמה של המונדיאו (בניגוד לזו של מאזדה6 בעבר). הוא מציע שפע של שילובים בין מנועים, גרסאות הנעה ורמות אבזור.

המנועים יהיו 2.0 ליטר טורבו מסדרת האקובוסט ולו 245 כ"ס וגם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים עם 285 כ"ס. בהמשך שנת 2016 תצטרף גרסת דיזל.

האבזור, כמתבקש מרכב שמגיע מהשוק האמריקני עשיר. בתחום הנוחות למשל יש פתיחה חשמלית לתא המטען המופעלת על ידי הרגל, חימום ואוורור מושבים, מערכת מדיה מסוג my ford touch בגרסה העדכנית שלה ועוד. התחום הבטיחותי מרשים מאוד, במיוחד הצעת פיתוח של פורד בדמות חגורות בטיחות מתנפחות בדומה לכריות אוויר במושבים האחוריים, מצלמה קדמית פנורמית לאיתור עצמים בשטחים מתים, חיישנים קדמיים ואחוריים, התראה מסטייה מנתיב וסיוע בהשבת הרכב לנתיב, מערכת חניה אוטומטית ועוד.

מחירים:

2.0 ליטרים SEL , הנעה קדמית: 265 אלף שקלים
2.0 ליטרים טיטניום, הנעה קדמית: 295 אלף שקלים
3.5 ליטרים SEL פלוס, הנעה כפולה: 295 אלף שקלים
3.5 ליטרים טיטניום, הנעה קדמית: 299,500 שקלים
3.5 ליטרים טיטניום פלוס, הנעה כפולה: 315 אלף שקלים

פורד אקספלורר:

כאן מדובר במתיחת פנים מקיפה לכביש-שטח הגדול בן שבעת המושבים ולא בדגם חדש לגמרי. העיצוב החיצוני שונה במעט, אבל עיקר השינוי באבזור תא הנוסעים ומערכות הבטיחות.

המנוע הוא V6 בנפח 3.5 ליטרים ולו 290 כ"ס. מערכת ההנעה היא כפולה, כאשר בהיצע גם מערכת הנעה קדמית.

בהיבט של האבזור, הוא חולק לא מעט אלמנטים מאלו של האדג' הקטן יותר, בהם המצלמה הפנורמית, חיישנים קדמיים ואחוריים, מערכת איתור שטחים מתים, מערכת חניה אוטומטית, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען באמצעות הנפת רגל, אבל מוסיף בקרת שיוט אדפטיבית, עיסוי למושב הנהג והנוסע, בקרת נסיעה בשטח. לאקספלורר שלוש חבילות אבזור, לימיטד, לימיטד לקשרי ולימיטד פרימיום כאשר רק הבכירה מביניהן (הפרימיום) מקבלת את ההנעה הכפולה.

מחירים:

הנעה קדמית, לימיטד: 299,500 שקלים
הנעה קדמית, לימיטד עם חבילת לקשרי: 329 אלף שקלים
הנעה כפולה, לימיטד עם חבילת פרמיום: 359 אלף שקלים.

dddd