תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יגואר
  • יגואר XF
  • חדשות רכב – יגואר XF החדשה בישראל

    יגואר XF

    פחות משקל, יותר מרווח, אבזור וביצועים – הדור השני של מכונית הסאלון של יגואר ה-XF מגיע לישראל במחיר של החל מ-450 שקלים

    • 24-11-2015
    • מאת: קינן כהן, צילום: יצרן

    שמונה שנים אחרי שהוצג הדור הראשון של ה-XF וקרא תיגר באנגלית בריטית על שלישיית הפרימיום הגרמנית – מגיע הדור השני ואיתו שורת שיפורים ובשורות טכנולוגיות לצד מנועים מתקדמים, ירוקים וחזקים.

    העיצוב בהחלט משתלב בהיצע הנוכחי של יגואר עם מראה שמזוהה מייד בשל הדמיון בינה לבין אחותה הקטנה ה-XE וה-XJ השייכת לקטגוריית הפאר מעליה. השלדה הוקשחה ב-28 אחוזים כדי להתמודד טוב יותר כנגד פיתול והגוף מפחית משקל בזכות שימוש רב מבעבר באלומיניום, דגמי הבנזין הפחיתו 190 ק"ג בעוד הדיזל מפחית 80 ק"ג.

    תא הנוסעים מקבל שיפור בחומרי הדיפון ומערכות מולטימדיה משופרות, וכן גדל בממדיו ומוסיף חמישה ס"מ לבסיס הגלגלים ולמרווח הראש.

    בישראל ישווקו שלוש גרסאות ושני מנועים לעת עתה. המנועים הם 2.0 ליטר טורבו עם 240 כ"ס ו-34.7 קג"מ. עם המנוע הזה תאיץ היגואר למאה קמ"ש ב-7 שניות ותגיע למהירות מירבית של 248 קמ"ש. המנוע השני הוא מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר. כאן הוא מספק 380 סוסים ו-45.9 קג"מ של מומנט. התאוצה למאה עומדת על 5.3 שניות והמהירות המירבית 250 קמ"ש (מוגבלת).

    רמות הגימור הן פרסטיז' המתחילה ב-450 אלף שקלים ולה חבילת בטיחות של שש כריות אוויר, מערכת לבלימת חירום אוטומטית ואוטונומית וחיישני חניה. ברשימת האבזור נמצא חיישני אורות וחיישני גשם, מושבי עור מתכווננים חשמלית, חלון גג, בקרת אקלים מפוצלת ומערכת מולטימדיה עם מסך שמונה אינץ'.

    מעליה, ב-500 אלף שקלים נמצאת רמת הגימור פרסטיז' פלוס המוסיפה כניסה ללא מפתח וחבילת בקרות בטיחות מתקדמות כמו התראה מפני הרדמות הנהג, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת רכב בשטח מת ועוד.

    את רמת הגימור הגבוהה ביותר – S – שמחירה 650 אלף שקלים, ניתן לקבל רק בשידוך למנוע ה-3.0 ליטר החזק. כאן יש מערכת חנייה אוטומטית עם מערך מצלמות מקיף, זכרונות למושבים החשמליים, פתיחה חשמלית לתא המטען וחישוקי 19 אינץ'.

     

    dddd