תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה MX5 ספידסטר וספיידר - חשק עד השמיים

    מאזדה

    מאזדה הולכת טופלס ומציגה שתי גרסאות מלהיבות ל-5MX החדשה העונות לשם ספיידר וספידסטר הבמה – איך לא - תערוכת השיפורים SEMA בלאס וגאס

    • 03-11-2015
    • מאת: קינן כהן צילום: מאזדה

    מדי שנה הופכת לאס וגאס מעיר הימורים מדברית ופרועה לעיר הימורים מדברית ופרועה עם מכוניות מטורפות אפילו יותר. השילוב בין יריד השיפורים הגדול בעולם עם התרבות האמריקנית מבטיחה שמדי שנה נזכה לקבל שם כמה מהמכוניות המדליקות ביותר בסביבה.

    הפעם זו מאזדה, שמציגה שתי גרסאות קונספט על בסיס הדור הרביעי של המיאטה (ND). שתי הגרסאות הספידסטר והספיידר לוקחות את הרוח של הרודסטר הקטנה והדו מושבית אל המקורות ואל מסלולי המירוצים.

     

    גרסת הספיידר עם גג ביקיני זעיר

    בעיצוב הספיידר (הכסופה) שאבו המתכננים השראה מרודסטרים קלאסיות ולכן היא קיבלה גג ביקיני מינימליסטי שמיועד לכיסוי בעמידה ומהירויות נסיעה לא גבוהות. שאר החבילה מתהדרת במכלולים מודרניים; קיט אווירודינמי מסיבי פחמן, גריל עם לוע יניקת אוויר גדול יותר וצמיגים סופר ספורטיביים של יוקוהומה (ADVAN Racing RS II).

     

    הספידסטר מוותרת על השמשה הקדמית

    גרסת הספידסטר לוקחת את כל העסק עוד צעד לכיוון מכונת הנהיגה הטהורה. במרדף אחר חוויית המהירות והחרקים בשיניים היא משילה את השמשה הקדמית ומסתפקת במסיט רוח קטן. בנתון המשקל היא קיצצה אי אלו עשרות ק"ג בהחלפת דלתות הפח והמושבים בכאלו העשויים מסיבי פחמן. בזכות קוילאוברים מתכווננים של K&W היא גם נמוכה יותר ב-30 מ"מ מהגרסה הסדרתית. המשקל הוא 943 ק"ג קלילים ביחס ל-1015 ק"ג של המכונית הסדרתית. בספידסטר הצמיגים הם מתוצרת קומו (Ecsta V710).

    בשתי המכוניות לא נעשה שינוי במנוע ה-2.0 ליטרים מסדרת סקייאקטיב והוא נותר עם 160 כ"ס המקוריים.

     

     

    dddd