תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיני
  • מיני קבריולט החדשה נחשפת

    מיני

    מיני חושפת דור חדש לקבריולט הקטנה שלה. שומרת על קווי העיצוב של הדורות הקודמים אבל תציע ממדים נדיבים מבעבר ומנועים חדשים.

    • 25-10-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    בתזמון מעניין, בדיוק כשהגשם המשמעותי הראשון של החורף מגיע ארצה, נחשפת לראשונה מיני קבריולט החדשה. כשנתיים לאחר שחשפה מיני את הדור השלישי של הקופר וכשנה וחצי לאחר שחשפה מיני גרסת 5 דלתות ראשונה של הקופר, הגיע תורה של הקבריולט להתחדש. הקבריולט הנוכחית היא אחת מהדגמים הוותיקים ביותר בהיצע הדגמים של היצרנית והיא עדיין מבוססת על פלטפורמת הדור השני של המיני. מיני תחשוף את הקבריולט החדשה שלה בתערוכת הרכב של טוקיו, שתיפתח בעוד כשבוע ימים. אלינו צפויה המיני קבריולט החדשה להגיע במהלך המחצית הראשונה של השנה הבאה (2016). נקווה שעד אז יגמר הגשם.

    מיני קבריולט

    אז מה חדש במיני קבריולט החדשה? מסתבר שלא מעט. כמו בדגמי ה-3 וה-5 דלתות גם כאן השינויים בעיצוב מינוריים יחסית ואינם כוללים שינויים מהותיים. הדור החדש נראה כמו אבולוציה קלה של הדור היוצא, עם חזית מעט אגרסיבית יותר וחלק אחורי עם יחידות תאורה מודרניות יותר. השוואה של שלושת הדורות האחרונים זה לצד זה מראה כמה קלים השינויים העיצוביים שעברה המיני לאורך השנים. טוב או רע, תחליטו אתם.

    את השינויים המשמעותיים ביותר תצטרכו לחפש בקנקן ולא במה שמחוצה לו. המיני קבריולט החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה מסדרת ה-UKL של במוו, המשמשת גם דגמים כמו ה-X1 החדש והמיני קלאבמן החדשה. הפלטפורמה החדשה אפשרה למיני להגדיל בצורה משמעותית את ממדי הקבריולט, אבל גם אפשר להם להקשיח את המרכב של המכונית ולשפר את התנהגות הכביש. לקבריולט החדשה אורך כללי של 382 סנטימטרים, כ-10 סנטימטרים יותר מהקבריולט הקודמת. בסיס הגלגלים צמח בכ-3 סנטימטרים ואורכו יעמוד כעת על 294.5 סנטימטרים. נפחו של תא המטען גדל בכ-25% והוא יעמוד כעת על 215 ליטרים כשהגג סגור או 160 ליטרים כשהגג פתוח.

    מיני קבריולט

    מיני קבריולט

    מבחינה מכאנית תהנה מיני קבריולט החדשה מסדרת המנועים החדשה של היצרנית, המשמשת בחלקה גם את דגמי במוו סדרה 3 החדשה. המנוע הבסיסי יהיה מנוע 1.5 ליטר טורבו-בנזין 3 צילינדרים בהספק מרבי של 136 כוחות סוס. לצידו תוצע גרסת Cooper S שתצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין בהספק מרבי של 190 כוחות סוס. מי שיחשוק בגרסת הדיזל יוכל לבחור בגרסת ה-Cooper D שמצוידת במנוע 1.5 ליטר 3 צילינדרים טורבו-דיזל בהספק מרבי של 116 כוחות סוס.
    הגרסה הקרבית ביותר תהיה כמובן ה-John Cooper Works והיא תצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין מחוזק בהספק מרבי של 230 כוחות סוס.

    כל המנועים ישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, שתיהן עם שישה הילוכים.

    חידוש חשוב נוסף במפרט הטכני של המכונית קשור לגג הבד החשמלי של המכונית, שזוכה לשדרוג. כמו בעבר גם הפעם מדובר בגג בד רב שכבתי עם מנגנון פתיחה חשמלי. המנגנון מאפשר פתיחה וסגירה של הגג בתוך כ-18 שניות ובמהירויות של עד 30 קמ"ש. הגג החדש מצויד במנגנון שקט יותר מבעבר, קשת התהפכות שנפתחת אוטומטית בגב המושבים במקרה שהמכונית מזהה סכנה ואופציה (בתוספת תשלום) לצביעה של דגל בריטניה על הגג.

    מיני קבריולט

    dddd