תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט טיפו חוזרת

    פיאט

    דגם הקונספט "אגאה" שחשפה פיאט לפני חמישה חודשים ישווק החל מהשנה הבאה (2015) כפיאט טיפו. פרטים ראשונים נחשפים לקראת השקתו של הרכב בטורקיה.

    • 14-10-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    פיאט טיפו, זה יהיה שמה של המשפחתית הבאה מבית פיאט. לאחר שנים ארוכות של דשדוש, הליכה סחור סחור וניסיונות לשווק מכוניות כאילו-משפחתיות במסווה של מיקרו-וואנים מעוצבים (פיאט 500L), סוף סוף חושפת פיאט מכונית שניגשת ישר לנקודה. הטיפו, המשפחתית החדשה של פיאט, נחשפת כעת במלואה בטורקיה לקראת תחילת שיווקה במדינה זו ולקראת השקתה במדינות נוספות באירופה, כולל בישראל. הטיפו מתבססת על דגם הקונספט "אגאה" שחשפה היצרנית לפני כמה חודשים ולמעשה בטורקיה היא תשווק תחת שם זה. אנחנו, כמו שאר מדינות אירופה, נקבל אותה תחת הכינוי טיפו. הטיפו המקורית שווקה על ידי פיאט מסוף שנות ה-80 ועד לאמצע שנות ה-90 וזכתה להצלחה יחסית, עד שהוחלפה על ידי הבראבו/בראבה הכושלות.

    פיאט טיפו החדשה

    דגם הייצור הסדרתי של פיאט טיפו מבוסס כמעט במלואו על דגם הקונספט שהוצג לפני כמה חודשים ומציג שינויים מינימליים למדי בעיצוב. למעט שינויים קלים ליחידות התאורה האחוריות או תוספת של פס כסוף סביב הגריל הקדמי אין שינוי של ממש בין הדגמים.

    דגם הייצור הסדרתי שומר על מידות זהות לאלו של דגם הקונספט, עם אורך כללי של 450 סנטימטרים, רוחב של 148 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך של 264 סנטימטרים. לתא המטען נפח מרשים למדי של 510 ליטרים. ממדים אלו ממקמים את הטיפו בין המשפחתיות בגודל מלא, טויוטה קורולה למשל, לבין המשפחתיות הקומפקטיות, סקודה ראפיד למשל.

    פיאט טיפו החדשה

    היצע המנועים של פיאט טיפו כולל שני מנועי דיזל ומנוע בנזין אחד. מנועי הטורבו-דיזל יהיו בנפח של 1.3 ו-1.6 ליטר ובהספקים של 94 ו-118 כוחות סוס בהתאמה. הדגם החשוב יותר, לפחות עבור השוק המקומי, יהיה כמובן דגם הבנזין שיצויד במנוע 1.4 ליטר בהספק של 94 כוחות סוס. נתוני צריכת הדלק או הביצועים הרשמיים לא פורסמו במלואם אך בפיאט מבטיחים כי דגם הדיזל החסכוני ביותר יציע צריכת דלק ממוצעת של כ-25 קילומטרים לליטר.
    וכן, תהיה גם תיבת הילוכים אוטומטית מלאה, לא רובוטית, שתוצע גם בגרסת הבנזין וגם באחת מגרסאות הדיזל.

    רשימת האבזור האופציונלית כוללת מערכת מולטימדיה מסדרת ה-Uconnect של פיאט, עם חיבורי USB ובלוטות'. בנוסף תוצע המכונית, לפחות בטורקיה, עם חיישני חניה מקוריים, מצלמת רוורס, ניווט GPS, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה ובקרת אקלים דיגיטלית.

    שיווקה של הטיפו בטורקיה יחל כבר בחודש הבא. אלינו ולשאר מדינות אירופה היא צפויה להגיע במהלך השנה הבאה (2016). בנוסף צפויה פיאט לחשוף בתקופה הקרובה גרסאות האצ'בק וסטיישן של הטיפו, שיושקו בהמשך באירופה.

    פיאט טיפו החדשה

    dddd