תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סובארו
  • סובארו אימפרזה העתידית באיורים ראשונים

    סובארו

    סובארו חושפת איורים ראשונים של האימפרזה העתידית, שצפויה להגיע לשיווק לקראת שנת 2017.

    • 08-10-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור הנוכחי של סובארו אימפרזה לא צעיר. למרות שאצלנו הושקה האימפרזה הנוכחית רק בשנת 2013, בעולם היא נחשפה כבר בשנת 2011. 5 או 6 שנים הם פרק זמן מכובד למדי בתעשיית הרכב ונראה שאכן סובארו מתחילה להתכונן לקראת השקתה של אימפרזה החדשה. היצרנית חשפה אמש שני איורים ראשונים של האימפרזה העתידית, דור חמישי למשפחתית הקומפקטית של סובארו.

    האימפרזה החדשה היא המכונית הראשונה בתוכנית החומש של היצרנית (Prominence 2020), במסגרתה תעבור סובארו להשתמש בפלטפורמה מודולרית אחת שתשמש את כל הדגמים שלה, מהאימפרזה ועד לאאוטבק. האימפרזה החדשה תהיה הראשונה לעשות שימוש בפלטפורמה החדשה. השימוש בפלטפורמות מודולריות הופך להיות נפוץ מאוד בשוק הרכב וסובארו מצטרפת למעשה אל קבוצת פולקסווגן המורחבת עם פלטפורמת ה-MQB המוכרת שלה ואל קבוצת רנו עם פלטפורמת ה-CMF המודולרית שלה.

    סובארו אימפרזה קונספט

    דגם הקונספט של סובארו אימפרזה העתידית אינו מציג עיצוב רדיקאלי ולמעשה הוא נראה כמו גרסה מודרנית של האימפרזה הנוכחית. שפת העיצוב הנוכחית של סובארו נשמרת בסך הכל, כולל הגריל הקדמי ודלת תא המטען שמזכירים מאוד את אלו של האימפרזה האצ'בק הנוכחית. גם בכל הקשור ליחידות הנעה אין כאן בשורה גדולה, כשדגם הקונספט מצויד במנוע ה-1.6 ליטר בנזין ובתיבת ההילוכים הרציפה של היצרנית, שניהם מוכרים מהאימפרזה הנוכחית. אם זאת אנחנו צופים כדי דגם הייצור הסדרתי כן יוצע עם מנועים חדשים ומתקדמים יותר מבעבר, כולל אפשרות למנועי טורבו-בנזין ואפשרות לניהול צילינדרים אקטיבי (ACT).

    דגם הקונספט ייחשף במלואו בתערוכת הרכב של טוקיו שתיפתח בסוף החודש. דגם הייצור הסדרתי צפוי להיחשף במהלך השנה הבאה (2016) ולהגיע לשווקים לקראת סוף 2016 או תחילת 2017.

    לצידה של האימפרזה סובארו צפויה לחשוף (שוב) את דגם הקונספט ויזיב. דגם הקונספט הזה כבר נחשף בשנת 2013 (ושוב ב-2014) אך הפעם הוא נראה בשל יותר וקרוב יותר לייצור. ככל הנראה הויזיב אינו רומז על דגם ייצור סדרתי כלשהוא אלא רק מרמז על כמה טכנולוגיות הנעה עתידיות שסובארו צפויה להציג בקרוב, כולל מערכת הנעה דיזל-היברידית (מישהו צריך לספר לסובארו שלפיג'ו הקונספט הזה לא הצליח) ומערכת נהיגה אוטונומית.

    סובארו ויזיב קונספט

    dddd