תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יגואר
  • יגואר F פייס נחשף במלואו

    יגואר

    יגואר חושפת את ה-F פייס, רכב הפנאי-שטח הראשון מתוצרתה. יוצע עם מגוון מנועים רחב, מערכת הנעה כפולה ולוח שעונים וירטואלי.

    • 20-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    אם הייתם צריכים הוכחה נוספת לכך שסגמנט מכוניות היוקרה הולך ו"יורד אל העם" כדאי שתכירו את יגואר F פייס. מדובר ברכב הפנאי-שטח (SUV) הראשון בהיסטוריה של מותג היוקרה הבריטי הזה, שנחשף במלואו בתערוכת פרנקפורט הנוכחית. ביגואר מעוניינים להרחיב באופן משמעותי את היקף המכירות שלהם ולעלות מרמה של 80 אלף רכבים בשנה שעברה (2014) לרמה של 200,000 אלף רכבים בשנה הבאה. הדרך לשם עוברת ברכבים עממיים ונגישים יותר. יגואר XE, שמושקת בישראל בימים אלו, הייתה הראשונה בסדרת הרכבים הזו. ה-F פייס יהיה השני.

    יגואר F פייס

    יגואר F פייס הוא רכב פנאי-שטח קומפקטי שנועד להתחרות בסגמנט הג'יפונים הצומח שכולל רכבים כמו במוו X3, מרצדס GLK (שיוחלף בקרוב על ידי ה-GLC) או פורשה מקאן. כמו מתחרותיה גם יגואר לקחה כאן את פלטפורמת מכונית הכביש הרגילה שלהם (ה-XE במקרה הזה) והפכה אותה לרכב פנאי נאה ומרשים למדי. אם זאת למרות ההתבססות על מכלולי ה-XE, ביגואר מבטיחים כי 80% ממכלולי ה-F פייס הינם חדשים לחלוטין.

    ל-F פייס מידות נדיבות יחסית למקובל בקטגוריה. אורכו עומד על 473 סנטימטרים, רוחבו על 194 סנטימטרים וגובהו 165 סנטימטרים. בסיס הגלגלים ארוך גם הוא יחסית למתחרים ואורכו עומד על 287 סנטימטרים ומרווח הגחון נדיב גם הוא – 21.3 סנטימטרים. נפחו של תא המטען יעמוד על 650 ליטרים. מידות אלו הופכות את היגואר F פייס לגדול משמעותית מה-X3 הנוכחי, הן באורך והן באורך בסיס הגלגלים, אך גם ממצבות מעט מעט ה-GLC החדש של מרצדס, שיושב באופן לא מפתיע על בסיס גלגלים אורך זהה.

    יגואר F פייס

    היצע המנועים של יגואר F פייס כולל שלושה מנועים – בנזין אחד ושני דיזלים. גרסת הבסיס תצויד במנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל בהספק מרבי של 180 כוחות סוס. גרסה זו תוצע עם מערכת הנעה אחורית וגיר ידני 6 הילוכים, אך תוצע בנוסף גם בגרסת הנעה כפולה שתוצע גם עם גיר ידני וגם עם גיר אוטומטי 8 הילוכים.
    מעליה תוצע גרסת דיזל נוספת המצוידת במנוע V6 בנפח של 3.0 ליטר. לגרסה זו הספק מרבי של 300 כוחות סוס והיא תשודך רק למערכת הנעה כפולה ורק לתיבת הילוכים אוטומטית.
    גרסת הבנזין תצויד במנוע V6 בנפח 3.0 ליטר עם מגדש על שתפיק 380 כוחות סוס. גם גרסה זו תצויד במערכת הנעה כפולה ובגיר אוטומטי עם 8 הילוכים. כאן הביצועים יהיו מרשימים למדי – זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש.

    בעתיד צפויה יגואר להרחיב את היצע המנועים של ה-F פייס עם גרסה חזקה באמת שתצויד במנוע V8 וכן תציע גרסת בסיס נוספת עם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין שמוצע עם ה-XE.

    יגואר F פייס

    תא הנוסעים של יגואר F פייס מציג עיצוב מודרני ונאה עם כמה פטנטים ייחודים. שימו לב למשל למיקום מתגי חלונות החשמל המאוד לא אופייני. דגמי ההנעה הכפולה יקבלו בורר מצבי הנעה בשם Intelligent Drive Dynamics, שיאפשר לשנות את מצבי הנהיגה ברכב לכביש או לשטח. במצב כביש המערכת תעביר את רוב הכוח לגלגלים האחוריים ובמצב שטח היא תוכל להעביר עד 50% מהכוח לגלגלים הקדמיים. הבורר הזה ישולב עם אל מערכת המתלים האקטיביים שתוצע כאופציה ותאפשר כיול של המתלים בהתאם לתנאי הדרך. בנוסף כוללת המערכת גם מצבי נהיגה בבוץ, בשלג או על אבנים ומצב זינוק בתנאי אחיזה בעייתיים.

    רשימת האבזור כוללת מערכת מולטימדיה (InControl) מסך מגע צבעוני בגודל 8 אינטש' שניתן לשדרוג למסך בגודל 10.2 אינטש'. המערכת הזו תכלול את כל האפשרויות המוכרות לצד אפשרות לסינכרון עם עד 8 מכשירים סלולריים וחיבור wifi לכל הרכב. כמו באאודי גם כאן לוח השעונים יהיה בנוי ממסך צבעוני עליו ניתן יהיה להציג את נתוני המהירות והסל"ד המסורתיים אבל גם את תצוגת הניווט או נתוני מחשב הדרך. בנוסף תציע יגואר גם מערכת תצוגה עילית, ככה שלא תפספסו את הנתונים החשובים באמת.

    dddd