תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן טיגואן
  • פולקסווגן טיגואן 2016 החדש נחשף

    פולקסווגן טיגואן

    פולקסווגן חושפת את הדור השני של הטיגואן לקראת תחילת שיווקו ב-2016. יוצע עם מגוון רחב של מנועים ובהמשך יגיע גם בגרסה היברידית ובגרסה ארוכה.

    • 16-09-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    פולקסווגן טיגואן, רכב הפנאי-שטח הקומפקטי של פולקסווגן, יזכה בקרוב לדור חדש. בפולקסווגן חשפו את הדור השני של הטיגואן בתערוכת הרכב של פרנקפורט, לקראת השקתו באירופה (ואצלנו) במהלך שנת 2016. הטיגואן הנוכחי הוא אחד מהרכבים הוותיקים בהיצע הדגמים של פולקסווגן, כשהוא משווק כבר מאז שנת 2007. המכונית החשובה ביותר של היצרנית, פולקסווגן גולף, הספיקה להחליף בזמן הזה שני דורות אבל הטיגואן נותר כמעט ללא שינוי. כעת מבצע הטיגואן את קפיצת המדרגה המתבקשת ומבטיח להיות יותר טוב בכל סעיף אפשרי.

    פולקסווגן טיגואן החדש

    פולקסווגן טיגואן החדש מבוסס על פלטפורמת ה-MQB המודולרית של היצרנית, אותה הפלטפורמה שמשמשת גם את הפולקסווגן פאסאט הגדולה והיוקרתית מצד אחד אבל גם את הסקודה ראפיד הבסיסית והזולה מהצד השני. הפלטפורמה החדשה תאפשר לטיגואן החדש להיות גדול ומרווח מקודמו אבל גם קל יותר בכ-50 קילוגרמים לעומת קודמו.

    הטיגואן החדש יקבל תוספת של 6 סנטימטרים לאורך הכללי (449), תוספת של 3 סנטימטרים לרוחב (184) ותוספת של כמעט 8 סנטימטרים לבסיס הגלגלים (268). גם תא המטען מקבל תוספת של 145 ליטרים לנפחו, שיגיע כעת ל-615 ליטרים במצב הרגיל או 1,655 ליטרים לאחר קיפול המושבים. בפולקסווגן מבטיחים שיפור ניכר במרווח הפנים עם תוספת של כ-3 סנטימטרים למרווח הברכיים של היושבים מאחור. בהמשך צפויה פולקסווגן להציג גרסה ארוכה יותר של הטיגואן, שתיקרא טיגואן XL והיא מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי והסיני.

    פולקסווגן טיגואן החדש

    היצע המנועים של פולקסווגן טיגואן 2016 החדש כולל שמונה מנועים בסך הכל, ארבעה מנועי בנזין וארבעה מנועי דיזל. אליהם צפויה להצטרף בעתיד הקרוב גם גרסה היברידית-נטענת בשם GTE, שפולקסווגן חושפת בשלב זה כקונספט, אך כזה שנראה קרוב מאוד לייצור סדרתי.

    היצע מנועי הבנזין כולל מנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין TSI בהספקים של 125 או 150 כוחות סוס ואת מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין TSI בהספקים של 180 או 220 כוחות סוס. היצע מנועי הדיזל כולל מנוע 1.6 ליטר TDI בהספק מרבי של 114 כוחות סוס ואת מנוע ה-2.0 ליטר TDI שיוצע בשלוש רמות של הספק מרבי – 150, 180 או 240 כוחות סוס. בגרסה האחרונה והחזקה מכולן (240 כוחות סוס) יצויד המנוע בשני מגדשי טורבו (Biturbo).

    מערכת הנעה כפולה קבועה (4MOTION) תוצע כאופציה בחלק מהדגמים והדגמים שיצוידו בהנעה כפולה יגיעו עם מערכת מתלים מוגבהת שתוסיף עוד 11 מילימטרים למרווח הגחון (200 במקום 189 מילימטרים). בנוסף תציע פולקסווגן את הטיגואן עם "חבילת שטח", הכוללת פגושים שמשפרים את זווית הגישה והנטישה של הרכב.

    פולקסווגן טיגואן החדש

    תא הנוסעים של פולקסווגן טיגואן החדש מבוסס ברובו על זה של הגולף דור 7 אך כראוי לרכב מקטגוריה גבוהה יותר הוא יציע שלל שדרוגים לעומת הגולף. כך למשל יקבל הטיגואן החדש כאופציה את לוח השעונים הדיגיטלי המלא שקיים גם בפאסאט החדשה ומערכת תצוגה עילית. פולקסווגן תציע את הדגם כסטנדרט עם מערכת שמע הכוללת מסך מגע לא צבעוני, אך כאופציה תציע גם מסך מגע צבעוני מלא עם מסך בגודל 8 אינטש'. הרכבים שצוידו במסך הצבעוני יתמכו בטכנולוגיות Apple CarPlay ו-Android Auto.

    היצע מערכות הבטיחות יכלול שלל מערכות מתקדמות שיוצעו כאופציות. הרשימה כוללת בין השאר מכסה מנוע אקטיבי לצמצום פגיעה בהולכי רגל, מערכת בלימה אוטומטית שמזהה גם הולכי רגל, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת מצלמות היקפיות.

    פולקסווגן טיגואן החדש

    dddd