תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מרצדס
  • מרצדס C63 AMG קופה החדשה נחשפת

    מרצדס

    מרצדס חושפת את ה-C63 AMG קופה החדשה, גרסת הביצועים הקרבית של ה-C קלאס קופה. תחילת השיווק בתחילת 2016.

    • 20-08-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    ארבעה ימים לאחר שחשפה מרצדס את ה-C קלאס קופה החדשה, חושפת היצרנית גם את גרסת הביצועים הקרבית – ה-C63 AMG קופה החדשה. אם חשבתם שה-C קלאס קופה ה"רגילה" נראית קרבית ומיוחדת, זה כנראה בגלל שעוד לא ראיתם את ה-C63 AMG. כאן הלכה מרצדס עוד צעד אחד קדימה מבחינת העיצוב ושינתה לא מעט דברים על מנת לגרום ל-C63 להראות אגרסיבית יותר. למעשה, במרצדס מציינים שלמעשה כל חלקי המרכב למעט הדלתות והגג עוצבו מחדש בגרסת ה-C63 AMG. ככה זה כשה-C קלאס היא גרסת ה-AMG הנמכרת ביותר של מרצדס, כדאי להשקיע.

    ברשימת השינויים הקוסמטיים ניתן למצוא בין היתר הארכה של כ-60 מילימטרים למכסה המנוע, גם כדי לגרום למכונית להיראות קרבית יותר אבל בעיקר כדי שיהיה מקום לאכלס את מנוע ה-V8 הגדול. המכונית גם זכתה למפתח גלגלים רחב יותר, לבתי גלגלים רחבים יותר שנועדו לאכלס צמיגים רחבים יותר, פגושים בעיצוב אווירודינמי יותר, ספוילר חדש על דלת תא המטען ומערכת פליטה חדשה.

    מרצדס C63 AMG קופה

    אבל גולת הכותרת של מרצדס C63 AMG החדשה היא כמובן במנוע ולא בהכרח בעיצוב. כאן מקבלת המכונית מנוע V8 בנזין בנפח של 4.0 ליטר עם שני מגדשי טורבו (biturbo). למנוע הספק מרבי של 476 כוחות סוס ואם זה לא נשמע לכם מספיק חזק תוכלו לבחור בגרסת ה-C63 S בה יפיק המנוע הזה לא פחות מ-510 כוחות סוס. המנוע הזה משודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (SPEEDSHIFT MCT) עם 7 הילוכים ולמערכת הנעה אחורית.

    נתוני הביצועים הרשמיים מבטיחים האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.0 שניות לדגם ה"רגיל" או 3.9 שניות לדגם ה-S הבכיר. המהירות המרבית תוגבל ל-250 קמ"ש כמקובל אבל ניתן יהיה להעלות את ההגבלה הזו ל-290 קמ"ש בהזמנה מיוחדת.

    עוד ברשימת האבזור הקרבי ניתן למצוא דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מכאני, כאשר בדגם ה-S הוא יהיה אפילו מבוקר מחשב ויתקשר למערכות בקרת היציבות לשיפור התנהגות הכביש ומהירות היציאה מהסיבוב. גרסת ה-S תקבל גם תושבות מנוע דינמיות, שישנו את הקשיחות שלהן בהתאם לאופי הנהיגה. מערכת מתלים אקטיבית (AMG RIDE CONTROL) תוצע גם כן לצד חישוקי סגסוגת בקוטר 18 או 19 אינטש' (בדגם ה-S הבכיר).

    מרצדס C63 AMG קופה החדשה תיחשף רשמית בתערוכת הרכב של פרנקפורט בחודש הבא ושיווקה באירופה יחל בתחילת שנת 2016. היא צפויה להגיע גם לישראל מעט לאחר מכן.

    dddd