תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i20
  • סקודה
  • פיאט
  • מבחני ריסוק - חמישה כוכבים לסקודה סופרב

    יונדאי i20

    יונדאי i20 החדשה מסתפקת בארבעה ופיאט פנדה קרוס מגרדת רק שלושה

    • 08-07-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    משלוש יוצא אחת - סבב מבחני הבטיחות האחרון, השלישי מאז הוחמרו הדרישות ע"י ארגון Euro NCAP, מראה שארגון הבטיחות האירופאי הגדול חזר להציב דרישות גבוהות כדי לזכות דגמים בציון מקסימלי של חמישה כוכבים. בסבב הנוכחי קיבלה רק סקודה סופרב את חמשת הכוכבים הנכספים בעוד יונדאי i20 קיבלה רק ארבעה ופיאט פנדה קרוס (גרסת 4X4 שאינה משווקת בישראל) קיבלה רק שלושה.

    סקודה סופרב

    הסופרב, ששיווקה בישראל אמור להתחיל בקרוב מאוד, קיבלה ציונים של 86% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל וציון של 76% על מערכות עזר למניעת תאונות. חלק מהדרישות לקבלת הכוכב החמישי מאז תחילת 2015 היא שתותקן ברכב מערכת לבלימה אוטומטית במהירויות עירוניות או בין-עירוניות. למרות שבסופרב שתי המערכות אינן מגיעות כסטנדרט, המכונית קיבלה את הכוכב החמישי מאחר ששתי המערכות מוצעות כאופציה בתוספת תשלום וכי ברכב הספציפי שנבחן הייתה קיימת המערכת למהירויות בין-עירוניות. למעשה, הסופרב מוצעת - כאופציה או כסטנדרט - עם כל המערכות שדורש Euro NCAP מלבד מכסה מנוע אקטיבי.

    לדו"ח הבטיחות המלא של סקודה סופרב.

    יונדאי i20

    יונדאי i20, קיבלה רק ארבעה כוכבים והאשמה היא בדיוק אותה מערכת בלימה אוטומטית, או שמא יש לומר היעדרותה. ה-i20 מוצעת באירופה עם מערכות בקרת שיוט וניתור סטיה מנתיב כאופציה אשר הותקנו ברכב אך מערכת הבלימה האוטומטית אינה מוצעת בכלל ולכן היא לא מקבלת את הכוכב האחרון. במבחנים השונים קיבלה יונדאי i20 ציונים טובים למדי שאינם נופלים משמעותית מאלה של הסופרב - מה ששוב מראה על החשיבות של מערכות הבלימה לקבלת ציון מרבי. בהגנה על מבוגרים קיבלה יונדאי i20 ציון של 85%, אחוז אחד בלבד פחות מזה של הסופרב (אם כי יש להתייחס למספר רק בתוך הקטגוריה) ובהגנה על ילדים היא קיבלה 73%. בציון ההגנה על הולכי רגל ה-i20 הצליחה אפילו לעקוף את הסופרב עם ציון של 79% והנפילה שלה באה בדמות ציון של 64% בלבד בסעיף מערכות ההגנה האקטיביות.

    לדו"ח הבטיחות המלא של יונדאי i20.

    פיאט פנדה קרוס

    פיאט פנדה קרוס, אחותה המעוצבת (ולא פחות קשוחה) של הפנדה 4X4 מקבלת ציון לא אופטימי בכלל של שלושה כוכבים. 70% בהגנה על מבוגרים, 50% בהגנה על הולכי רגל ו-46% מחפירים למדי בסעיף המערכות האקטיביות הם לא בדיוק תוצאות מעודדות. רק בסעיף ההגנה על ילדים, שם קיבלה הפנדה קרוס 77%, היא מצליחה איכשהו להשיב לעצמה קמצוץ של כבוד עצמי. הראיה הראשונה לציון הנמוך היא שהפנדה קרוס אינה מוצעת עם אף אחת מהמערכות האקטיביות ש-Euro NCAP דורש מלבד בקרת אחיזה כסטנדרט ובלימה אוטומטית עירונית כאופציה בתוספת תשלום. הסיפור לא ממש משתפר כשבוחנים את הדו"ח המלא, שם מתגלים מראות נעימים עוד פחות. הגנה גרועה (הגרוע מתוך 5) על פלג גופו העליון וראשו של הנוסע וגבוליות על פלג גופו העליון של הנהג בתאונה חזיתית, הגנה גבולית (3 מתוך 5) על צווארם של הנהג והנוסע בפגיעה מאחור ועוד. 

    לדו"ח הבטיחות המלא של פיאט פנדה קרוס.

    dddd