לנדרובר דיפנדר חוגג 2 מיליון יחידות

לנדרובר דיפנדר קצר (90)

הדיפנדר, רכב השטח האייקוני של לנדרובר, חוגג בימים אלו 2 מיליון יחידות מאז החל ייצורו עם גרסה מיוחדת שתעמוד בסוף השנה למכירה פומבית.

  • 23-06-2015
  • מאת: אלירן אברזל

יש כאלו שמתים עליו, יש כאלו שלא ממש סובלים אותו. מה שבטוח הוא שאי אפשר להתעלם מההצלחה הבלתי נתפסת של לנדרובר דיפנדר. רכב השטח הקשוח הזה החל את דרכו לאחר מלחמת העולם השנייה, כשיצרנית הרכב הבריטית רובר ניסתה לשקם את הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מאותה מלחמה ארוכה. ברובר החליטו לייצור כלי חקלאי קטן, עם לא מעט השראה מהג'יפ האמריקאי אליו נחשפו במלחמה, שיהיה פשוט לייצור ויזרים קצת מזומנים לקופתה המדולדלת של החברה. אם הם רק היו יודעים אז שהדגם שהם יבנו, שנקרא אז בפשטות "לנדרובר", יהפוך למותג שלם ולקשת שלמה של דגמים – אולי דברים היו נראים אחרת.

לנדרובר דיפנדר 2 מיליון

הדיפנדר הקשוח זכה להצלחה מרשימה למדי ונמצא בייצור מאז 1948 ועד היום. כיום משווק הדור הרביעי של הדיפנדר שנמצא כרגע בשנת הייצור האחרונה שלו. על פי התוכניות המקוריות אמורה להציג עוד השנה לנדרובר את מחליפו של הדיפנדר הוותיק, שעדיין עושה שימוש במכלולים שתוכננו ללנדרובר המקורי. שנת הייצור האחרונה של הדיפנדר היא הזדמנות מצוינת להציג שלל גרסאות מיוחדות של הדיפנדר, כמו גרסת ה-2 מיליון הייחודית.

לצורך בניית הרכב ה-2 מיליון גייסה לנדרובר שלל אושיות מקומיות שזכו להשתמש בדיפנדר על שלל שימושיו המגוונים. בין האושיות הללו ניתן למצוא את בר גרילס (המוכר מתוכניות הטלוויזיה ההרפתקנית), נהגי מרוצים, חיילים בצבא הבריטי ועוד. הרכב המיוחד הזה זוכה בנוסף גם לכמה קישוטים כמו מושבים עם איורים מיוחדים, תג "no 2,000,000" על משענות הראש, לוחית רישוי עם מספר הרישוי הדומה לזה הרכב הראשון שיוצר, חישוקי סגסוגת בעיצוב מיוחד ועוד.

הרכב ייחשף לקהל בפסטיבל המהירות של גודווד ויעמוד למכירה פומבית בסוף השנה. הרווחים מהמכירה הפומבית יועברו לצלב האדום ולקרן לשמירה על חיות הבר.

dddd