תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מזארטי
  • איורים רשמיים של מזארטי לוונטה דלפו לרשת

    מזארטי

    איורים רשמיים (ויתכן שסופיים) של הג'יפון הסופר יוקרתי וביצועיסט של מזארטי דלפו לרשת חודשים לפני החשיפה הרשמית

    • 14-06-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    כולנו ידענו כבר מזמן שזאת הייתה רק של זמן. לאחרונה הודיעה מזארטי כי היא הולכת בדרך כל בשר ומפתחת את מה שנקרא בתעשייה "סופר ג'יפון". רכב פנאי מגודל, חזק ויוקרתי במיוחד שיתחרה בסופר ג'יפונים אחרים שעד לפני כמה שנים היינו בטוחים שלעולם לא יראו אור (כגון פורשה קאיין) וימשיך להתחרות בעוד סופר ג'יפונים שעד היום אנחנו רוצים להאמין שלא יצאו לפועל (כגון יגואר F-Pace או בנטלי בנטאיאגה).

    מזארטי כבר אישרה שרכב הפנאי שלה יכונה לוונטה (Levante), שם בעל שתי משמעויות. הראשונה היא "להרים", מה שדי קל לנחש לאור העובדה שמדובר על רכב גבוה או מורם. המשמעות השניה היא "מזרח", כאשר הכוונה היא לאיזור הגיאוגרפי של המזרח התיכון. יתכן כי מדובר גם על רמיזה עבה לאיזור בו מתוכנן הלוונטה לזכות לפופולאריות הגבוהה ביותר. אם לא הבנתם, הכוונה היא ערב הסעודית והסביבה, לא פתח תקווה.

    מזארטי לוונטה

    עיצובו של הלוונטה יתבסס על זה של הקובנג קונספט (ותודה לאל שהם ויתרו על השם הזה) והוא הולך באותו כיוון של ליין הדגמים הנוכחי של מזארטי, עם חזית שמזכירה מאוד את זו של הקוואטרופורטה והגיבלי. גם האחוריים מקבלים פנסים שמזכירים את האחיות הנמוכות יותר ורק הפרופיל ההאצ'בקי שונה מזה של שאר המכוניות של מזארטי. למרות שהלוונטה מתבססת על פלטפורמה מוארכת ומורחבת של ג'יפ צ'ירוקי, קשה מאוד למצוא דמיון בעיצובן של השתיים.

    בכל הנוגע למנועים, מזארטי כבר אישרה באופן רשמי כי היצע המנועים יכלול שני מנועי V6 טורבו בנזין, שלושה דיזלים ומנוע V8 טורבו בנזין אחד שישב בפסגת ההיצע. תיבת ההילוכים שתשודך לכל המנועים תהיה אוטומטית ובשונה ממרבית מתחרותיה, תוצע מזארטי לוונטה רק בתצורת הנעה כפולה.

    מזארטי לוונטה צפויה להיחשף בחודשים הקרובים, אך כעת משדלפו האיורים לא מן הנמנע כי היצרנית תציג את הרכב מוקדם מהצפוי.

    מזארטי קובנג
    מזארטי קובנג - הבסיס של הלוונטה

    dddd