תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קאדילק
  • קאדילאק CT6 נחשפת

    קאדילק

    ספינת הדגל החדשה של קאדילאק משילה קילוגרמים, מקבלת טורבו ומבטיחה להיות אחת ממכוניות הפאר הזריזות ביותר בעולם

    • 07-04-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    ככל שזה נוגע ליצרניות עם היסטוריה עשירה בייצור מכוניות פאר, קאדילאק היא ללא ספק אחת הבולטות ביותר. בעוד מרצדס, אאודי ושאר יצרניות היוקרה, דאגו לשמור על היצע מצומצם יחסית של דגמים סופר מפוארים לאורך השנים, ב-30 השנה האחרונות קאדילאק שיווקה לא פחות מ-12 דגמים שונים, כאשר בשיא - שנות ה-80 ותחילת ה-90 - שיווקה היצרנית האמריקאית שישה דגמי פאר במקביל.

    כעת, מששכח המשבר הגדול שהביא לקריסתן של שלוש הגדולות בארה"ב, ממשיכה קאדילאק להרחיב את ליין מכוניות הפאר שלה ומציגה את ה-CT6, שתצטרף ל-XTS שעתידה עדיין לא ברור. קאדילאק CT6 החדשה מציגה, כך עפ"י קאדילאק, "גישה  חדשה לחלוטין בכל הנוגע למכוניות פאר ורמת הנאה מנהיגה שלא נראתה כמוה". יוהאן דה נייסן (Johan de Nysschen), נשיא קאדילאק, הוסיף ואמר כי "בקצרה, זוהי תפישה חדשה של יוקרה אקסקלוסיבית".

    קאדילאק CT6

    מה עומד מאחורי ההצהרות הגרנדיוזיות הללו? בתור התחלה, באופן מטאפורי למדי, השלדה. שלדת ה-CT6 היא שלדה חדשה לחלוטין שפיתחה קאדילאק במיוחד עבוד דגם הדגל החדש שלה, היא כוללת שילוב נרחב של אלומיניום ויחד אתו 11 תרכובות נוספות שתפקידן להוריד את משקל המכונית ובמקביל להעניק לה קשיחות מבנית משופרת. התוצאה - משקל נמוך במיוחד, שקאדילאק אמנם אינה נוקבת בו במדיוק, אך משווה אותו לזה של ה-CTS הקטנה יותר ששוקלת 1,652 ק"ג. את המימדים החיצוניים היא משווה לגרסת בסיס הגלגלים הקצר של במוו סדרה 7 שאורכה 508 ס"מ ואורך בסיס גלגליה הוא 307 ס"מ. למרות ההשוואה שעושה קאדילאק, נראה שהיא קצת מצטענת, היות ובסיס הגלגלים של ה-CT6 ארוך יותר ב-4 ס"מ ועומד על 311 ס"מ.

    בכלל, הרושם המתקבל הוא שקאדילאק מתגאה באופן יוצא דופן בשלדה החדשה, שייצורה כלל רישום של לא פחות מ-21 פטנטים. נראה שהשלדה תופסת תפקיד מרכזי כמעט בכל תחום, אבל היא לא לבד. מערך בולמי זעזועים מגנטיים שמשנים את רמת השיכוך בצורה עצמאית לכל גלגל בנפרד בכל כמה אלפיות שניה, עוזרים לקאדילאק CT6 להשיג רמת יציבות גבוהה במיוחד בכבישים מהירים ועוזרים לנוסעים בה "להרגיש כמו בכספת בנק".

    קאדילאק CT6

    קאדילאק הבטיחה גם זריזות, ונראה שהיא גם מקיימת. אל מרכת הבולמים המגנטיים מצרפת קאדילאק גם מערכת היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים, שיוכלו לפנות יחד עם הגלגלים הקדמיים במהירויות גבוהות או בכיוון ההפוך במהירויות נמוכות. התוצאה היא קוטר סיבוב של 11.4 מטר בלבד, זהה לזה של ה-CTS בעלת בסיס הגלגלים הקצר יותר בכ-19 ס"מ.

    החלק האחרון בפאזל הדינאמי הוא המנוע, או יותר נכון המנועים. הראשון הוא מנוע 2.0 ליטר טורבו המוכר מדגמים אחרים של קאדילאק בעוד השניים האחרים חדשים לחלוטין ופותחו במיוחד עבור ה-CT6. הראשון הוא מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר שקאדילאק איננה מוסרת פרטים לגביו. המנוע החדש השני זוכה למרבית תשומת הלב והוא גם זה שישכון בחזית הגרסאות הבכירות, לפחות עד שתגיע גרסת ה-V, אם תגיע.

    גם כאן מדובר על V6 אולם בנפח קטן יותר, של 3.0 ליטר בלבד. אך בתוספת מבורכת של מגדש טורבו, ההספק עומד על 400 כ"ס והמומנט המרבי על 55.4 קג"מ. השוואה זריזה מראה יתרון בולט למנוע אמריקאי, עם 67 כ"ס יותר מהמנוע המקביל של מרצדס S קלאס ושל אאודי A8, ולא פחות מ-80 כ"ס יותר משל המקבילה לבית במוו. גם נתוני המומנט מראים תמונה דומה, עם יתרון של כ-8 קג"מ על פני המתחרות המקבילות. יחד עם זאת, יש לציין כי לשלושת הגרמניות ישנן גרסאות חזקות משמעותית. הכח מהמנוע עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שמונה מהירויות, אך לכל אותם ימים מושלגים, התקינה קאדילאק ברכב גם מערכת הנעה כפולה אוטומטית שתכנס לפעולה במידה והציר האחורי יאבד אחיזה. כי למה לא.

    קאדילאק CT6

    בתוך תא הנוסעים של ה-CT6 החדשה מעטים מאוד המילימטרים שאינם מכוסים בעור, עץ, או בד משובח. פיסת עץ אחת אפילו מצאת את דרכה לתבור ההגה. הנהג והנוסע מקבלים מערכת שמע עם 34 רמקולים, מסך מגע ברזולוציית 720p שנמצא במרכזה של מערכת מולטימדיה שיכולה להתממשק עם פחות או יותר כל דבר חוץ מהתת-מודע שלכם, ואיך לא, מושבים מעסים. מאחור יהנו הנוסעים משני מסכים שישלפו בלחיצת כפתור מגב המושבים הקדמיים ואם הם יחליטו להיות מנומנמים, הם יוכלו להשעין את המושבים לאחור. כן, גם מאחורה יש עיסוי.

    ייצורה של קאדילאק CT6 החדשה יחל לקראת סוף השנה, בעוד אנחנו צפויים לקבל את המכונית לחופינו מעט מאוחר יותר, במחצית הראשונה של 2016. אז יחל השיווק גם למדינות נוספות באירופה ואסיה.

    dddd