תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i20
  • יונדאי i20 אקטיב נחשף

    יונדאי i20

    גרסת ה"כאילו-שטח" של הסופר מיני החדשה של יונדאי נחשפת רגע לפני ההשקה בהודו. תציע ליין מנועים דומה והנעה קדמית בלבד

    • 16-03-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    לפני כשנה חשפה יונדאי את הקונספט ix25 שעתיד להתחרות בקטגוריה הלוהטת של הג'יפונים העירוניים שם הוא יפגוש את ניסאן ג'וק המחודש, פיג'ו 2008 וחבריהם. נכון לרגע זה, אין מידע רשמי באשר להשקת דגם הייצור, שכנראה יהיה יותר דומה לקונספט מאשר שונה ממנו. אבל כדי להרגיע את התאבון של העולם לרכב "כאילו-שטח" קטן מבית היצרנית הקוריאנית, נחשף היום יונדאי i20 אקטיב.

    יונדאי i20 אקטיב

    כיאה לקטגוריה שכל מטרתה היא להעניק לנהגים את מראה השטח הקשוח מבלי לוותר על שימושיות יומיומית ובלי להכאיב לעו"ש של הבעלים בעקבות צריכת דלק גבוהה יותר, ה-i20 אקטיב יקבל את אותה מערכת הנעה המוכרת מיונדאי i20 החדשה שהושקה לפני זמן קצר גם בישראל. ליין המנועים יכלול את מנוע הבנזין המוכר מהסופר מיני - 1.25 ליטר נפחו וכן מנוע טורבו דיזל 1.4 ליטר שאינו משווק בישראל. שני המנועים ישודכו לתיבות הילוכים ידניות, חמישה הילוכים בבנזין ושישה בדיזל.

    הנקודה החשובה ביותר ברכבים מהקטגוריה היא כמובן המראה, עליו יונדאי לא פוסחת. על מנת לקבל את "אפקט ההגעה" הנדרש, היא הלבישה את ה-i20 אקטיב במלתחה מקיפה של חיפויי פלסטיק. אלה כוללים פגושים מנופחים ושריריים יותר וחצאיות פלסטיק שחורות שיוכלו לספוג בכבוד את הטיפוס על המדרכה לצד בית הקפה (ההודי) האהוב עליכם.

    יונדאי i20 אקטיב

    יונדאי טיפלה גם בנושא מרווח הגחון, פרמטר חשוב לא פחות מאשר צריכת דלק בכבישים המשובשים של הודו,שצמח ב-2 ס"מ לעומת ה-i20 הרגילה ועומד על 16 ס"מ בסך הכל. לצד מרווח הגחון, גם המידות החיצוניות גדלו במעט, ה-i20 אקטיב ארוך יותר בסנטימטר אחד (405 ס"מ) מהסופר מיני עליה הוא מבוסס, גבוה ממנה בחמישה סנטימטרים (152 ס"מ) ורחב ב-26 מ"מ (176 ס"מ).

    יונדאי צפוייה לחשוף פרטים נוספים על הרכב ועל תוכניות לשיווקו בימים הקרובים. בשלב זה לא נראה שיש תכנון להוציאו למדינות אחרות מחוץ להודו, אך אנחנו נשמח להתבדות.

    יונדאי i20 אקטיב

    dddd