תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i20
  • יונדאי i20 החדשה (2015) בישראל

    יונדאי i20

    יונדאי i20 החדשה מגיעה לישראל. תוצע עם אותם המנועים של הדגם הקודם אך תציע רמת אבזור נמוכה יותר, צריכת דלק גבוהה יותר לצד מחיר יקר יותר.

    • 01-03-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    הדור השני של יונדאי i20 נוחת בימים אלו בישראל. מדובר באחת מהמכוניות החשובות ביותר בהיצע הדגמים של יונדאי והסופר-מיני הנמכרת ביותר בישראל בשנים האחרונות. מאז שנת 2011 מובילה ה-i20 את סגמנט הסופר-מיני עם למעלה מ-6,000 כלי רכב שנמכרו בכל שנה בממוצע, למעט שנת 2014 כשהופסק שיווק הדגם לקראת סוף השנה, אך ה-i20 המשיכה להוביל את הקטגוריה. כעת משיקה יונדאי את הדור החדש, רגע לפני ששלל מתחרים חדשים מגיעים ארצה. בהמשך השנה צפויים לנחות כאן דגמים חדשים של מאזדה 2, אופל קורסה, סקודה פאביה ופיג'ו 208, שיתחרו כולם ראש בראש מול ה-i20 החדשה.

    יונדאי i20 החדשה

    על הנייר מבטיחה יונדאי i20 החדשה יותר מאשר קודמותיה. ה-i20 החדשה גדולה גדולה יותר מקודמתה, עם בסיס גלגלים באורך של 403.5 סנטימטרים (4 סנטימטרים יותר מאשר הדגם הקודם), רוחב של 173 סנטימטרים (כ-2.5 סנטימטרים יותר מהדגם הקודם) וגובה של 147 סנטימטרים (1.5 סנטימטרים פחות משל הדגם הקודם). הממדים הנדיבים אמורים להציע מרווח פנים משופר, אך בפועל למרות ההבטחות המושב האחורי צפוף משל הדגם הקודם ותא המטען (301 ליטרים) אינו מרשים בגודלו ואף קטן מזה של כמה מהמתחרים (כמו רנו קליאו או פיג'ו 208).

    בתוך תא הנוסעים ביצעה יונדאי קפיצת מדרגה מרשימה למדי באיכות החומרים ובמסגרת קמפיין הפרסום תנסה היבואנית לשדר את המילה Premium ביחד עם ה-i20 החדשה. בפועל, למרות השיפור באיכות החומרים ובגימור המכונית, קשה לדבר על תחושת  Premium כשהמכונית החדשה מציעה רמת אבזור נמוכה משל הדגם היוצא. כך למשל הוסרו מהדגם האוטומטי הבסיסי (Inspire) פריטי אבזור כמו גג שמש חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, חישוקי סגסוגת או גלגל הגה מצופה עור. רובם עברו לדרגת האבזור הגבוהה יותר, Premium שמה, אך גם היא תוצע ללא פריטי אבזור שכבר הפכו לסטנדרט בקטגוריה, כמו מערכת שמע עם מסך צבעוני או דיבורית בלוטות'.

    יונדאי i20 החדשה

    יונדאי i20 החדשה תוצע בישראל עם אותו צמד מנועי בנזין שהניע את הדור הקודם. מדובר במנועי Kappa ותיקים למדי, שלדברי היבואנית עברו שדרוג אך יציעו את אותם נתוני הספק מרבי כבעבר לצד צריכת גבוהה משל הדגם היוצא. המנוע הבסיסי יהיה בנפח של 1.25 ליטר ויפיק 84 כוחות סוס. הוא ישודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד, יציג נתוני ביצועים בינוניים (זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-13.1 שניות ארוכות) וצריכת דלק משולבת של כ-20 קילומטרים לליטר.

    הדגם השני יציע מנוע בנפח של 1.4 ליטר שמפיק 100 כוחות סוס וישודך לתיבת הילוכים אוטומטית בלבד. מדובר בתיבת ההילוכים האוטומטית הוותיקה (והמיושנת) של יונדאי הכוללת 4 הילוכים בלבד, כך שלמרות יתרון ההספק הדגם האוטומטי יציע (על הנייר) ביצועים דומים לאלו של הדגם הידני לצד צריכת דלק גבוהה יותר (כ-16.2 קילומטרים לליטר).

    ה-i20 החדשה טרם נבחנה במבחני הריסוק של ה-EuroNCAP אך ביונדאי מבטיחים שהיא תציג רמת בטיחות גבוהה משל הדגם הקודם. כל הדגמים יציעו כסטנדרט 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת להתראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים (TPMS), עיגוני ISOFIX והתראה על אי חגירת חגירות בכל המושבים.

    יונדאי i20 החדשה

    יונדאי i20 החדשה תוצע בשלוש רמות גימור. הדגם הידני יוצע ברמת הגימור הבסיסית (Insight) הכוללת מזגן רגיל, חלונות חשמל קדמיים בלבד, מראות חשמליות ללא קיפול חשמלי, כיוון גובה למושב הנהג, מערכת שמע עם חיבור USB ומפתח ללא שלט.
    רמת הגימור הבאה, Inspire, תוצע רק בדגם האוטומטי והיא תוסיף לכל הכתוב מעלה גם חלונות חשמל אחוריים, פנסי איתות במראות, רמקולים אחוריים, תא כפפות מקורר ומפתח משולב עם שלט נוחות.
    הדגם הבכיר, Premium, יוסיף לכל אלו גם חישוקי סגסוגת במידה גדולה יותר (16 במקום 15 אינטש'), חיישני חניה אחוריים, הגה מצופה עור, קיפול מראות חשמלי ובקרת שיוט.

    יונדאי i20 החדשה - מפרט טכני מלא

    יונדאי i20 – מחירים
    1.2 ליטר Insight ידני – החל מ-79,900 ₪
    1.4 ליטר Inspire אוטומט – החל מ-104,500 ₪
    1.4 ליטר Premium אוטומט – החל מ-109,900 ₪

    יונדאי i20 החדשה

    dddd