תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיגו
  • פיגו 208
  • פיג'ו 208 – מתיחת פנים לשנת 2015

    פיגו 208

    פיג'ו 208 מתעדכנת עם מתיחת פנים לשנת 2015. הבשורה העיקרית - מנוע ה-1.6 ליטר עוזב אותנו ויוחלף במנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין חדש

    • 19-02-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    כשלוש שנים לאחר השקתה, עוברת פיג'ו 208 מתיחת פנים ראשונה. ה-208 החליפה את ה-207 בסדרת דגמי הסופר-מיני של היצרנית, שהחלה עם השקתה של ה-205 המיתולוגית בתחילת שנות ה-80. לאחר שהדור הקודם במשפחה (ה-207) כשל במבחן אולמות התצוגה ולא עמד בציפיות של פיג'ו, בשלב הזה כבר אפשר להגיד שה-208 עומדת בגבורה בציפיות ותחצה בקרוב את רף המיליון מסירות בכל העולם. מספר מרשים למדי, אך עדיין מדובר במספר שרחוק למדי מהשיא שקבעה הסבתא פיג'ו 206, שחצתה את רף ה-7 מיליון יחידות לאחר כ-13 שנים בייצור.

    פיג'ו 208 החדשה 2015

    גולת הכותרת במסגרת מתיחת הפנים של פיג'ו 208 היא ככל הנראה שדרוג היצע המנועים ותיבות ההילוכים. בהיבט המקומי, מדובר על החלפת מנוע ה-1.6 ליטר בנזין ותיבת ההילוכים האוטומטית, שאפשר להגיד שאבד עליהם הכלח, בשילוב מודרני יותר. את הצמד הזה יחליפו מנוע טורבו-בנזין בנפח של 1.2 ליטר (110 כוחות סוס) ותיבת הילוכים אוטומטית חדשה עם שישה הילוכים. מדובר בשילוב המוכר לנו מדגמי ה-308 החדשים (אך בהספק מרבי מופחת), שילוב שמוכיח את עצמו עד כה כמוצלח למדי. בפיג'ו לא מציינים בשלב זה את נתוני הביצועים או צריכת הדלק של השילוב החדש, אך מציינים כי הוא יציע פליטת מזהמים משופרת ויצויד במערכת Start&Stop כסטנדרט.

    בנוסף תמשיך פיג'ו להציע את ה-208 עם שאר המנועים שהוצעו טרם מתיחת הפנים. המבחר הזה כולל מנוע 1.0 ליטר בנזין עם 68 כוחות סוס ותיבת הילוכים ידנית (לא משווק בישראל), מנוע 1.2 ליטר עם 82 כוחות סוס ותיבת הילוכים ידנית או רובוטית, 1.6 ליטר טורבו-בנזין עם 165 כוחות סוס או 208 כוחות סוס בגרסאות ה-GTi הנהדרת.

    פיג'ו 208 החדשה 2015

    בכל הנוגע לעיצוב, פיג'ו 208 המעודכנת לשנת 2015 לא מציגה שינויים משמעותיים. בחזית אפשר להבחין בפגוש קדמי חדש, המשולב עם גריל קדמי בעיצוב חדש עם "עיצוב תלת ממדי" בדגמים המאובזרים יותר. עוד עודכנו יחידות התאורה הקדמיות, שכעת יציעו תאורת LED כאופציה בחלק מהדגמים. בפרופיל ניתן להבחין בחישוקי סגסוגת חדשים (בקטרים שבין 15 ל-17 אינטש') ובמראות צד בעיצוב חדש. מאחור ניתן להבחין בשינוי קל בפגוש האחורי וביחידות תאורה חדשות עם עיצוב מודרני יותר. בנוסף מרחיבה פיג'ו את היצע הצבעים של ה-208, שיכלול כעת 13 גוונים.

    השינויים הקלים ממשיכים גם אל תוך תא הנוסעים ובפיג'ו מסבירים שמבחינתם אין סיבה לשנות בצורה משמעותית את עיצוב תא הנוסעים, שכן ה-208 הייתה הראשונה שקיבלה את קו העיצוב הנוכחי של המותג המתאפיין בגלגל הגה קטן ובלוח שעונים שיושב מעל גלגל ההגה. עם זאת מתיחת הפנים כן כוללת שדרוג של איכות החומרים בתא הנוסעים, מערכת שמע משודרגת עם חיבור המאפשר שיקוף של תצוגת הטלפון הסלולרי על גבי הצג (תומך גם במכשירי Apple וגם במכשירי Android).

    היצע מערכות הבטיחות מקבל אופציה למערכת בלימה אוטומטית הפעילה עד למהירויות של 30 קמ"ש ואמורה למנוע תאונות חזית-אחור.

    הדגם המעודכן יחל להימכר באירופה בחודש יוני 2015 וצפוי להגיע ארצה במהלך הקיץ הקרוב.

    פיג'ו 208 החדשה 2015

    dddd