תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי ספייס סטאר
  • קיה
  • קיה פיקנטו
  • קיה פיקנטו מול מיצובישי ספייס סטאר – מבחן השוואתי

    קיה פיקנטו

    שתי מכוניות אוטומטיות קטנות במבחן ראש בראש. אחת מעוצבת ואיכותית, השניה מאובזרת וחסכונית. קיה פיקנטו מול מיצובישי ספייס סטאר במבחן השוואתי.

    • 16-01-2015
    • מאת: אלירן אברזל | צילום: פבל צ'רניצקי

    במאי 2011 הושק בישראל הדור הנוכחי של קיה פיקנטו והפך לסנסציה של ממש. זה נשמע אולי קצת מוגזם אבל אין דרך אחרת לתאר את המכונית הקטנה הזאת, שפשוט שינתה כמעט לחלוטין את שוק הרכב הישראלי. הלקוח הישראלי הבין פתאום שעם תקציב של כ-75 אלף ₪ הוא יכול לקבל רכב אוטומטי חדש מהניילונים, עם אחריות ומימון וריח של אוטו חדש. אז נכון, הוא יהיו לו ממדים קומפקטיים ומנוע בנפח צנוע, אבל הוא יהיה אוטומטי ומאובזר ובטיחותי ו"ירגישו כמו אוטו אמיתי", אבל בעיקר יחסוך את ההתעסקות עם שוק היד השנייה. והתוצאה? את שנת 2013 סיימה הפיקנטו בתור המכונית החדשה הנמכרת ביותר בישראל ואת 2014 היא סיימה במקום השני, אחרי טויוטה קורולה.

    באמצע שנת 2013 הגיעה התשובה של מיצובישי – הספייס סטאר. היא מסמלת את אחד השינויים החשובים ביותר שעובר המותג בשנים האחרונות, למרות שאינה הדגם הנמכר ביותר של המותג בישראל. הספייס סטאר, ביחד עם גרסת ה-4 דלתות שלה, האטראז', לוקחות את מיצובישי למקום אחר, עם דגש על חיסכון בדלק ויחס גבוה בין אבזור למחיר. בדיוק מה שהלקוח הישראלי מחפש וגם קונה. אם נדמה לכם שאתם רואים הרבה ממנה על הכביש זה כנראה נכון. למעלה מ-5,700 ספייס-סטארים עלו על הכביש הישראלי בשנה וחצי בהם משווק הדגם, פי 2.5 יותר מסך כל הרכבים שמכרה מיצובישי בשנת 2012 בישראל.

    אבל איזו מהן נותנת תמורה עדיפה יותר לכסף? מי מהן תהיה טובה יותר כמכונית עירונית שנייה בבית? לקחנו את שני הרכבים למבחן השוואתי וחזרנו עם מסקנות.

    קיה פיקנטו מול מיצובישי ספייס סטאר

    קיה פיקנטו מול מיצובישי ספייס סטאר – במבחן אולם התצוגה

    לספייס סטאר אין טיפת סקס-אפיל, כך שבמבט ראשון – הפיקנטו עדיפה. למרות שהיא ישנה יותר (הוצגה כבר בשנת 2011), היא עדיין מכונית נאה יותר ונראה שבקיה הקדישו הרבה יותר מאמץ בעיצוב המכונית הקטנה שלהם מאשר מיצובישי. מבחוץ ומבפנים, היא נראית נאה יותר ומושכת את העין, בוודאי בגרסאות ה-3 דלתות ("פיקנטו ספורט") הנאות.

    אבל אז אנחנו מתחילים להשוות מפרטים והספייס סטאר צוברת נקודות ראשונות. היא מאובזרת יותר ומגיעה עם חיישני אורות וגשם, מערכת מולטימדיה עם מסך גדול יותר, בקרת אקלים דיגיטלית ובקרת שיוט שאין בפיקנטו. לפיקנטו בגרסת ה-EX שבמבחן יש חישוקי סגסוגת מקוריים, פנסי ערפל קדמיים ומפתח קפיצי שמסייעים במבחן הפוזה, אבל לנו הם נראים קצת פחות חשובים במבחן השימושיות היום-יומית. אם זאת יש לציין שאיכות החומרים בפיקנטו גבוהה הרבה יותר. תא הנוסעים שלה נראה ומרגיש איכותי יותר, ובפער ניכר.

    הספייס סטאר גדולה יותר – 371 סנטימטרים של אורך כולל בספייס סטאר לעומת 359 סנטימטרים "צנועים" בפיקנטו. יש לה בסיס גלגלים ארוך יותר (245 לעומת 238 סנטימטרים), היא רחבה יותר – 166.5 לעומת 159.5 סנטימטרים בפיקנטו) – ותא המטען של הספייס סטאר גדול יותר ב-35 ליטרים. התוצאה היא מושב אחורי מרווח יותר, גם במקום לברכיים וגם במקום לכתפיים. לשני מבוגרים יהיה נוח יותר במושב האחורי של הספייס סטאר, לשלושה לא יהיה נוח בשני המקרים.

    לשני הרכבים יש ארבעה כוכבים במבחן הריסוק האירופאי EuroNCAP. לספייס סטאר יש ציון מעט גבוה יותר בסעיף ההגנה על מבוגרים – 90 אחוז לעומת 86 אחוז בפיקנטו. למעשה הספייס סטאר הייתה יכולה לזכות גם בכוכב החמישי הנכסף, אם רק היו מציידים אותה במגביל מהירות אלקטרוני ובהתראה על אי חגירת חגורות בטיחות במושב האחורי.

    קיה פיקנטו

    קיה פיקנטו מול מיצובישי ספייס סטאר – צריכת דלק

    צריכת הדלק היא נקודה חשובה ביותר, אולי אפילו קריטית, עבור מי שקונה רכב קטן וזול. לפיקנטו יצא שם לא כל כך טוב בנושא, עם לא מעט תלונות בפורום שלנו ואפילו איומים על תביעה ייצוגית בתחילת דרכה. הספייס סטאר, לעומתה, מתהדרת בנתוני יצרן טובים יותר וגם במבחן התוצאה ובמסגרת המבחן שערכנו לה כאן באתר עם השקתה בישראל היא הייתה חסכונית יותר.

    אך למרות נקודת הפתיחה הבעייתית, הפער בין שני הרכבים קטן מכפי שנדמה. הספייס סטאר אכן חסכונית יותר, בפער של כ-15 אחוזים. במהלך נסיעת המבחן שלנו צרכה הספייס סטאר 14.5 קילומטרים לליטר, לעומת הפיקנטו שצרכה 12.8 קילומטרים לליטר. ואם לתרגם את צריכת הדלק הזו לשקלים חדשים, אז הספייס סטאר תחסוך לכם כ-1,000 ₪ בשנה על הוצאות הדלק בנסועה ישראלית ממוצעת של 17,000 קילומטרים בשנה.

    את החיסכון הזה משיגה הספייס סטאר בזכות תכנון קפדני שמכוון כולו לטובת חיסכון בדלק, תכנון שכולל שלושה מרכיבים עיקריים. הראשון הוא מנוע עם שלושה צילנדרים בנפח 1.2 ליטרים, מבנה שמיועד לחיסכון במשקל שתורם ישירות לחיסכון בדלק. החיסרון – רעידות מורגשות כשהרכב עומד עם מנוע עובד, למשל ברמזורים.
    המרכיב השני הוא גיר אוטומטי-רציף (CVT), גיר אוטומטי שמכוון לחיסכון בדלק על חשבון ביצועים והתנהגות. החיסרון – רעש מנוע רב בזמן האצות חדות והשהייה קטנה בזינוק מהמקום. המרכיב השלישי הוא שמירה על משקל עצמי נמוך, הקפדה שמגיעה גם בזכות המנוע הקטן אבל גם בזכות שלדה קלה יותר וקצת פחות פלסטיקה או חומרי בידוד בתא הנוסעים. החיסרון – יותר רעש בתא הנוסעים ופלסטיקה שמשדרת תחושה זולה.

    מיצובישי ספייס סטאר

    קיה פיקנטו מול מיצובישי ספייס סטאר – התנהגות כביש וביצועים

    לא קיווינו אפילו לרגע שאף אחד מהמכוניות הללו תהיה מהירה או ספורטיבית במיוחד, לא לשם כך הן נקנות אחרי הכל. אבל במבחן התאוצות הביסה הספייס סטאר את הפיקנטו. אם זאת, הפיקנטו נהנית מהגה בעל משקל טוב יותר ומהתנהגות כביש טובה יותר. היא מרגישה בטוחה יותר בכבישי בין עירוניים ובמהירויות גבוהות, בין היתר בשל העובדה שהמתלים שלה קשיחים יותר. גם היא, כמו רוב המכוניות הקטנות, סובלת מרגישות לרוחות צד ו"מרגישה כמו אוטו קטן" על הכביש המהיר. לרע, אבל גם לטוב, כי קל להשתחל איתה בין נתיבים בפקקים.

    הגיע גם הזמן שמישהו יעשה משהו עם תיבת ההילוכים האוטומטית המיושנת של קיה. ארבעה הילוכים היו נחמדים בשנת 2008 בואך 2010 אבל היום התיבה הזו מרגישה קצת גמלונית ובעיקר מסרסת. היינו גם שמחים למנוע קצת יותר נמרץ, אם כי מניסיוני עם דגמי ה"פיקנטו ספורט" והקיה ריו הידניים – הבעיה העיקרית היא בגיר ולא במנוע.

    המתלים של הספייס סטאר רכים יותר, מה שגורם לה להתנדנד קצת יותר בכבישים בין עירוניים, אבל משפר משמעותית את נוחות הנסיעה שלה בתוך העיר. בכביש משובש או במעבר על באמפרים גדולים, עדיף להיות במיצובישי ולא בקיה. בכלל, הספייס סטאר מרגישה הרבה יותר טוב בתוך העיר מכפי שהיא מרגישה מחוץ לעיר. מחוץ לעיר ובמהירויות גבוהות אפשר להרגיש את המחסור בבידוד הרעשים של הספייס סטאר, שניכר ברעשי רוח וצמיגים במידה גבוהה מהמקובל. הגיר הרציף, שמחייב סל"ד גבוה בזמן האצות וגורר רעש מנוע, ממש לא תורם לעניין.

    קיה פיקנטו

    קיה פיקנטו מול מיצובישי ספייס סטאר – סיכום

    על הנייר, מיצובישי ספייס סטאר היא החבילה המנצחת. היא מאובזרת יותר, חסכונית יותר ומרווחת יותר. למה לא לקבל יותר תמורת אותו הכסף?
    התשובה לשאלה הזאת התבהרה לנו מהר מאוד במהלך היום. הפיקנטו הרגישה לשלושת הבוחנים כמו מכונית שלמה יותר, מהנה יותר ונעימה יותר לנהיגה. נכון, זאת עדיין מכונית מיני עם מנוע קטן וגיר אוטומטי מיושן שמסרס מאוד את ביצועיו (המעטים גם כך) של המנוע ומגדיל את צריכת הדלק. ועדיין, בסוף היום העדפנו אותה על פני הספייס סטאר.

    קיה פיקנטו מול מיצובישי ספייס סטאר

    עכשיו תמחקו את כל מה שקראתם עד עכשיו, ותתחילו מההתחלה. בסוף יום המבחן הארוך נסעתי לפגוש חבר ילדות, בואו נקרא לו מני. הוא מומחה גדול בפוליטיקה ובעניינים פיננסיים אבל בכל מה שקשור למכוניות הוא לא מבין כלום. מבחינתו אוטו זה כיסא שתפקידו להביא אותך מהבית לעבודה וחזרה עם מזגן ומטען לאייפון. אז נתתי למני לנהוג קצת בספייס סטאר וביקשתי שיגיד לי מה הוא חושב.

    ואתם יודעים מה? הוא לא הרגיש שום בעיה בהתנהגות הכביש, לא שם לב לפלסטיקה הזולה וגם העיצוב המיושן בכלל לא הפריע לו. הוא כן שם לב לצריכת הדלק המפתיעה לטובה שהראה מחשב הדרך וכן היה מוכן לשלם את המחיר הפעוט ברעש או ברעידות. הוא כן שם לב לתפקוד השונה של הגיר, אבל אמר שהוא יוכל להתרגל.

    אז אולי, בעצם, אנחנו שיפוטיים מידי? אולי בעצם רוב האנשים בכלל לא יבינו מה הבעיה עם הספייס סטאר ועל מה לעזאזל אנחנו מדברים. אולי. כנראה שכן.

    וזאת גם השורה התחתונה של המבחן הזה. אם אתם מחפשים מכונית קטנה וחסכונית, זולה אך מאובזרת – לכו על מיצובישי ספייס סטאר. אם אתם מחפשים קצת יותר עיצוב, איכות חומרים והתנהגות כביש – לכו על קיה פיקנטו.

    עדיין מתלבטים ולא בטוחים מה עדיף? בואו להתייעץ עם המומחים שלנו >> לחצו כאן!

    קיה פיקנטו - מפרט טכני מלא להורדה
    מיצובישי ספייס סטאר - מפרט טכני מלא להורדה

    השתתפו בהכנת הכתבה: יואב פולס ופבל צ'רניצקי

    טבלת השוואה קיה פיקנטו מיצובישי ספייס סטאר

    dddd