תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • קיה
  • קיה פיקנטו
  • קיה פיקנטו עוברת מתיחת פנים

    קיה פיקנטו

    קיה משחררת פרטים רשמיים אודות מתיחת הפנים של הפיקנטו ומאשרת מנוע מוגדש טורבו עם 106 כוחות. הגרסה האירופאית תיחשף במרץ

    • 11-01-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    קיה פיקנטו המחודשת צפוייה להיחשף בתערוכת ז'נבה במרץ הקרוב, אך לאחר שתמונות של הגרסה הקוריאנית, קיה מורנינג, דלפו לרשת במהלך השבוע האחרון, קיה נשברה ושחררה מידע רשמי. החידושים הוויזואליים לא רבים, והם כוללים כמיטב המסורת פגושים ופנסים חדשים, וגריל בעיצוב חדש ודרמטי יותר. גם עיצוב החישוקים עודכן ומעתה גם חישוקיה של גרסת הספורט יעטרו את דגם חמש הדלתות. השינויים בעיצוב הפנים מינוריים עוד יותר, וכוללים שיפור מסויים של איכות החומרים וההרכבה כמו גם תוספות לאבזור.

    קיה פיקנטו החדשה

    בתמונות שדלפו, ובמידע ששחררה קיה, ניתן לראות שעיצוב תא הנוסעים נותר כמעט ללא שינוי, אך כן נוספו מספר פריטים כגון מערכת מולטימדיה עם מסך גדול, מערכת בקרת אקלים וכפתור הנעה, שאם לשפוט עפ"י כפתור על הידית של אחת הדלתות שנראה באחת התמונות הרשמיות, יהיה ככל הנראה חלק ממערכת כניסה והנעה ללא מפתח. אבזור הבטיחות קיבל גם הוא עדכון ויכלול מעתה 7 כריות אוויר, בקרת שיוט עם מגביל מהירות וחיישן לחץ אוויר בצמיגים.

    קיה פיקנטו החדשה

    עם זאת, יש לציין כי הפיקנטו שנמכרת באסיה היא מעט שונה מזו המשווקת באירופה וישראל והיא מגיעה עם רשימת אבזור ארוכה יותר גם היום. הפיקנטו שתגיע אלינו תהיה בוודאי מאובזרת יותר מזו הנוכחית, אך אין לדעת אילו פריטים בדיוק יעשו את דרכם לדגם שיגיע אלינו.

    קיה פיקנטו החדשה

    הבשורה הגדולה ביותר במתיחת הפנים של הפיקנטו היא המנוע החדש, שיבוסס על מנוע ה-1.0 ליטר הקיים, אך יקבל גם מגדש טורבו. המנוע החדש מפיק 106 כוחות סוס ומומנט של 14.0 קג"מ והוא צפוי להיות משודך לתיבת הילוכים רציפה. שני המנועים הנוכחיים, הגרסה האטמוספרית של המנוע, לה 69 כוחות סוס, וכן מנוע ה-1.25 ליטר לו 85 כוחות סוס, ימשיכו להיות משווקים.

    קיה פיקנטו החדשה

    המידע שפורסם מדבר כאמור על הגרסה הקוריאנית של קיה פיקנטו, שנקראת מורנינג בשוק הביתי שלה. הגרסה האירופאית, שצפוייה להגיע אלינו, תחשף ככל הנראה כבר במרץ הקרוב בתערוכת ג'נבה. נראה שהעדכון המכונית קיבלה מציב אותה בנקודה טובה מאוד שללא ספק תגביר את סיכוייה להמשיך ולהחזיק בתואר מכונית המיני הנמכרת ביותר ולהמשיך לחלוש על מתחרותיה, שבראשן יונדאי i10 וסוזוקי אלטו אותה תחליף הסלריו.

    dddd