תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סמארט
  • סמארט ForTwo
  • סמארט פורטו וסמארט פורפור החדשות 2015 נחשפות

    סמארט ForTwo

    הדור החדש של סמארט פורטו ופורפור נחשף, לקראת תחילת שיווקו ב-2015. מעוצב, מאובזר ובטיחותי מבעבר. ולראשונה - עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.

    • 17-07-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    מי שעוקב אחרי מגזין הרכב שלנו בוודאי אינו מופתע מהשקתן של סמארט פורטו ופורפור החדשות. במהלך החודשים האחרונים פרסמה היצרנית לא מעט תמונות, סרטונים ושלל טיזרים אודות הדגם החדש שנחשף כעת בתמונות רשמיות ראשונות. מדובר בדור השלישי של מכונית המיני העירונית הקטנה מבית מרצדס, שתיוצר הפעם בשיתוף פעולה הדור עם יצרנית רכב אחרת, כשהיא חולקת את הפלטפורמה שלה עם רנו טווינגו החדשה. החידוש העיקרי בדור השלישי של הסמארט יהיה חזרתו של דגם הפור-פור (ForFour), כלומר גרסת 5 דלתות עם 4 מקומות ישיבה, שיוצרה בדור הראשון אך לא בשני לאחר שנמכרה במספרים נמוכים יחסית.

    אין זה סוד כי המותג סמארט נאבק על הצדקת קיומו למעשה מאז הושק בסוף שנות ה-90, תחילה כפרויקט משותף עם יצרנית השעונים swatch. המכירות היו רחוקות מאוד מהתחזיות של מרצדס ושני הדורות הקודמים של הסמארט התקשו להתרומם. גם גרסת הפורפור המקורית, שהתבססה למעשה על מכלולים שהושאלו ממיצובישי, לא ממש התקבלה באהדה בשוק האירופאי ושיווקה הופסק במהרה. האם הדור החדש ישנה את כל זה ויצדיק סוף סוף את קיומו של המותג? במרצדס מאמינים שכן.

    סמארט פורטו ופורפור

    העיצוב החיצוני של דגמי סמארט החדשים אינו מגיע כהפתעה לכל מי שעקב אחרי שרשרת דגמי הקונספט שהציגה היצרנית בשנים האחרונות. אך למרות שינויי העיצוב הברורים, כמו הגריל הקדמי החדש, הפנסים האחוריים החדשים וכמובן תא הנוסעים המשודרג – העיצוב הכללי של גרסת הפורטו נשאר ללא שינויים מהותיים. גרסת הפורפור חולקת את הפלטפורמה שלה עם גרסת הפורטו, לטובת הפחתת עלויות הייצור של הדגם והגדלת הרווחיות.

    בשני המקרים מדובר כאמור בפלטפורמה שמשמשת גם את הטווינגו החדשה, הכוללת מנוע אחורי המניע את צמד הגלגלים האחוריים. לשני הדגמים רוחב זהה (166 סנטימטרים) וגובה זהה (155 סנטימטרים), אך בסיס הגלגלים של הפורפור ארוך יותר משל הפורטו (249 לעומת 187 סנטימטרים) ובהתאם יש גם שינוי משמעותי באורך הכללי (349 לעומת 269 סנטימטרים).

    סמארט פורטו

    אחד החידושים החשובים ביותר בדגמי סמארט החדשים יהיה בהיצע המנועים ותיבות ההילוכים. עד כה הוצעה הסמארט רק עם תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית מיושנת ולא נעימה לשימוש, אך הדגם החדש יקבל תיבה חדשה וכפולת מצמדים שתשפר בדיוק את הנקודה הזאת ובוודאי תסייע למכירות של הדגם הנוכחי בישראל.

    היצע המנועים יכלול בשלב הראשון שני מנועי בנזין 3 צילינדרים, שיותקנו בחלק האחורי של הרכב ויניעו את צמד הגלגלים האחוריים. הראשון יהיה בנפח של ליטר אחד והספקו המרבי יהיה 70 כוחות סוס שמקורו במיצובישי ספייס סטאר. השני יהיה בנפח של 900 סמ"ק והוא יוצע בשתי גרסאות – אטמוספרית "רגילה" עם 60 כוחות סוס או מוגדשת טורבו עם 90 כוחות סוס. כל המנועים יוצעו עם מערכת Start&Stop ויציעו לדברי סמארט צריכת דלק של כ-25 קילומטרים לליטר.

    סמארט פורפור

    רמת האבזור של סמארט פורטו ופורפור החדשים תהיה גבוהה מבעבר ותכלול לדברי היצרנית מספר פרטי אבזור שיוצעו לראשונה בקטגוריה. היצרנית גם מבטיחה רמת בטיחות גבוהה מבעבר עם ציוני ריסוק גבוהים, בין היתר בשל שימוש בפלדה חזקה במיוחד שתגן על תא הנוסעים הנעים "כמו קליפת אגוז קשה". היצע מערכות הבטיחות יכלול בין היתר מערכת עזר לתיקון סטיה מרוחות צד (סטנדרט), מערכת אזהרה על התנגשות (אופציה) ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה (אופציה). הרכב יוצע עם 5 כריות אוויר (2 קדמיות, 2 צידיות ואחת לברכי הנהג).

    עוד כוללת רשימת האבזור גם תאורת DRL מבוססת LED, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, חלונות חשמל קדמיים, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני ובקרת אקלים דיגיטלית.

    שיווקו של הדגם החדש באירופה יחל לקראת סוף השנה. אלינו צפויה הסמארט החדשה להגיע בתחילת שנת 2015.

    סמארט פורפור

    dddd