תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • יונדאי
  • יונדאי i10
  • יונדאי i10 החדשה 1.25 ליטר אוטומט – מבחן דרך

    יונדאי i10

    גרסת ה-1.25 ליטר האוטומטית של יונדאי i10 החדשה מפתיעה לטובה בכל מה שקשור לאבזור וביצועים, אבל לא מרשימה בצריכת הדלק. מבחן דרך.

    • 30-06-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    את יונדאי i10 החדשה כבר בחנו כאן באתר. גרסאות ה-1.0 ליטר הידנית והאוטומטית ביקרו כאן במגזין לפני מספר חודשים, בסמוך להגעתן ארצה. הגרסה הידנית קיבלה ממני את המחמאה הכי טובה שאפשר לתת – מכונית המיני הידנית הטובה בישראל. אבל הגרסה האוטומטית? טוב, קצת פחות. משהו בשילוב בין מנוע ה-1.0 ליטר החלש לתיבה האוטומטית המיושנת לא עבד והמכונית הייתה איטית מידי, כבדה מידי. "יש גם גרסה אוטומטית אחרת, אתה יודע" אמרו לי בכלמוביל. אז פיניתי לי סוף שבוע נוסף ולקחתי גם אותה לנסיעת מבחן.

    אבל לפני שנצא לדרך נעצור לרגע כדי להתמצא קצת במרחב. למי שעוד לא הספיק להכיר, ה-i10 החדשה היא למעשה הדור השני של ה-i10. הדור הראשון הושק בישראל בשנת 2009 אך לא הצליח להותיר חותם בשוק. אולי בגלל שהוא הקדים קצת את זמנו ואולי בגלל המחיר ההתחלתי, שקיבע את ה-i10 בתודעה כמכונית יקרה יחסית לעומת האלטו הזולה שקבעה את הקצב בשוק. אפשר להגיד הרבה דברים על כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, אבל אי אפשר להגיד שהם לא לומדים מהטעויות שלהם. הדור השני של ה-i10 הושק מהיום הראשון עם ארסנל דגמים מלא שכולל גם גרסאות בסיס זולות (ידניות ואוטומטיות) וגם את גרסת ה-1.25 ליטר המאובזרת אותה אני בוחן הפעם.

    יונדאי i10 החדשה 1.25 ליטר

    גרסת ה-1.25 ליטר של יונדאי i10 החדשה היא היחידה שמשווקת בארץ ברמת האבזור Supreme, רמת האבזור הגבוהה ביותר. ההבדל בינה לבין גרסאות ה-Insight וה-Premium אינו גדול במיוחד וכולל בעיקר מפתח מתקפל משולב עם שלט נוחות, הגה מצופה עור, דיבורית בלוטות' מקורית עם הפעלה מההגה ותאורה עוקבת פניה. הבדל קטן, אבל כזה שמספיק כדי להפוך את ה-i10 הזו למכונית המיני המאובזרת ביותר בקטגוריה שלה. דיבורית בלוטות' מקורית, למשל, הגיעה רק ממש לא מזמן למתחרה הישירה קיה פיקנטו. אבל תאורה עוקבת פניה היא עוד לא קיבלה, אולי בעתיד. תהיו בטוחים שמישהו בטלקאר, יבואנית קיה לישראל, כבר יושב ועובד על זה.

    גם התחושה בתא הנוסעים לוקחת את סגמנט מכוניות המיני העירוניות צעד אחד קדימה. אז נכון, לא מדובר במכונית שצריכה להטריד מכוניות כמו אודי A3 או וולוו S60, אבל כן מדובר ברף חדש שצריך להטריד יצרנים כמו פולקסווגן/סיאט, שתאי הנוסעים של מכוניות המיני שלהם איכותיים הרבה פחות, ראו למשל את התמונות מתא הנוסעים של סיאט מיי. הפלסטיקה ב-i10 קשיחה ברובה אבל לפחות היא קיימת ומכסה את כל חלקי הפח, מה שאי אפשר להגיד על המתחרות מבית פולקסווגן. הצביעה הדו-גוונית תורמת לאווירה נעימה ומודרנית, מה שאי אפשר להגיד על תא הנוסעים של המתחרה מבית שברולט.

    יונדאי i10 החדשה 1.25 ליטר

    גרסת ה-Premium ב-i10 כוללת גם מערכת שמע בסיסית עם חיבורי USB ו-AUX. מדובר במערכת השמע הוותיקה והמוכרת של יונדאי, שהולכת איתם עוד מימי ה-i30 הראשונה. היא נוחה מאוד לתפעול, בין היתר בזכות התפעול הפשוט מההגה, ואיכות השמע שלה טובה. גלגל ההגה מתכוונן רק לגובה, ולא למרחק, מה שאמנם לא הפריע לי למצוא תנוחת ישיבה טובה אבל כן עלול להפריע לאחרים. בכיסא הנהג כן יש כיוון גובה אבל משהו בתנוחת הישיבה בו פשוט לא הסתדר לי ונסיעות ארוכות ברכב הפכו למתישות וכואבות לגב.

    המזגן הוא מהסוג הפשוט, כלומר ללא בקרת אקלים דיגיטלית אלא מזגן מכאני מהסוג הישן והטוב. הבעיה היא שבימים החמים בהם נערכה נסיעת המבחן הוא התקשה להרשים בעוצמת הקירור שלו. אם היה מדובר ברכב של יצרן אחר אולי לא הייתי טורח להזכיר את זה, אבל מיונדאי ציפיתי ליכולת קירור גבוהה הרבה יותר. רכבים אחרים של יונדאי צוידו במזגן יעיל להחריד שהיה יכול להקפיא גם דב קוטב בצהרי אוגוסט ישראלי טיפולי. ואילו כאן, עם 28 מעלות בצהרי היום, מפוח על דרגה 3 ונהג שיושב לבדו ברכב, ולא קר אלא רק נעים. אולי מדובר בתקלה נקודתית ברכב המבחן ואולי לא. אם אתם רגישים לעניין הקירור, כדאי שתבדקו זאת מול רכב נוסף.

    יונדאי i10 החדשה 1.25 ליטר

    אם מרימים את הראש קצת למעלה, לחלק העליון של תא הנוסעים, אפשר כבר לזהות הרבה יותר סימנים של חיסכון. גוף התאורה למשל (יש רק אחד, מקדימה) נלקח ישירות ממחסן החלפים של קבוצת יונדאי-קיה והוא זהה לזה שאפשר למצוא למשל בדגמי הקיה ריו. סוככי השמש כוללים מראות עם כיסוי נגלל אבל תאורת איפור אין. לא פחות הטרידה אותי העובדה שמישהו כאן "שכח" להתקין את הכפתור הקטן שמשנה את הזווית של המראה המרכזית ומונע סנוור בלילה.

    המושב האחורי של יונדאי i10 החדשה מציע מרווח סביר יחסית למכונית מיני עירונית אך שוב, לא כזה שיסכן מכוניות משפחתיות או אפילו סופר-מיני מודרניות. עם בסיס גלגלים באורך של 238 וחצי סנטימטרים, מרווח הברכיים ליושבים מאחור יספיק אולי למבוגרים בגובה ממוצע ומטה. אם תרצו להתקין מאחור כיסא בטיחות תצטרכו לקחת את מושב הנוסע הקדמי קדימה על המסילה, תוך צמצום מרווח המחיה של הנוסע הקדמי. אבל רוב הזמן, מדובר במכונית שמיועדת לנהג או נהג+נוסע לכל היותר ואותם ה-i10 מאכלסת בלי שום בעיה.

    יונדאי i10 החדשה 1.25 ליטר

    כפי שכתבתי בהתחלה, אחד מהדברים שהפריעו לי יותר מכל בגרסת ה-1.0 ליטר האוטומטית של יונדאי i10 החדשה היה הביצועים. גרסת ה-1.25 ליטר מצוידת במנוע חזק יותר, עם ארבעה צילינדרים במקום שלושה בגרסת ה-1.0 ליטר. ההספק המרבי עומד על 87 כוחות סוס, לעומת 66 כוחות סוס צנועים בגרסת ה-1.0 ליטר. תיבת ההילוכים האוטומטית זהה בשני המקרים – אוטומטית רגילה (ומיושנת) עם 4 הילוכים בלבד.

    אבל אל תטעו – התוספת הזו של 21 כוחות הסוס הוא בדיוק מה שה-i10 האוטומטית הייתה צריכה. נכון, מכונית כמו ה-i10 מתוכננת כמכונית עירונית ולא אמורה להיות חורכת אספלט מטורפת. אבל אני חושב שגם מכונית מיני עירונית זקוקה למידה מסוימת של זריזות שתסייע לה במלחמה היום-יומית שבין הרמזורים. לפעמים צריך לתת זינוק מהיר מהמקום ולצאת ראשונים מהרמזור או לעקוף במהירות מישהו שרק עצר לקנות מנה סביח בפרישמן. שלא לדבר על הגיחה השנתית לאילת או לים המלח (כל אחד והסגנון שלו), שדורשת קצת כוח בעליות הארוכות.

    את כל הדברים האלו גרסת ה-1.25 ליטר עושה פשוט הרבה יותר טוב. נכון, הגיר האוטומטי המיושן עדיין מסרס מאוד את המנוע וטוב תעשה יונדאי אם תשדרג אותו בגיר מודרני יותר. נכון, צריכת הדלק עדיין לא מאוד מרשימה ועמדה בנסיעת המבחן שלנו על 12.5 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת עירונית ובין עירונית. הכל נכון, אבל לפחות הביצועים מיישרים קו עם המקובל על הכביש ותחושת הנחיתות שאפיינה את גרסת ה-i10 בכבישים מהירים נעלמה כמעט לחלוטין.

    יונדאי i10 החדשה 1.25 ליטר

    יונדאי i10 מנוע 1.25 ליטר – סיכום

    אם גרסת ה-1.0 ליטר הידנית הייתה לדעתי מכונית המיני הידנית הטובה מסוגה בישראל אז גרסת ה-1.25 ליטר היא כנראה מכונית המיני האוטומטית הטובה ביותר בישראל. הפער בינה לבין קיה פיקנטו לא גדול במיוחד והיא לא שוברת את גבולות הקטגוריה עם משהו שעוד לא ראינו או לא הרגשנו. אבל היא כן לוקחת את הרף הגבוה שקבעה הפיקנטו עם השקתה ומרימה אותו עוד קצת כלפי מעלה. רק חבל שצריכת הדלק עדיין לא מספיק טובה ופחות טובה מזאת של המתחרות הרובוטיות.

    ויש גם את עניין המחיר. גרסת ה-1.25 ליטר לא זולה במיוחד ומחירה עומד על כ-80 אלף ₪, יקר בכ-7,000 ₪ מגרסת ה-1.0 ליטר האוטומטית המאובזרת או בכ-1,000 ₪ ממחירה של הפיקנטו המקבילה. 1,100 ₪ אולי נשמעים קצת קטנוניים אבל בקטגוריה הזאת – כל שקל יכול לשנות את ההחלטה לכאן או לכאן.

    יונדאי i10 החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum
    יונדאי i10 החדשה - מפרט טכני להורדה

    יונדאי i10 החדשה 1.25 ליטר

    dddd