תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

השכרת רכב - המדריך המלא

מה חשוב לבדוק לפני שעושים השכרת רכב לפרק זמן קצר או ארוך. מדריך לשוכר המתחיל.

  • 01-05-2014
  • מאת: אסף נדיר

אחד השירותים המועדפים והפופולאריים ביותר אלה הם שירותי השכרה של רכבים לפרקי זמן משתנים שפועלים כיום ברחבי העולם כולו. לכבודו של הנהג קיים מערך שלם של פתרונות תנועה ותעבורה נקודתיים שבהם הוא יכול להשתמש כאוות נפשו לפרקי זמן מוגבלים ומוגדרים מראש.

הפתרון הזה משרת אנשים שנמצאים בחו"ל, או אנשים שהגיעו ארצה מחו"ל, אנשים שזקוקים לשירותי רכב למרות שיש בבעלותם רכב, או כאלה שאין בבעלותם אחד וזקוקים לשירותיו באופן נקודתי ובנוסף לזה, אנשים עושים שימוש בשירותי השכרת רכב גם לפרקי זמן ארוכים. על הכל בהרחבה בהמשך המאמר.

האפשרויות שיש בשוק

השירות הותיק והטוב של השכרת רכב למספר ימים הוא המודל המקובל ביותר בשוק השכרת רכב. הלקוח מגיע אל סניף החברה, בוחר את הרכב המועדף עליו ויוצא איתו מהסניף. ככה פשוט, ככה נוח. לרשות אנשים שמגיעים מחו"ל עומד סניף של חברת השכרת רכב כבר בשדה התעופה, בכדי שיוכלו לצאת בנוחות עוד מהשדה. העלות עבור השירות נקבעת על בסיס יום שימוש, כאשר בסופי שבוע יש בדרך כלל הגבלה על יומיים. במקרים רבים יש מבצעים על דגמים מסויימים כך שניתן להנות ממחירים תחרותיים במיוחד.

אפשרות נוספת לשירותי השכרת רכב היא השכרה לפי שעה. מטבע הדברים מדובר על שירות יותר יקר ופחות נח והוא מיועד בעיקר לאנשים שיש להם מספר יעדים להגיע אליהם בתוך מקום אחד והם צריכים סידורים של כמה שעות מרוכזות.

ליסינג הוא שירות נוסף שמוענק לפרק זמן ארוך. בדרך כלל מדובר על שלוש שנים של התחייבות במהלכה הנהג נהנה מרכב חדש לחלוטין שעומד רק לרשותו. במהלך תקופת ההתקשרות עם חברת הרכב משלם הנהג תשלום חודשי בעד השימוש ברכב. ליסינג תפעולי הוא שירות נרחב לזה הפרטי והוא כולל גם שירותי תפעול ותחזוקה של הרכב. השירות הזה יקר יותר מהליסינג הפרטי, אבל הוא חוסך כל טרחה מהנהג, לרבות תשלום האגרות הנדרשות.

השכרת רכב

בחירה של חברת רכב

בשוק יש מספר חברות השכרה רכב והבחירה באחת מהן יכולה להיות לא פשוטה. כדי להקל על התהליך, קודם כל העדיפו לבחור חברות גדולות עם סניפים מרובים. בחברת השכרת רכב גדולה תוכלו להנות ממבחר רכבים גדול יותר, מבחר מבצעים עשיר יותר ושירות הרבה יותר נח. לחברות גדולות יש לא רק מספר גדול של סניפים, אלא גם הפיזור שלהם רחב יותר, כך שתוכלו לאסוף ולמסור את הרכב בסיום השירות באיזו נקודה שרק תרצו. מערך שירות הלקוחות בחברות גדולות הוא מקצועי ומפותח יותר בדרך כלל והתחושה בכלליות היא בטוחה יותר.

זיכרו שאת שירותי הרכב אתם מקבלים ללא ביטוח, וחייבים ביטוח רכב בכדי לעשות בו שימוש. תוכלו לבקש את המלצתה של חברת הרכב בנושא, אך ההחלטה על חברת ביטוח היא שלכם בלבד.

dddd