תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה 2
  • מאזדה 2 חשמלית עם מאריך טווח

    מאזדה 2

    מאזדה מציגה גרסה חשמלית עם מאריך טווח המבוסס על מנוע רוטורי (וונקל). תוכניות לייצור? לא בשלב זה.

    • 26-12-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    הדור הנוכחי של מאזדה 2 נמצא רגע לפני החלפה והדגם החדש של ה-2 צפוי להופיע כבר בשנה הקרובה. זה לא מפריע למהנדסים היפאניים של מאזדה להציג גרסה חשמלית-היברידית על בסיס הדגם היוצא, כסוג של קדימון לטכנולוגיות ההנעה העתידיות אותן מפתחת מאזדה. גרסה חשמלית של המאזדה 2 (או דמיו, כפי שהיא נקראת בשווקים אחרים) נמצאת בשימוש מוגבל מזה למעלה משנה ומספקת טווח נסיעה מרבי של כ-200 קילומטרים. בדיקה שעשתה מאזדה בקרב הלקוחות שקיבלו את הרכב הראתה כי רובם רוצים את האפשרות לנסוע למרחקים גדולים יותר, גם אם הם לא ממש זקוקים לאפשרות הזאת.

    כאן נכנסו לתמונה המהנדסים היפאניים החרוצים. באופן יוצא דופן הם שידכו לדגם החשמלי של מאזדה 2 מנוע וונטל רוטורי בנפח של 330 סמ"ק שמשמש כמאריך טווח. כלומר, המנוע הקטן משמש כגנרטור שמטעין את הסוללות של הרכב ולא מסובב ישירות את הגלגלים. שיטת הנעה זו נחשבת למתקדמת יחסית ומשמשת מכוניות כמו מיצובישי אאוטלנדר PHEV או שברולט וולט. בשורה התחתונה מסוגל מאריך הטווח של הדגם להכפיל את טווח הנסיעה של המכונית, תוך שהוא משתמש ב-10 ליטרים של דלק בלבד.

    מאזדה 2 חשמלית עם מאריך טווח

    למרות אב הטיפוס המרשים (והנוסע) של מאזדה 2 עם מאריך הטווח, טכנולוגיית הנעה זו לא צפויה להגיע לייצור סדרתי בקרוב. מאזדה הייתה יצרנית הרכב היחידה שהמשיכה את השימוש במנועים רוטוריים עד לאחרונה עם ה-RX8 המיתולוגית, אך ב-2012 זו ירדה מפס הייצור ואינה מתוכננות לחזור אליו בגלל תקנות זיהום האוויר בהם לא מצליח לעמוד המנוע הייחודי. העובדה שמהנדסי מאזדה עדיין מפתחים אבי טיפוס המבוססים על מנועים אלו מראה כי אולי, בכל זאת, יש תקווה כי בעתיד הם יחזרו לשימוש אך לדברי מנכ"ל מאזדה העולמית הם ממשיכים לפתח את המנועים בעיקר מסיבות נוסטלגיות.

    מאזדה 2 חשמלית עם מאריך טווח

    dddd