תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט לאון
  • סיאט לאון SC
  • סיאט לאון החדשה בישראל

    סיאט לאון

    סיאט לאון החדשה מגיעה לישראל בגרסאות ההאצ'בק וה-SC (שלוש דלתות) ועם מבחר של שלושה מנועי בנזין. המחיר יחל ב-114 אלף ש"ח לדגם הידני או 123 אלף ש"ח לדגם האוטומטי.

    • 17-09-2013
    • מאת: מערכת CarsForum

    צ'מפיון מוטורס השיקה הבוקר את סיאט לאון החדשה בישראל. הדור השלישי של הלאון יחליף את הדור הנוכחי (והוותיק למדי) של הלאון, שזכה להצלחה נאה למדי בישראל בשנתיים האחרונות, בעיקר בשל מחירו האטרקטיבי של דגם ה-1.8 ליטר טורבו. בשלב זה נוטש הדגם החדש את אסטרטגיית המחיר של הדגם היוצא אך בכל זאת תנסה חטיבת סיאט בצ'מפיון מוטורס לבדל את הלאון החדשה ממתחרותיה עם מחיר אטרקטיבי יחסית לגרסת הבסיס (1.2 ליטר) ורמת אבזור נאה. רבות מונח כעת על כתפיה של הלאון החדשה, שאמורה להיות מנוע הצמיחה העיקרי של סיאט במהלך שנת 2014, שכן רוב ההשקות החשובות של המותג (מיי, טולדו ואלהמברה) כבר בוצעו השנה.

    סיאט לאון החדשה מבוססת על פלטפורמת ה-MQB של קבוצת פולקסווגן, המשמשת רכבים רבים שהושקו לאחרונה בישראל - מפולקסווגן גולף החדשה ועד לסיאט טולדו. לדגם החדש אורך כללי קצר יותר משל הדגם היוצא (426 סנטימטרים, כחמישה סנטימטרים פחות) אך מרווח פנים משופר בשל הגדלת בסיס הגלגלים (263.3 סנטימטרים, תוספת של כשישה סנטימטרים). לדגם החדש תא מטען גדול יותר, בנפח של 380 ליטרים ומשקל עצמי נמוך יותר בכ-90 קילוגרמים. הדגם החדש יציע גם רמת בטיחות גבוהה יותר, עם חמישה כוכבי בטיחות במבחני ה-EuroNCAP (לעומת 4 כוכבים שקיבל הדגם הקודם).

    סיאט לאון החדשה

    הלאון החדשה תגיע לישראל במבחר הכולל שלוש גרסאות עיקריות. גרסת הבסיס תצויד במנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין החדש של הקבוצה (TSI) שהספקו המרבי עומד על 105 כוחות סוס והמומנט המרבי שלו עומד על 17.8 קג"מ. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים (DSG) עם שבעה הילוכים או לתיבת הילוכים ידנית ויצרוך, כך מבטיח היצרן, 20.8 קילומטרים לליטר בממוצע. דגם זה יוצע גרסת 5 דלתות בלבד.

    מעליו תוצע גרסה המצויד במנוע 1.4 ליטר טורבו-בנזין, בהספק מרבי של 122 כוחות סוס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ. גרסה זו תצויד בתיבת הילוכים ידנית בלבד (גרסה אוטומטית עם מנוע זה תגיע רק בשנה הבאה) וצריכת הדלק הממוצעת שלה תעמוד על 19.2 קילומטרים לליטר על פי נתוני היצרן. דגם זה יוצע בגרסת 3 דלתות בלבד.

    הדגם הבכיר ביותר, עד להגעתה של גרסת הקופרה בשנה הבאה, יהיה דגם ה-1.8 ליטר טורבו-בנזין. לדגם זה מנוע בהספק מרבי של 180 כוחות סוס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ. דגם זה יוצע עם תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בלבד (DSG7) וישווק בגרסת 3 או 5 דלתות. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17.5 קילומטרים לליטר והביצועים יהיו כצפוי הטובים ביותר - 7.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בדגם ה-5 דלתות או 7.1 שניות בדגם ה-3 דלתות, לעומת 9.1 שניות בדגם ה-1.4 ליטר ו-10.2 שניות בדגם ה-1.2 ליטר.

    סיאט לאון החדשה

    גרסת ה-1.2 ליטר של סיאט לאון החדשה תשווק ברמת האבזור Style. רמת אבזור זו כוללת 6 כריות אוויר, בקרת יציבות, מערכת XDS לדימוי דיפרנציאל מוגבל החלקה, מתג לניתוק כרית אוויר קדמית ועיגוני ISOFIX. בנוסף כוללת רמת אבזור זו את מערכת המולטימדיה החדשה של סיאט, Seat Sync, הכוללת מסך מגע צבעוני, דיבורית בלוטות', שליטה על בקרת האקלים המפוצלת ונתונים על מחשב הדרך.

    גרסאות ה-1.4 וה-1.8 ליטר של סיאט לאון החדשה ישווקו ברמת האבזור FR. רמת אבזור זו כוללת את כל הפריטים של רמת האבזור Style ובנוסף גם שתי כריות אוויר נוספות (8 כריות אוויר בסך הכל), מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, מושבי עור משולבים באלקנטרה, ספי דלתות בציפוי אלומיניום, גג שמש וחישוקי סגסוגת בקוטר 17 אינטש' (16 אינטש' סגסוגת בדגם ה-Style).

    סיאט לאון החדשה - מפרט טכני להורדה

    סיאט לאון החדשה

    סיאט לאון החדשה - מחירים:

    1.2 ליטר רמת אבזור Style ידני 5 דלתות - 114,400 ₪
    1.2 ליטר רמת אבזור Style אוטומט 5 דלתות - 123,400 ₪
    1.4 ליטר רמת אבזור FR ידני 3 דלתות - 128,400 ₪
    1.8 ליטר רמת אבזור FR אוטומט 3 דלתות - 157,400 ₪
    1.8 ליטר רמת אבזור FR אוטומט 5 דלתות - 159,400 ₪

    במסגרת ההשקה תוצע ללקוחות כמות מוגבלת של רכבים עם חבילת אבזור מורחבת. חבילת השקה זו כוללת גג שמש מקורי בגרסת ה-Style. פנסי LED מלאים (קדמיים ואחוריים) וחישוקי סגסוגת 18 אינטש' יוצעו בגרסת ה-Style.

    קבלו הצעה אטרקטיבית ברכישת לאון חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    סיאט לאון החדשה

    dddd