השקה: דגמי 2013 של שברולט

שברולט סוניק האצ'בק

UMI פותחת את שנת 2013 בישראל עם השקה של שלושה דגמים מחודשים - ספארק, סוניק וקרוז - אליהם יצטרפו בהמשך השנה כחמישה דגמים חדשים נוספים.

  • 14-02-2013
  • מאת: אלירן אברזל | צילום: רונן טופלברג

"2012 הייתה שנה קשה עבורנו" - אמר ירון גורטלר, סמנכ"ל השיווק והמכירות של UMI, יבואנית שברולט לישראל. המותג ספג ירידה חדה של כ-40 אחוזים בהיקף מכירותיו בישראל, אותה מייחס גורטלר בעיקר לשערי מטבע בעייתיים וכן לפערים בהיצע הדגמים הרלוונטי לשוק. "כל זה צפוי להשתנות במהלך 2013", הוסיף ואמר, "עם שדרוג סל המוצרים שלנו, תמחור חדש של הרכבים שפונה אל השוק הפרטי והשקה של מגוון דגמים חדשים".

ואכן, מבט מהיר במחירוני הרכב החדש של 2013 מגלה כי שברולט הייתה כמעט היחידה ששמרה על רמת המחירים הנוכחים ואף הפחיתה את מחירם של חלק ניכר מהדגמים. לדגמי נציגי היבואנית, הדבר נובע מתוך מטרה ברורה להתמקד ב-2013 בלקוח הפרטי, גם על חשבון הקטנת כמויות הרכבים שנמכרים לציי הרכב הגדולים. שיתוף פעולה מצד היצרן וכן הפחתה בדרגות זיהום האוויר של חלק מהדגמים איפשר ל-UMI להוריד את מחירי רוב הדגמים לרמה תחרותית למדי.

שברולט 2013

שלושה דגמים מחודשים חשפה UMI במהלך אירוע ההשקה - שברולט ספארק, סוניק וקרוז. אל שלושת הדגמים הללו, בהם גם נהגתי במהלך האירוע, יצטרפו כבר בחודשים הקרובים מגוון דגמים חדשים. כבר בחודשים הקרובים צפויה משפחת הקרוז להתרחב עם הגעתן ארצה של גרסאות הסטיישן וההאצ'בק (5 דלתות). ההאצ'בק תשווק בגרסה אחת המצוידת במנוע בנפח 1.6 ליטר וברמת גימור LT Platinum ומחירה יעמוד על כ-125 אלף ₪. שברולט קרוז סטיישן תשווק עם מנוע חזק יותר, 1.8 ליטר בהספק מרבי של 140 כוחות סוס ומחירה צפוי לעמוד על כ-128 אלף ₪.

בהמשך צפויים להגיע ארצה דגמים חדשים של היצרנית. כבר ברבעון השני של השנה יגיעו ארצה שני דגמים חדשים - שברולט מאליבו החדשה ושברולט טראוורס המחודש. לקראת סוף השנה יגיע ארצה גם שברולט טרקס, רכב הפנאי הקטן והחדש של היצרנית. עוד בוחנים בשברולט את האפשרות להביא ארצה את האימפלה החדשה לצד גרסה אוטומטית של הספארק וגרסת ה-RS הספורטיבית של הסוניק.

שברולט טראוורס 2013

המכונית הראשונה בה נהגתי במסגרת ההשקה הייתה שברולט ספארק 2013 המחודשת. זו עברה השנה מתיחת פנים, קוסמטית בעיקרה, הכוללת פגושים חדשים מלפנים ומאחור, יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, פנסי ערפל קדמיים שהפכו לסטנדרט וכן ספויילר אחורי בעיצוב חדש. גם בתוך תא הנוסעים טיפלה שברולט ברוב הנקודות הבעייתיות של הדגם הקודם - מערכת השמע שודרגה וכעת היא כוללת חיבורי AUX ו-USB, ידית ההילוכים קיבלה עיצוב מודרני יותר והמושבים הקדמיים הוחלפו במושבים איכותיים ונוחים יותר.

באגף המכאני ההבדלים פחות מוחשיים. בשברולט לא שינו את יחידת ההנעה וזו עדיין מבוססת על מנוע ה-1.2 ליטר שהספקו המרבי 82 כוחות סוס. הדגם החדש זוכה לבידוד רעשים טוב יותר משל הדגם הקודם, בזכות תוספת של חומרי בידוד ומערך תושבות מנוע חדש.

על הנייר הספארק היא מכונית המיני החזקה ביותר וזה אכן מורגש על הכביש המהיר המוביל דרומה. המנוע החזק מאפשר לספארק לספק ביצועים מתקבלים על הדעת גם במהירויות תלת-ספרתיות וכשהרכב עמוס בשלושה מבוגרים, נקודה שאינה רלוונטית אצל כל המתחרות. דוושת הקלאצ' שלה עדיין סובלת ממהלך ארוך וספוגי מידי ותא המטען עדיין מקבל את הציון "סביר" בלבד. אבל אלו לא פוגעים ביתרונות המוכרים של הספארק שעדיין באים לידי ביטוי - מרווח פנימי טוב, נוחות נסיעה טובה ורמת אבזור טובה מהמקובל בקבוצה.

שברולט ספארק 2013

מהספארק הקטנה עברתי לנהיגה קצרה בסוניק. בשברולט אמנם לא ביצעו שום עדכון קוסמטי למכונית אך דווקא באגף המכאני נהנית המכונית מכמה שדרוגים חשובים. רמת זיהום האוויר הופחתה (מקבוצה 7 לקבוצה 4) וצריכת הדלק שופרה בכעשרה אחוזים - כל זאת תודות לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה (6 הילוכים). הסוניק מקבלת גם את מערכת המולטימדיה החדשה של שברולט - My Link. זו כוללת סינכרון מלא לכל מכשירי הסמארטפון בשוק, מסך מגע וממשק תפעול מודרני ונוח יותר.

שברולט My Link

את הסוניק אני עוזב אחרי נסיעה קצרה (ולא ממצה) ועובר לנסיעה קצרה בקרוז 1,600 סמ"ק החדשה. גם כאן, כמו בספארק, ניתן למצוא כמה שדרוגים קוסמטיים - פגושים חדשים מלפנים ומאחור, פנסי ערפל כסטנדרט ופנסים אחוריים חדשים. בתוך תא הנוסעים ניתן למצוא קונסולה מרכזית חדשה המשלבת בתוכה את מערכת ה-My Link (בדגם הפלטינום בלבד), גג שמש וחומרי דיפון באיכות משופרת. הקרוז 1,600 סמ"ק, שזכתה לקיטונות של ביקורת עם השקתה בשנת 2009, מתגלה כאן בגרסתה הבוגרת והטובה ביותר. בשברולט קיצרו את יחסי ההעברה הראשונים של תיבת ההילוכים האוטומטית כך שהתאוצה בזמן יציאה מהמקום טובה יותר. הביצועים, גם אם אינם חורכי אספלט, בהחלט צריכים לספק כל נהג משפחתי ממוצע.

בסופו של יום הנהיגה הארוך הגיע הזמן לסכם. נראה כי ב-UMI פותחים את שנת 2013 בהתמקדות משמעותית ללקוח הפרטי. שלושת הדגמים המחודשים בהם נהגנו מציגים ללא ספק שיפור ניכר של רוב נקודות החולשה שהיו בדגמים הקודמים - עיצוב הפנים של הספארק, שיפור צריכת הדלק (והוויתור על מנוע ה-1.4 ליטר) בסוניק והורדת מחיר הבסיס של הקרוז. האם זה גם יצליח להם? ימים יגידו. ההתחלה, בכל מקרה, נראית אופטימית למדי.

שברולט קרוז 2013

dddd