מכונית הסופר-מיני הונדה ג'אז אמורה להתחרות מול סופר-מיני אחרות אך בהעדר אלטרנטיבות זולות יותר אצל הונדה היא משמשת בפועל כסוג של תחליף למשפחתית רגילה ב-120 אלף ש"ח. האמת היא שבאופן מפתיע היא עושה את זה בצורה לא רעה בכלל ומציגה מרווח פנים מרשים ותא מטען בנפח סביר בהחלט. בתחילת 2011 הגיעה ארצה מתיחת הפנים של הונדה ג'אז ואיתה הגרסה ההיברידית, שבאופן מפתיע אינה יקרה במיוחד מגרסת הבנזין האוטומטית הרגילה. גרסה זו מציגה צריכת דלק נמוכה והיא בהחלט עדיפה, אם כי חסרונה העיקרי מתבטא בתא מטען קטן יחסית. שאר הדגמים של הונדה ג'אז יכולים לשמש משפחה צעירה עם מעט מאוד פשרות בדרך.
מרווח פנים; צריכת דלק נמוכה;
תא מטען קטן בגרסת ההיברידית; מחיר גבוה בגרסאות שאינן היברידיות;
מכונית מעניינת, אך מעט יקרה
: רכב נוח , אמין,מרווח מאד ויעיל מבחינת נפח. הבעיה - עלויות אחזקה. תת דגם:1.2 Trend
המלצה -הג'אז קטנה מבחוץ,אבל מרווחת מבפנים.המנוע עצל מעט בטורים נמוכים.אבל לחיצה על הגז והרכב נמרץ למדי - למרות מנוע 1200. צריכת הדלק טובה 13/ 1-14. רוב הנסיעה בעיר עם הרבה עליות וירידות. אחיזת כביש טובה - בתנאי שנעולה בצמיגים טובים.
לחיוב - אפשרויות הגדלת נפח המטען מגוונות . הרבה תאי איחסון. חסכונית יחסית בדלק. מנוע מרגיש יותר חזק מ1200 - בתנאי שלוחצים ... שדה ראייה מעולה בזכות חלון גדול מקדימה.
לשלילה - מנוע בטורים נמוכים. תיבת הילוכים ידנית - פוגמת בהנאה מנהיגה חלון גדול מקדימה - בקיץ קצת בעיתי . עלויות אחזקה ... יקר יחסית ל1200 הקטנות.
: חסכונית וירוקה, קטנה אך גדולה. תת דגם:1.4 היברידי אוטומט
המלצה -נרכש בין היתר בגלל אפשרות לקיפול כיסאות אחוריים, צריכת דלק ובטיחות. הרכב נוסע מדי יום בכביש נס-הרים לבית החולים הדסה עין כרם וחזרה, האישה מאושרת וזה מה שבאמת חשוב. נרכש לתקופה ארוכה כיוון שיכול לשמש גם כרכב משפחתי קטן.מומלץ בחום.
לחיוב - צריכת דלק אמתית - 1 ל-19. למרות הגבהת תא המטען בגלל הסוללה, תא המטען נשאר גדול יחסית. למרות שהרכב נראה קטן, יש המון מקום גם למי שיושב מאחור, גם אם מדובר ב-3 אנשים. גג גבוה. חלון קדמי רחב מאוד וחלונות מעל הכנף מאפשרים חיבור גאדג'טים ללא הפרעה למרחב הראיה. בקרת יציבות מאפשרת נסיעה מהירה בסיבובים חדים בבטחה. למי שלא מספיק תא המטען, כיסאות אחוריים מתקפלים כמו בקולנוע ופותחים ספייס רב נוסף (אשתי מצליחה לעמוד שם)
לשלילה - ברקסים מעט רגישים (גם אחרי 7000 ק"מ). הדגם מגיע ללא פנסי ערפל וגלגלי מגנזיום. לאחר עצירה והדממת המנוע (אוטומטי), הרכב מדרדר מעט לפני שמונע מחדש, דבר מזכיר מעט תיבת הילוכים רובוטית. בעת הדממת המנוע (ISTOP), מיזוג מפסיק לעבוד ועובר למצב אוורור.
: רכב מאוד פרקטי - וזהו
המלצה -יש לי את המנוע 1400 ידני (דגם נדיר בארץ). צריכת דלק של קטנוע (1 ל17.5 בתמהיל של 20:80 לטובת הבין עירוני) מאוד פשוט לעשות טיפולים לבד. מרווח פנימי מאוד רחב ועם זאת גודל חיצוני קטן שמשתחל בקלות לחניות.
לחיוב - מושבים מתקפלים למעלה. מלא מקום - גם לאנשים גדולים. ישיבה יחסית גבוהה באוטו - מאפשר ראות טובה. צריכת דלק משובחת - 1:17.5 כשאני גר באיזור הררי בנסיעות של 20:80 (ב"ע:ע)
לשלילה - טיפולים שוטפים אין בעיה לבצע לבד אבל טיפולים מורכבים צריך לפרק הרבה עד שמגיעים לבעיה - כיוון שהכל יחסית דחוס - מצד שני האוטו אמין מאוד ככה שלא באמת תצטרכו להגיע לשם.
הג'אז קטנה מבחוץ,אבל מרווחת מבפנים.המנוע עצל מעט בטורים נמוכים.אבל לחיצה על הגז והרכב נמרץ למדי - למרות מנוע 1200. צריכת הדלק טובה 13/ 1-14. רוב הנסיעה בעיר עם הרבה עליות וירידות. אחיזת כביש טובה - בתנאי שנעולה בצמיגים טובים.
אפשרויות הגדלת נפח המטען מגוונות . הרבה תאי איחסון. חסכונית יחסית בדלק. מנוע מרגיש יותר חזק מ1200 - בתנאי שלוחצים ... שדה ראייה מעולה בזכות חלון גדול מקדימה.
מנוע בטורים נמוכים. תיבת הילוכים ידנית - פוגמת בהנאה מנהיגה חלון גדול מקדימה - בקיץ קצת בעיתי . עלויות אחזקה ... יקר יחסית ל1200 הקטנות.
נרכש בין היתר בגלל אפשרות לקיפול כיסאות אחוריים, צריכת דלק ובטיחות. הרכב נוסע מדי יום בכביש נס-הרים לבית החולים הדסה עין כרם וחזרה, האישה מאושרת וזה מה שבאמת חשוב. נרכש לתקופה ארוכה כיוון שיכול לשמש גם כרכב משפחתי קטן.מומלץ בחום.
צריכת דלק אמתית - 1 ל-19. למרות הגבהת תא המטען בגלל הסוללה, תא המטען נשאר גדול יחסית. למרות שהרכב נראה קטן, יש המון מקום גם למי שיושב מאחור, גם אם מדובר ב-3 אנשים. גג גבוה. חלון קדמי רחב מאוד וחלונות מעל הכנף מאפשרים חיבור גאדג'טים ללא הפרעה למרחב הראיה. בקרת יציבות מאפשרת נסיעה מהירה בסיבובים חדים בבטחה. למי שלא מספיק תא המטען, כיסאות אחוריים מתקפלים כמו בקולנוע ופותחים ספייס רב נוסף (אשתי מצליחה לעמוד שם)
ברקסים מעט רגישים (גם אחרי 7000 ק"מ). הדגם מגיע ללא פנסי ערפל וגלגלי מגנזיום. לאחר עצירה והדממת המנוע (אוטומטי), הרכב מדרדר מעט לפני שמונע מחדש, דבר מזכיר מעט תיבת הילוכים רובוטית. בעת הדממת המנוע (ISTOP), מיזוג מפסיק לעבוד ועובר למצב אוורור.
יש לי את המנוע 1400 ידני (דגם נדיר בארץ). צריכת דלק של קטנוע (1 ל17.5 בתמהיל של 20:80 לטובת הבין עירוני) מאוד פשוט לעשות טיפולים לבד. מרווח פנימי מאוד רחב ועם זאת גודל חיצוני קטן שמשתחל בקלות לחניות.
מושבים מתקפלים למעלה. מלא מקום - גם לאנשים גדולים. ישיבה יחסית גבוהה באוטו - מאפשר ראות טובה. צריכת דלק משובחת - 1:17.5 כשאני גר באיזור הררי בנסיעות של 20:80 (ב"ע:ע)
טיפולים שוטפים אין בעיה לבצע לבד אבל טיפולים מורכבים צריך לפרק הרבה עד שמגיעים לבעיה - כיוון שהכל יחסית דחוס - מצד שני האוטו אמין מאוד ככה שלא באמת תצטרכו להגיע לשם.
קניה מוצלחת שירת אותי נאמנה שנים רבות למרות שמדובר במודל 2002 (!) יד רביעית
נהיגה נוחה יציבה ונעימה. ניתן לרווח את הבגאז. רואה מוסך רק פעם בשנה לפני טסט. לא עושה "הפתעות", מרווחת מקדימה.
6 כוהלים (מקור אפשרי להוצאות). אין מקום במושב האחורי לשני כסאות תינוק ואדם נוסף
אחרי הגרסה האמריקאית והיפנית, הונדה חושפת גם את הגרסה האירופאית של הג'אז. תוצע עם מנוע 1.3 ליטר, שפת עיצוב חדשה ותשמור על מערכת המושבים המודולרית
הג'אז ההיברידית תוצע בישראל בגרסת Elegance מאובזרת יותר הכוללת גם מערכת מולטימדיה, גג שמש פנוראמי ובקרת שיוט.
פרטים רשמיים ראשונים אודות הונדה ג'אז החדשה, שתושק בקרוב ביפן וצפויה להגיע לישראל במהלך שנת 2014.
עלייה קלה במחירי חלק מהדגמים של הונדה ב-2013, מערכת מולטימדיה חדשה בסיוויק האצ'בק ו-CR-V חדש בקנה.
הונדה מתכננת להציג בקרוב רכב פנאי עירוני (ג'יפון) שיתבסס על פלטפורמת הג'אז החדשה. הקונספט ייחשף בחודש הבא.
הונדה מציגה בברזיל גרסה "קרבית" של הג'אז. מקושטת בחישוקי סגסוגת גדולים וספי צד כסופים, אך ללא שינויים מכאניים.
האם מיקרו-וואן הוא תחליף ראוי למשפחתית? אספנו שלושה ממובילי הקטגוריה אל מבחן דרך השוואתי.
גרסה חדשה של הונדה ג'אז תושק בקרוב בשוק האירופאי עם עיצוב ספורטיבי במיוחד
הונדה מחזקת את אחיזתה בשוק ההיברידיות ומציגה גרסה היברידית לג'אז. תתבסס על מערכת ה-IMA, המוכרת לנו מהאינסייט והCR-Z.