רנו פלואנס החליפה את המגאן II סדאן בארץ וזכתה לשם חדש ולעיצוב פחות אוונגרדי. המשפחתית הזו תפחה מאוד בממדיה והיא קרובה באורכה לשל משפחתיות גדולות מן השורה. מרווח הפנים מרוויח מכך בפירוש, אך הגג המשתפל לאחור מקטין יותר מדי את מרווח הראש לנוסעים הגבוהים במושב האחורי. מעבר לכך מדובר במשפחתית נעימה, נוחה ומאובזרת, בעלת התנהגות כביש משרת בטחון והיגוי סביר (ועדיף משמעותית על פני זה של המגאן II). מנוע ה-1.6 חלש ועצל, אך תיבת ההילוכים האוטומטית הרציפה החדשה שקיבל במסגרת מתיחת הפנים שיפרה את ביצועיו. מנוע הבנזין הגדול (2 ליטרים) ומנוע הדיזל הקטן שרים כבר אופרה אחרת לגמרי ומספקים ביצועים טובים בכל קנה מידה אפשרי. לגרסת הדיזל של רנו פלואנס יש גם צריכת דלק מצוינת, הן בנתוני היצרן והן בתנאי אמת. ב-2013 הגיעה ארצה מתיחת הפנים של הדגם שהציגה עיצוב חזית חדש ותא נוסעים משודרג.
ממדים ומרווח; נוחות ; נוכחות ; תא מטען
ביצועים ב1600 סמ"ק; גדולה מדי?
מהטובות בקטגוריה, למעט עניין הביצועים בדגמים עם תיבת ההילוכים הישנה.
: רכב מרווח, חזק וחסכוני. תמורה טובה למחיר תת דגם:1.5 דיזל אוטומט Privilege
המלצה -הרכב ברשותי כ - 10 חודשים. גמע עד כה 30,000 ק"מ. בשנים האחרונות החלפתי מספר רכבים משום שבכל אחד היה דבר אחר שהפריע לי. חיפשתי רכב שיענה על צרכיי והגעתי למסקנה: רנו פלואנס דיזל - אחת האופציות המשתלמות ביותר למי שמחפש רכב חזק, מרווח וחסכוני.
לחיוב - *חזק - 110 כ"ס ו- 24.5 קג"מ שמספיקים בהחלט. *חסכוני- צריכת דלק ממוצעת של 1:17 בנסיעה משולבת. בנהיגה חסכונית אפשר להגיע לצריכה טובה יותר. *מרווח ונוח- מרווח פנים של רכב מנהלים. שלושה אנשים יכולים לשבת מאחור בנוחיות. *מפואר (בדגם המפואר, שעלה בסה"כ 5000 ש"ח יותר מהדגם הבסיסי) *תא מטען גדול- 2 מזוודות גדולות + מזוודה קטנה ייכנסו בלי בעיה לתא המטען.
לשלילה - *בהשוואה למגאן II שהייתה ברשותי קודם - הפלואנס מעט נוקשה יותר. (אך נוח בהשוואה למכוניות אחרות) * זרועות דלת תא המטען גלויות ונסגרות אל תוך תא המטען, דבר שמפריע כאשר תא המטען עמוס. *הגיר הרובוטי דורש הסתגלות קצרה. במהירות איטית צריך להיות עדין עם הגז במידה ורוצים שתהיה נסיעה חלקה.
: המשפחתית הכי טובה שיש במחיר שלה תת דגם:2.0 אוטומט Expression
המלצה -פשוט רכב נוח מאוד וכיף לנהיגה.מרגיש טוב על הכביש , מנוע חזק , גיר רציף.יחסית חסכונית , 1/10 בנסיעה עירונית ואפילו 1/16 בבין עירונית.תא מטען ממש אבל ממש ענק.
לחיוב - מנוע וגיר של ניסאן. מערכת מולטימדיה כוללת חישני רוורס ומצלמה. מזגן מפוצל גם אחורה נוחה לנסיעות ארוכות.
לשלילה - הסמל הלא נכון קדימה
: רכב משפחתי כמעט מושלם תת דגם:2.0 אוטומט Privilege
המלצה -
לחיוב - נוח , נעים , מנוע וגיר יפני , פינוק צרפתי. אם לא היו את הזרועות הרמה של תא המטען היה מקבל ציון מושלם
לשלילה - הסמל מקדימה של רנו לא יפני
הרכב ברשותי כ - 10 חודשים. גמע עד כה 30,000 ק"מ. בשנים האחרונות החלפתי מספר רכבים משום שבכל אחד היה דבר אחר שהפריע לי. חיפשתי רכב שיענה על צרכיי והגעתי למסקנה: רנו פלואנס דיזל - אחת האופציות המשתלמות ביותר למי שמחפש רכב חזק, מרווח וחסכוני.
*חזק - 110 כ"ס ו- 24.5 קג"מ שמספיקים בהחלט. *חסכוני- צריכת דלק ממוצעת של 1:17 בנסיעה משולבת. בנהיגה חסכונית אפשר להגיע לצריכה טובה יותר. *מרווח ונוח- מרווח פנים של רכב מנהלים. שלושה אנשים יכולים לשבת מאחור בנוחיות. *מפואר (בדגם המפואר, שעלה בסה"כ 5000 ש"ח יותר מהדגם הבסיסי) *תא מטען גדול- 2 מזוודות גדולות + מזוודה קטנה ייכנסו בלי בעיה לתא המטען.
*בהשוואה למגאן II שהייתה ברשותי קודם - הפלואנס מעט נוקשה יותר. (אך נוח בהשוואה למכוניות אחרות) * זרועות דלת תא המטען גלויות ונסגרות אל תוך תא המטען, דבר שמפריע כאשר תא המטען עמוס. *הגיר הרובוטי דורש הסתגלות קצרה. במהירות איטית צריך להיות עדין עם הגז במידה ורוצים שתהיה נסיעה חלקה.
פשוט רכב נוח מאוד וכיף לנהיגה.מרגיש טוב על הכביש , מנוע חזק , גיר רציף.יחסית חסכונית , 1/10 בנסיעה עירונית ואפילו 1/16 בבין עירונית.תא מטען ממש אבל ממש ענק.
מנוע וגיר של ניסאן. מערכת מולטימדיה כוללת חישני רוורס ומצלמה. מזגן מפוצל גם אחורה נוחה לנסיעות ארוכות.
הסמל הלא נכון קדימה
נוח , נעים , מנוע וגיר יפני , פינוק צרפתי. אם לא היו את הזרועות הרמה של תא המטען היה מקבל ציון מושלם
הסמל מקדימה של רנו לא יפני
הרכב מאוד מרווח, נוח וגם זול לאחזקה. טיפול 30,000 (או שנה) עלה כ 650 ש"ח וטיפול שני כולל בלמים עלה פחות מאלפייה.תא מטען ענק ועמוק אבל זרועות המכסה נכנסות פנימה.
נוח, מרווח, פתחי מיזוג לשורה האחורית, טיפולים זולים, מרווח גחון גדול (לא משפשף מדרכות בחנייה בניצב), חיישני רוורס מקוריים מאוד יעילים (מזהים גם מדרכות)
מערכת בקרת אקלים לא נוחה לתפעול בלי להסיט מבט, הגה לא מתכונן לעומק, זרועות מכסה תא המטען נכנסות פנימה, עיצוב.
כף בנהיגה ומרווח
חלון אחורי מעט מגיל שדה ראייה, חסר מגב אחורי!
היה לי טויוטה קורולה וקצת חששתי מרכישת הפלואנס אבל לשמחתי גיליתי רכב מצויין ואולי מוזר להגיד אבל טוב יותר מהקורולה. אני ממש נהנה ממנה מכל הבחינות.
באמת אחלה אוטו ! באגז ענק, נוחות מקסימאלית, מזגן טוב
לא ממש עוברת את ה 140, מתאימה לתנהגים רגועים. חסר הילוך חמישי
בעקבות תקלה אפשרית בהידוק ברגי הגלגלים בדגמי רנו קליאו ופלואנס, יזומנו 123 מבעלי המכוניות לתיקון יזום
רנו משיקה גרסת בסיס חדשה לפלואנס דיזל, שמוותרת על מעט מאוד אבזור ומקזזת בתמורה כ-5,000 ש"ח מהמחיר.
הנה הצעה שלא תוכלו לסרב לה: חיסכון של אלפי שקלים בשנה, חווית נהיגה מהעתיד ו...לתרום באמת לאיכות הסביבה.
מאזדה 3 ורנו פלואנס הן שתיים מהבולטות מבין ערימות המכוניות הממלאות את מגרשי המכוניות המשומשות של חברות הליסינג. אז מי מהן עדיפה עבור הלקוח המחפש משפחתית משומשת?
הפלואנס דיזל מתייצבת אצלנו למפגש חוזר, לאחר שעברה בתחילת השנה מתיחת פנים קלה. לא מפתיע אם כך לגלות שהיא עדיין אחת מהמכוניות המשפחתיות היותר משתלמות היום בשוק.
גרסאות הבנזין של רנו פלואנס המחודשת מגיעים לישראל עם גיר אוטומטי-רציף חדש, תצרוכת דלק משופרת ורמת אבזור גבוהה יותר.
דגמי 2013 של רנו פלואנס מגיעים ארצה לאחר מתיחת פנים קלה. בשלב זה בדגם הדיזל האוטומטי, בהמשך גם בדגמי הבנזין.
מתיחת הפנים שעברה רנו פלואנס נחשפת עם מנוע בנזין ותיבת הילוכים רציפה חדשים. במהלך שנת 2013 היא צפויה להגיע גם לישראל.
תמונה מלאה ראשונה של רנו פלואנס לאחר מתיחת הפנים פורסמה ברשת לקראת החשיפה הרשמית בעוד מספר שבועות.
נבחרת של כ-20 חברים מבין גולשי האתר CarsForum יצאה ליום חשמלי עם רנו פלואנס ZE של בטר-פלייס. והמסקנות?