סקירת רכבי ליסינג קטנים

יונדאי גטס

ה"סדר החדש" שעשה משרד האוצר בחישוב שווי השימוש של רכבי ההטבה (רכבי ליסינג) עורר מחדש את פלח השוק של הרכבים הקטנים הנמכרים בליסינג.

  • 31-05-2010
  • מאת: מערכת CarsForum
החל מתחילת 2010, שווי השימוש של הרכב מחושב באופן ליניארי כאחוזים ממחיר המחירון של הרכב, דבר שעודד ויעודד משתמשי ליסינג רבים לנטוש את המשפחתית הקומפקטית המסורתית ולעבור למכונית קטנה וקומפקטית שתוזיל את המס המשולם על ההטבה ותגדיל קצת את הנטו. נוסף על כל, בשנתיים האחרונות התרחב משמעותית ההיצע בשוק וכעת לרשותו של השוכר הפוטנציאלי עומדות לא מעט מתחרות טובות.
כדי לעשות קצת סדר בבלגאן ולעזור לכם לבחור את המכונית המתאימה ביותר לכם הכנו את המדריך הקצר הזה. המדריך הזה הוא אינו תחליף לסקירה מלאה של הרכב ולמבחן דרך מלא, אבל הוא בהחלט יכול לשמש נקודת מוצא שתעזור לכם להתמקד במועמדות שמתאימות יותר מהאחרות לצרכים שלכם.

יונדאי גטס

 הגטס הוותיקה הוצגה בשנת 2003, עברה מתיחת פנים קלה בשנת 2006 והוחלפה בשנת 2009 ע"י הi20 החדשה. ובכל זאת, הגטס עדיין משווקת במספר גרסאות מצומצם בעיקר לציי רכב.
לגטס מנוע בפח 1400 סמ"ק המפיק 97 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית. ציוד הבטיחות כולל בעיקר 4 כריות אוויר וציון ריסוק של 4 כוכבים במבחני eNcap.
* למה כן – מכונית פשוטה, אמינה ועמידה המספקת תחבורה בסיסית ללא יומרות. מרווח הפנים ונפח תא המטען סבירים. תצרוכת הדלק לא נוראית כמו שאולי יספרו לכם.
* למה לא – מיושנת ולא עומדת בתחרות מול המתחרות המודרניות ממנה, למשל מול הi20 שהחליפה אותה. הפרשי המחיר בינה לבין המתחרות לא מצדיק את הפשרה.
* לסיכום – עוד כמה גרושים יקנו לכם רכב מודרני וטוב יותר.
 

יונדאי i20


המחליפה של הגטס הושקה בארץ בשנת 2009. הi20 משווקת בארץ עם מנוע 1.6 ליטר ומנוע 1.4 ליטר שהוא הרלוונטי לשוק הליסינג. בתחילת דרכה שווקה הi20 בעיקר לשוק הפרטי אולם לאחרונה היא מופיעה יותר ויותר גם בציי רכב המבקשים לשדרג את הגטס הפופולארית.
מנוע ה1400 סמ"ק של הi20 מספק 100 כ"ס ותיבת ההילוכים שלה אוטומטית (אם כי קיימים, אי שם במרתפי היבואן, רכבים ידניים). האבזור הבטיחותי כולל את כל מערכות הבטיחות האלקטרוניות הסטנדרטיות (ABS,ESP,TC), שש כריות אוויר וציון הריסוק בהתאם (5 כוכבים).
* למה כן – תמורה טובה לכסף. האבזור בסדר, נוחות הנסיעה בסדר, מרווח הפנים בסדר, הבטיחות בסדר. למה לא בעצם?
* למה לא – לא מצטיינת באף אחד מהתחומים. למרות התקדמות משמעותית לעומת הגטס, כמעט בכל פרמטר אפשר למצוא מתחרה טובה ממנה.
* לסיכום – בחירה שקולה והגיונית ולמי שמחפש סופר-מיני שקולה והגיונית.
 

סוזוקי סוויפט

אחרי שנים ארוכות בהם התמקד היצרן היפני הקטן בשיווק הדגם המיושן של הסוויפט הקודמת (נמכר בארץ כיורו-סוויפט), החל בשנת 2006 שיווק הדגם החדש של הסוויפט. הדור הנוכחי של הסוויפט יוחלף גם הוא בקרוב, אבל עד אז הוא משווק בצורה חלקית גם לציי הרכב.
לסוויפט מנוע בנפח 1500 סמ"ק ותיבת הילוכים אוטומטית. למנוע הספק מכובד של 102 כ"ס והביצועים זריזים בהתאם. האבזור הבטיחותי סביר (יש ABS, ESP וEBD ו6 כריות אוויר) ותוצאות מבחני הריסוק לא מזהירות (4 כוכבי בטיחות).
* למה כן – סופר מיני זריזה עם מרווח פנים טוב והתנהגות כביש טובה.
* למה לא – נוחות נסיעה לא טובה כשהרכב עמוס, תוצאות מבחן הריסוק לא מחמיאות במיוחד, תא המטען קטן.
* סיכום – הרבה חן וקסם במעט כסף.
 

דייהטסו סיריון

מאז ומעולם התמחו דייהטסו בייצור מכוניות קטנות וחסכוניות. הדור השני של הסיריון, שמשווק כאן מאז 2006, משתלב היטב במסורת של היצרן היפני הקטן. כמו הסוויפט, גם הדור הנוכחי של הסיריון נמצא בשלהי חייו ויוחלף בקרוב בדור חדש ומודרני יותר. עד אז, הוא עדיין זוכה לעדנה מסוימת בעיקר בשוק רכבי הליסינג.
הסיריון משווקת בארץ ברמת אבזור אחת הכוללת מנוע 1300 סמ"ק המספק 87 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית ללא תפעול ידני. האבזור הבטיחותי לא מרשים במיוחד וכולל, בנוסף למערכות ESP וABS המחויבות עפ"י חוק, גם 4 כריות אוויר וציון הריסוק עומד על ארבעה כוכבים בלבד.
* למה כן – למרות הגודל החיצוני הקטן יחסית הסיריון מציעה מרווח פנים טוב. העיצוב החיצוני עגלגל ויפה. תצרוכת הדלק טובה ולמרות המנוע הצנום הביצועים בעיר טובים.
* למה לא – מרווח הפנים בא על חשבון תא מטען קטן. הביצועים מחוץ לעיר לא מרשימים. העיצוב הפנימי מצועצע ולא קולע לטעם כולם.
* לסיכום – מתיישנת ומתקשה לעמוד בסטנדרטים של המתחרות, ובכל זאת אפשרית למי שנוהג בעיקר בעיר.
 

מאזדה 2

לאחר כמה שנים בהם התמקד היבואן הישראלי של מאזדה בעיקר בשיווק מכוניות משפחתיות ומעלה, החל בשנת 2007 השיווק של המאזדה 2 בישראל. העובדה שהרכבים של מאזדה הפכו חביבים כל כך על הקהל הישראלי לא פסחה גם על המאזדה 2 שנמכרת מאז במספרים יפים.
בארץ משווקת ה2 עם מנוע בנזין אחד בנפח 1500 סמ"ק המפיק 103 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית ללא תפעול ידני. האבזור הבטיחותי כולל מערכת בקרת יציבות וABS כנדרש עפ"י חוק ושתי כריות אוויר בלבד ברמת האבזור הבסיסית (Active).
* למה כן – מכונית קטנה וזריזה בעלת התנהגות כביש טובה. מרווח הפנים טוב והעיצוב החיצוני ספורטיבי ונאה.
* למה לא – 2 כריות אוויר בלבד ברמת האבזור הבסיסית, איכות חומרים בינונית בתא הנוסעים.
* לסיכום – חבל היבואן החליט לחסוך באבזור הבטיחותי. מתאימה למי שמחפש קצת יותר הנאה מנהיגה על חשבון תצרוכת דלק ובטיחות.
 

פיאט גרנדה-פונטו

הדור השלישי של הפונטו משווק בארץ משנת 2006 ומשווק כיום במקביל לפונטו-איבו (שהיא למעשה מתיחת פנים משמעותית לדור הנוכחי) כדי לשמור על תחרותיות בכל הנוגע לציי הרכב הגדולים.

באמתחתה של הגרנדה שני מנועים, האחד בנפח 1200 סמ"ק עם הספק צנום של 65 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. השני בנפח 1400 סמ"ק והספק של 77 כ"ס המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית.

הציוד הבטיחותי ברמת האבזור הנמוכה (Active) כולל 2 כריות אוויר בלבד, ABS וכמובן גם ESP. במקור קיבל הרכב חמישה כוכבי בטיחות במבחנים של eNcap, אם כי לא ברור כמה מהכוכבים ההם נשארו ברמת האבזור הבסיסית.

* למה כן - מרווח פנים טוב, עיצוב חיצוני אלגנטי ומושך, תצרוכת דלק טובה.

* למה לא - האבזור הבטיחותי דל בגרסא הבסיסית, המנועים חלשים והביצועים פושרים, תיבת ההילוכים הרובוטית לא רעה בהשוואה לרובוטיות אחרות אבל לא חלקה כמו תיבה אוטומטית רגילה.

* לסיכום - לרוכשים שלא מחפשים ביצועים חורכי אספלט, מסתדרים עם הגיר הרובוטי ומקבלים את הגרסא המאובזרת יותר
(Active Plus או Dynamic).

ניתן לקבל ייעוץ בחינם בנושא ליסינג פרטי מהמומחים של CarsForum