תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אופל
  • אופל מוקה
  • אופל מוקה מושק באירופה

    אופל מוקה

    יגיע לאולמות התצוגה באירופה לקראת סוף השנה עם מבחר של שני מנועי בנזין ודיזל אחד.

    • 08-06-2012
    • מאת: מערכת CarsForum

    רכב הפנאי הקטן אופל מוקה עושה את צעדיו הראשונים לקראת השקתו הרשמית באירופה. באופל מתכננים להתחיל לשווקו באירופה עוד השנה, כחלק מתוכנית ההבראה המקיפה של אופל. פלטפורמת המוקה תהווה בסיס לרכבי פנאי נוספים של קבוצת ג'נרל מוטורס, שכבר הכריזה על חשיפתם הקרובה של שברולט טרקס וביואיק אנקור. בכל תנסה ג'נרל מוטורס להקדים יצרניות רכב אירופאיות אחרות, שכבר הכריזו על כוונתן להשיק רכבים חדשים בסגמנט, ולתפוס נתח שוק רציני בסגמנט.

    אופל מוקה

    מידותיו של אופל מוקה צנועות - אורכו 428 סנטימטרים, רוחבו 178 סנטימטרים ובסיס הגלגלים שלו עומד על 255.5 סנטימטרים. נפח תא המטען שלו עומד על 362 ליטרים אך לאחר קיפול המושבים יוכל להגיע עד ל-785 ליטרים (או 1,372 ליטרים כשהמטען מגיע עד לגג הרכב). מידות אלו הופכות אותו למעט גדול יותר מהמתחרה הישיר ניסן ג'וק.

    אופל מוקה

    אופל תציע את המוקה עם מגוון של ארבעה מנועים - שלושה מנועי בנזין ודיזל אחד. מנוע הבנזין הרלוונטי ביותר לישראל, זה שישווק גם עם תיבת הילוכים אוטומטית, הוא מנוע ה-1.4 ליטר טורבו. מנוע זה מפיק כ-140 כוחות סוס, משודך לתיבות הילוכים אוטומטיות או ידניות. הגרסה הידנית תשווק בתצורת הנעה קדמית או כפולה, הגרסה האוטומטית תשווק בגרסת הנעה כפולה בלבד. לגרסה האוטומטית כפולת ההנעה צריכת דלק ממוצעת של כ-15 קילומטרים לליטר.

    אופל מוקה ישווק גם עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, אך זה ישווק רק עם תיבת הילוכים ידנית. מנוע נוסף, 1.8 ליטר בהספק של 140 כוחות סוס, כן ישווק עם תיבת הילוכים אוטומטית אך הוא יוצע בשלב זה רק עבור השוק הרוסי. גרסת הדיזל של המוקה תוצע אף היא עם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית וצפויה להציג צריכת דלק של כ-18 קילומטרים לליטר.

    אופל מוקה

    כל דגמי אופל מוקה ישווקו כסטנדרט עם בקרת יציבות, בקרת משיכה, מערכת עזר לסיוע בזינוק בעליה (Hill Hold) ומערכת עזר לירידה במורד (Hill Descent). כאופציה בגרסאות המאובזרות יותר יוצעו גם תאורת קסנון אקטיבית (AFL), מושבי עור מחוממים, חלונות מושחרים, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, מערכת עזר לחניה וחלונות כהים.

    מחירו של אופל מוקה צפוי להיות מעט גבוה מזה של ניסאן ג'וק. בגרמניה צפויה להימכר גרסת הבסיס של המוקה ב-19 אלף אירו, בעוד גרסת הבסיס של הג'וק מתומחרת ב-15.7 אלף אירו. המחיר בישראל ותאריך תחילת השיווק טרם נחשפו. ככל הנראה יחל שיווקו של המוקה בישראל בתחילת שנת 2013.

    אופל מוקה

    dddd