תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט אורלנדו
  • שברולט אורלנדו – קרנבל לשבעה אנשים

    שברולט אורלנדו

    האורלנדו החדש של שברולט מטשטש את הקו שבין רכבי הפנאי למיניוואנים הקומפקטיים. איך כל זה מצליח לו? יצאנו למבחן דרך כדי לבדוק.

    • 19-04-2012
    • מאת: אלירן אברזל

    אם אתם זקוקים להוכחה נוספת לשינוי שעברה שברולט בשנים האחרונות, שברולט אורלנדו שהגיע לאחרונה ארצה יספק לכם אותה בקלות. דפדפו בזיכרונכם, נסו להיזכר במיניוואנים קודמים שהביאה שברולט לישראל. סביר להניח שתזכרו באפלנדר הענק, תיפלץ אמריקאי ששווק עם מנוע בנזין בנפח שאסור אפילו להזכיר היום מחמת מחירי הדלק. בקיצוניות השנייה ייתכן שתיזכרו בויואנט. מיניוואן 5 מושבים שהיה כל כך נחות, שלפעמים נדמה שכיום אסור אפילו להזכיר את שמו במסדרונות בית UMI. עכשיו תמחקו את כל הזיכרונות הרעים שהיו לכם מהמיניוואנים הללו. שברולט אורלנדו הוא כבר משהו אחר לגמרי.

    שברולט אורלנדו

    בצאת ישראל ממצריים

    חול המועד פסח. על פניו, מועד אופטימאלי לנסיעת מבחן ברכב מאוד משפחתי כמו שברולט אורלנדו. אבל כנראה ששלושה רבעים מהמדינה חושבת כמוני. אני עולה על נתיבי איילון ונתקע בפקק. חותך לכביש 4, רק כדי לגלות שהוא פקוק עוד יותר. מנסה את מזלי על כביש החוף. החדש, הישן, זה לא באמת משנה. ה-Waze מספר על פקק כל הדרך עד חדרה. לא בדיוק המצב האופטימאלי להתרשמות ממנוע טורבו-דיזל עתיר מומנט כמו של האורלנדו. בין רמזור לרמזור אני לוחץ באגרסיביות על הדוושה ומופתע לטובה. מנוע הדיזל המודרני הזה, הבכיר בהיצע המנועים של האורלנדו בעולם והיחיד שמשווק בישראל, מפיק 163 כוחות וכ-36.5 קג"מ מנפח צנוע של קצת פחות מ-2 ליטרים. הוא מספק לאורלנדו ביצועים טובים, סוחב ללא שום קושי את המרכב הכבד (כ-1.7 טון) גם כשהרכב מועמס בשישה מבוגרים.

    עיקר כוחו של המנוע מתקבל מ-2,000 סל"ד ומעלה. תיבת ההילוכים האוטומטית של האורלנדו, לעומת זאת, מנסה לשמור על סל"ד נמוך יותר לטובת צריכת דלק טובה יותר. שני ההילוכים האחרונים ארוכים (1,500 סל"ד ב-100 קמ"ש) ומשמשים בעיקר לשיוט. התוצאה? השהייה קלה מרגע הלחיצה על הגז ועד לרגע בו תיבת ההילוכים מורידה הילוך והאורלנדו מתחיל להאיץ בצורה יפה. למעט נקודה זו, מתגלה תיבת ההילוכים האוטומטית של האורלנדו כנעימה מאוד לשימוש ויחידת ההנעה הזו כטובה מאוד. ההימור שלקחו כאן UMI מתגלה כמוצלח, הדיזל הזה בהחלט מתאים מאוד לאופיו של הרכב. צריכת הדלק, לעומת זאת, מקבלת ציון ממוצע בלבד, עם כ-11.5 קילומטרים לליטר. כבר נהגנו במיניוואנים בעלי מנוע בנזין שהיו חסכוניים יותר (כמו סיטרואן C4 פיקאסו הרובוטי), אך גם בכאלו שהיו חסכוניים פחות (כמו פיג'ו 5008).

    שברולט אורלנדו

    בית יעקב מעם לועז

    אז איך נכנסים כל בני הבית אל תוך שברולט אורלנדו?
    שני המושבים הקדמיים טובים ונוחים. מושב הנהג מספק תמיכה צידית טובה, תנוחת ישיבה נוחה ורק חבל שהספוג שלו מעט קשה מידי לטעמי. מושב הנוסע הקדמי אף הוא נוח, מרווח ונעים לשהייה למרות שאינו כולל משענת יד מרכזית (במושב הנהג דווקא יש).
    שורת המושבים השנייה מרווחת ונעימה אף היא לשהייה. שני המושבים הקיצוניים, שקרובים לחלונות, נוחים ואף כוללים כיוון לזווית משענת הגב. במרכז שורת המושבים יש משענת יד קטנה שכוללת גם מחזיק כוסות והופכת בעיתות מצוקה למושב נוסף.
    בשורה השלישית המצב מעט מורכב יותר. אלו ללא ספק המושבים הכי פחות נוחים ברכב. מושבים אלו נוחים יותר מהמושבים שפגשתי לאחרונה בכמה מהמתחרות, אבל עדיין לא מדובר במושבים שיאכלסו שני מבוגרים בגודל מלא לאורך זמן בנוחות. אפשר בהחלט להגיד שהגובה המרבי המומלץ לישיבה בהם הוא מטר ושישים סנטימטרים.

    לזכותו של שברולט אורלנדו ראוי לציין את מערכת קיפול המושבים הנוחה והקלה לשימוש. כל אחד מהמושבים האחוריים מתקפל ונשלף בקלות במשיכת ידית אחת, נהדר. עם זאת, משחק עם שלל מצבי הישיבה מגלה כמה בעיות קטנות. שורת המושבים האמצעיים אינה מתקפלת אם אחד מהמושבים הקדמיים נמשך אחורה במסילה שלו. פתיחה מלאה של שורת המושבים השלישית משאירה תא מטען זערורי שבקושי מספיק לתיק קטן. קיפול מלא שלהם, לעומת זאת, יוצר תא מטען מרשים בגודלו שכולל אפילו וילון לכיסוי התכולה. יש לי רק שאלה אחת למהנדסי הנדסת האנוש של שברולט - מה אני אמור לעשות עם הוילון הזה אחרי שפתחתי את שני המושבים האחוריים?

    שברולט אורלנדו

    הים ראה וינוס

    שברולט אורלנדו מציע עיצוב לא שגרתי בקבוצת המיניוואנים. האורלנדו מצמצם עוד יותר את הפער, שהיה קטן מלכתחילה, בין הג'יפונים למיניוואנים. במבט ראשון, הוא נראה ממש כמו ג'יפון מצוי. רק חדי העין ומביני העניין ישימו לב למרווח הגחון הנמוך ולצמיגי נמוכי החתך שלא משאירים ספק שיומרות שטח כלשהן אין כאן. אני, באופן אישי, מעדיף עיצוב עגלגל ונעים יותר לעין אך העיצוב הקרבי דמוי השטח בוודאי יקסום לרבים מהלקוחות הפוטנציאליים. כנראה שלשבילי החול שליד הים כבר לא נרד היום.

    נסתפק בכביש, שם מתגלה האורלנדו כנוח ונעים לנסיעה. נכון, יש כאן כמה נפילות קטנות אך לא מהותיות. המתלים מעט קשיחים בתחילה מהלכם כשהרכב ריק, עניין שמשתפר בצורה משמעותית ככל ששבעת המושבים הולכים ומתמלאים בנוסעים. אז משתפרת במעט נוחות הנסיעה ונעלמת אותה קשיחות, במקומה מופיעים רעשים מוגזמים מכיוון המתלים. כשהנוסעים הרועשים יוצאים מהרכב, מתגלה מין קרקוש קטן אך מטריד מכיוון הקונסולה העליונה של הרכב. חבל, כי שאר הרכב מורכב לעילה ועילה.

    שברולט אורלנדו

    את הקרקוש המעצבן הסתרתי בעזרת מערכת השמע הכמעט-מקורית בה צויד רכב ההדגמה. מדובר במערכת שמותקנת כאן בישראל אך היא מותאמת בצורה כמעט מושלמת לרכב ועולה כ-3,000 ₪ נוספים. היא כוללת מסך מגע, מערכת ניווט (igo), נגן מוזיקה עם זיכרון פנימי, מצלמת רוורס ואפילו מטען מובנה לאייפון. אחרי שהילדים יסיימו לשמוע את הדיסק של חיים הארנב, תוכלו להגביר את הווליום ותגלו מערכת איכותית מאוד שנשמעת מצוין. רק חבל שגם האורלנדו סובל מאותה קונסולה מרכזית מבלבלת ועמוסת כפתורים שקיימת ביותר מידי הרכבים מבית הג'נרל. על מערכת המוביל-איי שהותקנה ברכב ההדגמה אתם יכולים לוותר. מדובר במערכת מיותרת ומציקה.

    עוד כמה מילים על התנהגות הכביש של שברולט אורלנדו לפני סיום. למרות גודלו ומשקלו, רוב הזמן האורלנדו לא מרגיש כמו מיניוואן גדול. קל לתמרן אותו בעיר ומחוצה לה, הוא מרגיש בטוח מאוד על הכביש המהיר ורק סיבובים מהירים (ויש רבים שיאמרו מהירים מידי) מוציאים אותו משלוותו. ההגה מעט קליל מידי לטעמי במהירויות גבוהות, בקרת האחיזה יעילה וזריזה בתפקודה. תוסיפו לזה ציון בטיחות פאסיבית מרשים מאוד (95 אחוזי הגנה על מבוגרים) וקיבלתם משפחתי בטיחותי מאוד. מגיע כאן פרגון רציני לשברולט, שעשתה קפיצת דרך מדהימה בתחום הבטיחות.

    שברולט אורלנדו

    סיכום

    שברולט אורלנדו מתגלה כמתחרה בעייתי בקטגוריה. בעייתי ליבואני הרכב האחרים, אבל בעיקר בעייתי ללקוחות המסורתיים של סגמנט המיניוואנים שבחירת הרכב החדש הבא שלהם הולכת להיות הרבה יותר קשה. האורלנדו הוא מתחרה ראוי בקטגוריה, שמציע תמורה טובה למחיר - מנוע דיזל חזק ותיבת הילוכים אוטומטית טובה, אבזור נדיב, רמת בטיחות גבוהה, נוחות נסיעה טובה ועיצוב חיצוני מיוחד. בהשוואה למתחרים העיקריים שלו (פיג'ו 5008, פורד S-Max ודומיהם) תא המטען שלו קטן כשכל שבעת המושבים פתוחים ונוחות הנסיעה בו מעט נוקשה מידי, אבל למעט שתי נקודות אלו הוא יכול להסתכל למתחרות בלבן של העיניים ולא למצמץ. האם הוא טוב יותר? נמתין למבחן ההשוואתי.

     

    שברולט אורלנדו בקטלוג הרכב של קארספורום
    שברולט אורלנד - מפרט טכני

    שברולט אורלנדו

    שברולט אורלנדו

    dddd