תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי אקליפס קרוס
  • מיצובישי אקליפס - מבחן דרך נהיגה ראשונה

    מיצובישי אקליפס קרוס

    האקליפס קרוס, הקרוסאובר הבינוני החדש של מיצובישי קופץ לבריכה עמוסת מתחרים כדי לנסות ולקחת את ההובלה בנתח השוק הצומח ביותר.

    • 19-11-2017
    • מאת: שלומי צרפתי

    אין ספק ש... זוהי שקיעתה של הזריחה

    פורטיס פעם כתב את זה, ככל הנראה על היום שאחרי פצצת אטום. אני בוחר לייחס את זה לשם שבחרו במיצובישי לקרוסאובר הקומפקטי החדש שלהם. האקליפס המקורית היתה רכב ספורטיבי עם עיצוב שובב וביצועים טובים. האקליפס (קרוס) הנוכחי הוא קרוסאובר קופה מעוצב. אנחנו חיים יותר בעולם של קרוסאוברים ופחות בכזה של מכוניות ספורט וזוהי שקיעתה של הזריחה מבחינתי. אבל מספיק עם הפואטיקה, מבחינת מיצובישי, אין ספק שהאקליפס החדשה היא תחמושת ראויה למלחמה בשוק ההולך וגודל הזה.


    זה מתחיל מהעיצוב המאוד לא שמרן שלה. הטאלנט האחראי לכך במיצובישי הוא צוניהירו קונימוטו שעד 2014 עבד עבור ניסאן ועיצב בשבילה, בין היתר,  את הג'וק, ה-370Z וה-GTRההשראה לעיצוב הגיעה מהרצון לייצר קרוסאובר קופה בסגנון הריינג' רובר איווק ובמוו X6, בפועל זה מתורגם לחלון אחורי מפוצל שנמתח בזווית ומעגל את זנב הרכב.בתמונה הגדולה, התוצאה היא רכב עם נוכחות שקשה להישאר אליו אדיש. בטח כשהוא צבוע באדום בוהק כמו כל רכבי ההשקה


    העיצוב הפנימי של הרכב מתאפיין בשני אזורים שקו אופקי חוצץ בינהם, אזור התפעול ואזור האינפורמציה. באזור האינפורמציה ישנו לוח השעונים סולידי למדי, מסך מגע בגודל 7 אינץ' עם חיבור למערכת ההפעלה המועדפת עליכם באמצעות אנדרואיד אוטו או אפל carplay ותצוגה עלית למהירות הרכב

    באזור התפעול נמצאים המתגים הרגילים לשליטה על מערכת בקרת האקלים, על המולטימדיה וכיו"ב. כ"כ ניתן למצוא טאצ'פד שמאפשר לך שליטה על מערכת המולטימדיה ועוד מספר פרמטרים.  תקראו לי מפגר טכנולגית אבל לא ממש הצלחתי להסתדר איתו. אני מעדיף כפתורים של פעם או פתרון של גלגלת וכפתור לחיצה.


    בכללי, העיצוב הפנימי של הרכב ואיכות החומרים שלו מוצלחים מאוד. שיפור ניכר מהאאוטלנדר המוכר. תנוחת הישיבה הגבוהה לנהג נותנת תחושת שליטה טובה על הרכב, החלון האחורי המפוצל מגביל קצת את הראייה לאחור. לנהג ולנוסע שלידו יש שפע של מקום. המושב האחורי מתכוונן על מסילה במנעד של 20 ס"מ קדימה ואחורה. במצב האופטימלי ליושבים מאחור ישנו מרווח רגליים גדול. אבל זה בא על חשבון תא מטען קטן שמצטמצם ל-340 ליטר בלבד. במידה והמושבים האחוריים זזים קדימה, תא המטען גודל ל-440 ליטר. במצב כזה, רק ילדים יכולים לשבת מאחור

    הרושם הראשוני הטוב שמתקבל מהאקליפס ממשיך גם כשמתחילים להתנייד איתו. הוא מצויד במנוע 1.5 מוגדש טורבו וגיר רציף שמחולק מלאכותית ל-8 הילוכים עליהם ניתן לשלוט באמצעות מנופים גדולים במיוחד מאחורי ההגה. כל עוד הרכב לא מתאמץ בסל"ד גבוה מדי הגיר הרציף ירגיש לכם כמו גיר אוטומטי רגיל. כשעולים במעלה הסל"ד אפקט מכונת הכביסה מורגש יותר.  

    האקליפס, על אף חישוקי 18 שהיו מותקנים בו הציע נוחות נסיעה טובה מאוד. בדרכים בין עירוניות מרגישים קצת רעשי רוח מכיוון המראות הגדולות שיש לרכב. השיוט בו במהירות של 100 קמ"ש מתבצע בכ-2000 סל"ד .   

    אחיזת הכביש גבוהה מאוד וזוויות הגלגול לא מורגשות אם לא לוקחים את הרכב לקצה גבול היכולת שלועד כמה שזה רלוונטי לרכב מהסוג הזה, הצד הדינמי שלו מפתיע ובאופן יחסי לסגמנט הוא מציע התנהגות כביש טובה. למערכת ההנעה הכפולה שלושה מצבים:  אוטומטי, שלג וכורכר כשבמצב האוטמטי שלה 80 אחוז מהכח מועבר לגלגלים הקדמיים. כשהמערכת תמצא לנכון היא תעביר עד כ-45% מהכח לגלגלים האחוריים. במצב הכורכר, 55 אחוז מהכח מועבר לגלגלים האחורים כברירת מחדל.

    הביצועים טובים לסגמנט, 9.8 שניות מ0 ל-100 בגירסת ההנעה הכפולה ומהירות מרבית של 200 קמ"ש. צריכת הדלק במהלך המבחן היתה בממוצע כ-10 ק"מ לליטר (גירסת הנעה כפולה)

    מערכות בטיחות שהיו ברכבבקרת סטייה מנתיב שמצפצפת, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שעובדת במהירויות של 0-180. זחילה בפקק אפשרית אבל רק אם הרכב לפניך עצר לפחות מ-2 שניות.

    הרכב מצויד ב-7 כריות אוויר.  בלטה בהעדרה מערכת של תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב

     

     

    לסיכום:

    לאחר השקת ה-ASX, הקרוסאבר הקטן של מיצובישי, בשבוע שעבר, ניתן רק לשער שמחירו ההתחלתי של האקליפס קרוס יהיה באזור ה-140-150 אלף שקלים.
    מתחרים שלו שם יהיו:

    הספורטאז' של קיה – 140000 שקלים לדגם הבסיסי – 132 כ"ס ממנוע 1.6 אטמוספרי

    הטוסון של יונדאי – 142000 שקלים לדגם הבסיסי – 132 כ"ס ממנוע 1.6 אטמוספרי

    ה-3008 של פיג'ו – 144000 שקלים לדגם הבסיסי 120 כ"ס ממנוע 1.6 טורבו דיזל

    האטקה של סיאט – 140000 שקלים לדגם הבסיסי – 150 כ"ס ממנוע 1.4 מוגדש טורבו

    הקוגה של פורד – 144000 שקלים לדגם הבסיסי – 180 כ"ס ממנוע 1.5 מוגדש טורבו.

    כמו שכבר אמרנו, התחרות קשה מתמיד אבל לאקליפס יש הרבה כלים להתמודד בשוק הזה אל מול המתחרות במידה ויתומחר בצורה טובה. הוא מציע מנוע עדיף על רוב המתחרים, עיצוב שובה עין ומוניטין דיי טוב בשוק הישראלי.

     
    dddd