תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • אינפיניטי
  • אינפיניטי Q30
  • אינפיניטי Q30 בישראל

    אינפיניטי Q30

    אחרי המתנה ארוכה משיקה אינפיניטי ישראל את ה-Q30 בשתי גרסאות ועם שני מנועים. החל מ-180 אלף ש"ח

    • 03-05-2017
    • מאת: פבל צ'רניצקי | צילום: יצרן

    אחרי המתנה מאוד (מאוווד) ארוכה, של כמעט שנתיים מאז הוצגה ושנה וחצי מאז החל השיווק באנגליה, אינפיניטי ישראל משיקה היום את ה-Q30.

    ה-Q30 היא המשפחתית הראשונה של אינפיניטי והיא פותחה במסגרת שיתוף הפעולה בין ניסאן, בעלת הבית של איפיניטי, ובין מרצדס. שיתוף פעולה במסגרתו היצרניות משתפות אחת את השניה בטכנולוגיות שונות.

    איפיניטי Q30 מבוססת באופן די קרוב ל-A קלאס של מרצדס, ואת הדמיון בין השתיים לא קשה למצוא. אם זה המושבים הדומים בגרסת הספורט, פקדי בקרת האקלים ואפילו המפתח, שנראה זהה לחלוטין לזה של מרצדס, רק עם סמל אחר.

    אינפיניטי משיקה היום את ה-Q30 בשלוש גרסאות, כולן עם המנועים של ה-A קלאס. הראשונה היא פרימיום שמקבלת מנוע 1.6 ליטר עם 156 כ"ס ו-26.5 קג"מ שמשודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים. עם אותו מנוע תוכלו גם לקבל את גרסת הספורט, שמקבלת פגושים שונים, מרווח גחון נמוך יותר (15.5 ס"מ מול 17.2) ואבזור עשיר יותר (את המפרט המלא תוכלו לראות כאן).

    בראש ההיצע עומדת גרסת ה-2.0 ליטר (211 כ"ס, 35.6 קג"מ) ספורט שמוסיפה בולמי זעזועים ובלמים ספורטיביים, והנעה כפולה. גם כאן תיבת ההילוכים היא כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים.

    הגרסאות עם מנוע ה-1.6 מציגות ביצועים של 8.9 שניות למאה קמ"ש, מהירות מקסימלית של 215 קמ"ש וצריכת דלק מוצהרת של 17.2 ק"מ לליטר. גרסת ה-2.0 ליטר מאיצה למאה קמ"ש תוך 7.3 שניות ועד 230 קמ"ש, וצורכת ליטר דלק לכל 14.9 ק"מ בנסיעה משולבת (גם כאן, נתוני יצרן).

    מחיריה של אינפיניטי Q30 מתחילים ב-180 אלף ש"ח לגרסת 1.6 פרימיום, עוברים ב-210 אלף ש"ח לגרסת ה-1.6 ספורט ועולים עד 226 אלף ש"ח לגרסת ה-2.0 ליטר ספורט הבכירה. המחיר ורשימת האבזור הנאותה כבר בגרסת הכניסה, מציבים את ה-Q30 מול המתחרות שלה, ובעיקר מול אחותה ה-A הקלאס, כהצעת ערך מעניינת ותמורה טובה מאוד למחיר.

    חלק לא קטן מהדגמים האחרים של אינפיניטי מרגישים איכותיים פחות מהמתחרים הישירים שלהם ומעט מיושנים מהם. אבל ה-Q30 דווקא מציגה תמונה הפוכה לגמרי, ופותרת את אחת הבעיות הגדולות של הסגמנט - תאי נוסעים שלא מרגישים "פרימיום אמיתי". תא הנוסעים שלה לא רק מיישר קו עם המתחרות אלא אפילו מרגיש איכותית יותר מהרבה מהן. שפע של עור, חומרים נעימים ואיכותיים, ותחושה טובה מאוד באופן כללי.


    האם אתם חושבים שלאינפיניטי יש מה שצריך כדי לפרוץ לפלח השוק הגדוש והעמוס הזה? האם הצעת הערך שלה תגרום ללקוחות לנהור לאולמות התצוגה שלה ולהעדיף אותה על פני הטריו הגרמני? הצטרפו לדיון בפורום.

    dddd