תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה לוגאן
  • מיני מבחן - דאציה לוגן MCV דיזל אוטומט

    דאצ'יה לוגאן

    דאצ'יה לוגאן MCV, משפחתית סטיישן עם תא מטען ענק ב-90,000 שקל?! יוליאן יצא לבדוק

    • 30-04-2017
    • מאת: יוליאן פרייליך

    דאציה לוגן MCV (סטיישן) היא כמו הבחורה שמכירים לחברים, ואיך לומר, בר רפאלי היא לא. "אבל יש לה אופי טוב" אנחנו מספרים, והיא יכולה להיות אחלה שותפה לחיים.

    אני ואבא שלי ניצלנו את ההזדמנות לקחת את דאציה MCV מתוחת הפנים לנסיעת מבחן, ולחזור מופתעים.

     

    מראה מראה שעל הקיר, מי הכי יפה בעיר?

    רכב המבחן הגיע בצבע לבן. הוא לא יסובב ראשים ואינו ניראה מודרני גם, במיוחד כשמביטים בחלק האחורי ומהצד אשר מזכירים עיצוב מלפני 15 שנה. מתיחת הפנים נתנה עוד מנה קטנה של עיצוב עם פנסי יום לד וגריל חדש, אבל מעבר לזה, העיצוב אותו עיצוב והלוגאן אותה דאצ'יה מוכרת.

    כשפותחים את הדלת אנחנו פוגשים את אותו העיצוב המוכר של דאצ'יה עם חומרים פשוטים ועיצוב די פשוט. אם כי במסגרת מתיחת הפנים ההגה עוצב מחדש ומסביב למולטימדיה ופתחי המזגן (שעשויים מפלסטיק דק מאוד) ישנו פלסטיק דמוי קרבון.

    המושבים הקדמיים מתגלים כנוחים מאוד אבל גם אחרי מתיחת פנים החליטו להשאיר את כיוון הגבוה המצחיק שלהם ע"י הרמת הגוף תוך כדי הרמת הידית.

    מעבר למושב האחורי מגלה גם כן מושב נוח עם מרווח ברכיים טוב וכפתורי חלונות חשמל הנמצאים במיקום הטבעי שלהם. כלומר על הדלת ולא בין המושבים הקדמיים.

    האס של הסטיישן הוא תא מטען בנפח 570 ליטר ו-1520 ליטר אחרי קיפול המושבים, וזה לא רק נשמע הרבה, זה באמת הרבה.

    גם זולה וגם אופה

    מניעים את הרכב. הוא מצויד במנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטר  ובעל 90 כ"ס, והאמת? הפתעה, אין רעידות כמו שחשבנו שיהיו, המנוע אמנם נשמע כמו דיזל אבל בעמידה העסק די שקט.

    היציאה מסוכנות דאציה בחיפה מלווה בשברי כביש ובורות, והרכב מתגלה כנוח מאוד מבחינת ספיגת השיבושים כאשר המושבים בהחלט תורמים. פחות אהבנו את ההגה הכבד, אבל בעיר היא בהחלט נעימה מאוד.

    לרכב תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית עם שישה הילוכים, וכמו בכל תיבה חד מצמדית העברות ההילוכים מלוות בהשהיות במעבר בהילוכים הנמוכים. לי זה הפריע, אבל לאבא שלי פחות היות שהוא רגיל היה לזה מהפיג'ו 107 שלו.

    לרכב יש מערכת עזר לזינוק בעליה שמונעת הידרדרות לאחור למשך כ-2 שניות. אחריה הרכב מתקדם קדימה ממש כמו תיבה פלנטרית שזה יפה, כיוון שחניות בשיפוע יתבצעו בקלות.

    יצאנו לכביש המהיר על מנת לבדוק את המנוע והוא אכן לא מאכזב. הרכב מרגיש זריז מאוד וצובר מהירות בצורה יפה גם בהילוך חמישי  כאשר התאוצה לא מלווה ברעש חריג מכיוון המנוע, עוד הופתענו מכך שרמת רעשי הרוח והכביש סבירה לגמרי. המנוע כנראה יהיה מאוד חסכוני בנסיעה בינעירונית שכן במהירות של 100 קמ"ש מחוג הסל"ד מראה 1,800 סיבובים נמוכים, ב-120 קמ"ש המחוג מטפס לכ-2,100 סל"ד, מה שתורם לשקט ולחיסכון.

    המזגן עשה עבודה יפה מאוד. אמנם לא היה שרב אבל הטמפרטורה הייתה באזור ה-28 מעלות. הוא גם לא הרעיש כמו שהיה זכור לי בסנדרו סטפוואי.

    סיכום

    90 אלף שקל עולה הדאצ'יה לוגאן MCV הרובוטית גם אחרי מתיחת הפנים, והאמת? היא לא רעה בכלל, עד כדי כך שאבא שלי בעל רנו קליאו סטיישן אפילו אמר שאם היום הייתה בפניו האופציה לרכוש את הדאציה או הקליאו יש סיכויים גבוהים שדווקא הדאציה הייתה נבחרת. במיוחד לאור הבדלי המחיר 90,000 שקל מול ה-115,000 שעולה הקליאו.

    כן, היא לא יפה. וכן, איכות החומרים פשוטה. אבל המנוע זריז וחסכוני, נוחות הנסיעה והמושבים טובה, כך שאין בעיה לגמוע עם הרכב מרחקים ארוכים, ולמשפחה שצריכה להכיל 2 עגלות ילדים, לרוכב אופניים של סוף שבוע או כרכב עבודה היא תהיה מצוינת.

    אבל, לרכב ישנו גם חיסרון בולט וזה נושא הבטיחות. ב-90,000 שקלים אני אמנם לא חושב שמישהו ירים גבה על החוסר במערכות בטיחות אקטיביות אבל זה שהרכב קיבל 3 כוכבי בטיחות לפי מבחן שנערך ב-2014 בגלל הגנה לקויה על הנוסעים, לחלק מהאנשים יכול להיות דיל ברייקר.

    ומי שלא אוהב את התיבה הרובוטית ויכול להסתדר עם גיר ידני יחסוך עוד 4,000 שקלים.

    מה דעתכם על דאצ'יה לוגאן MCV? חושבים אחרת מיוליאן? הצטרפו לדיון וספרו לנו

    dddd