תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מיצובישי
  • מיצובישי ספייס סטאר
  • מבחן דרך - מיצובישי ספייס סטאר - איה פלוטו?

    מיצובישי ספייס סטאר

    מיצובישי ספייס סטאר עברה מתיחת פנים, אז שלחנו את איתמר לבדוק מה השתנה. הוא חזר עם סיפורים על החלל וצ'יזבטים על פלוטו

    • 04-01-2017
    • מאת: איתמר | צילום: איתמר

    פלוטו, הכוכב התשיעי והקטן ביותר במערכת השמש, נמצא מזה שנים בעין הסערה של חובבי האסטרונומיה והמדענים: האם פלוטו הוא כוכב לכת או שמא נעשתה טעות היסטורית? בעוד שבמשך שנים זכה פלוטו לשאת בגאווה את הטייטל "כוכב לכת", הרי שהיום קהילת האסטרונומים חלוקה בעניינו, ולאחר מציאת עוד גופים שמיימים בסדר הגודל שלו (ואף גדולים ממנו, אללי) - כעת הוא נמצא במחלוקת ונושא את התואר הזוטר "כוכב לכת ננסי", ולבינתיים הוא גם היחיד מסוגו.

    איתמר החתיך יצא לבדוק וחזר מבולבל, ממש כמו פלוטו.

    כמו הכוכב-פלוטו, גם המיצובישי כוכב-חלל החדשה מנסה להגדיר את עצמה מחדש. המיצובישי ספייס-סטאר התברגה לה למין קטגוריית ביניים בין רכבי המיני לסופר-מיני. היא לא צפופה כמו רכב מקטגוריית המיני ומצד שני לא מספיק מרווחת כמו רכב מקטגוריית הסופר-מיני.

    המיצובישי ספייס סטאר החדשה, למרות שמדובר רק במתיחת פנים, רושמת גידול נוסף במימד האורך. לא פחות מ 8 סנטימטרים מרשימים אשר מקרבים אותה משמעותית לקטגוריית הסופר-מיני ויוצרים בידול ברור על פני מתחרות ישירות כדוגמת הקיה פיקנטו והיונדאי i10, חביבות הקהל בקטגוריית המיני.

    מרבית הגידול הזה בא לידי ביטוי בתא הנוסעים ובעיקר במרווח הרגליים של היושבים בספסל האחורי. גם אנשים גבהי קומה יתפלאו לגלות שהברכיים שלהם לא עושות מסאג' לגב הנהג או הנוסע ובאופן מפתיע גם מרווח הראש סביר בהחלט. מימד הרוחב נותר ללא שינוי וחבל.

    תא הנוסעים של הספייס סטאר החדשה בגרסת ה Premium שהתייצבה למבחן עבר גם הוא רענון ונראה כעת קצת יותר יוקרתי מקודמו עם ריבוי משטחים בגוון שחור מבריק (Piano Black) בקונסולה המרכזית, גלגל ההגה ומשענות היד, לחצן התנעה ולוח מחוונים משודרג.

    יחד עם זאת תא הנוסעים של הספייס סטאר החדשה הוא על טהרת "50 גוונים של שחור" עם ריבוי משטחי פלסטיק משמימים, חוסר מוחלט בריפוד והעדר שאר אלמנטים עיצוביים, מה שלבטח לא תורם להפיג את האווירה הקודרת בתא הנוסעים. נרשם גם מחסור בתאי אחסון בסביבת הנהג ולא מצאתי מקום אחסון נוח לסמארטפון ולארנק אלא על כיסא הנוסע או בתא הכפפות הגדול באופן מפתיע.

    תא המטען לא גדל ביחס לדגם היוצא וקיפול המושבים האחוריים בתצורת 40-60 ובשילוב תצורת ההאצ'בק מבטיחים ניצול יעיל של חלל תא הנוסעים למטרות העברת דירה או ביקור מזדמן באיקאה.

    אם כבר נגענו בעיצוב הרי שמתיחת הפנים עשתה טוב גם בפיגורה החיצונית עם פנסי חזית מתוחים לאחור בהתאם לצו האופנה, ספוילר אחורי מוחצן וחישוקי סגסוגת נאים בקוטר 15" נעולים צמיגים נמוכי חתך. גם הפגוש הקדמי עבר מספר אימוני Cross-fit בחדר הכושר וכעת הוא נראה קרבי מבעבר וקיבל שלל עיטורי כרום. אם הספייס סטאר הקודמת ספגה ביקורות בשל היותה סוג של פיקאצ'ו על גלגלים, הרי שלספייס סטאר החדשה כבר אין במה להתבייש ולטעמי היא אחת המיני היותר נאות בחבורה.

    בצד האבזור ניתן למנות רשימה מכובדת למדי של פריטים שלא נפוצים בקטגוריית המיני כדוגמת חיישני תאורה וגשם, תאורת קסנון, בקרת שיוט, לחצן התנעה, בקרת אקלים דיגיטלית, חלונות אחוריים מושחרים, שליטה על מערכת הקול והדיבורית מההגה, כסאות נהג ונוסע מתכווננים לגובה, ארבעה חלונות חשמל, הגה וידית הילוכים מצופים עור ומערכת מולטימדיה. זו האחרונה היא ה-Connected Car של כלמוביל שמציעה מפרט טכני עשיר הכולל כרטיס SIM, ווייז, פנגו וסלופארק, דיבורית בלוטות', אפליקציית רדיו אינטרנטי עם עשרות ערוצים ואפליקציית שירות של היבואן.

    למרות שמיצובישי עשו ניסיון להקנות לספייס סטאר מראה יוקרתי יותר ובטח שלא חסכו במפרט האבזור, החיסכון כן בא לידי ביטוי בפרטים הקטנים כמו שטיח לבד דקיק שפשוט מונח על רצפת תא המטען ולא מחובר לכלום או חוטי חשמל ללא בידוד מספק בתא המנוע, מה שבמבט ראשון נראה כמו קומבינה של חשמלאי רכב בסובארו פשע שנת 86'.

    בחטיבת ההנעה אין חדש והספייס סטאר מצוידת באותו שילוב מנוע 1.2 ליטר משולש-צילינדרים ואותה תיבת הילוכים רציפה כפי שהייתה בספייס סטאר הקודמת. השילוב הזה מתגלה כיעיל למדי בכל הנוגע לביצועים וצריכת הדלק, וכל זמן שנוהגים בספייס סטאר במתינות ובקצב התנועה הכל מתנהל על מי מנוחות. התמונה מתהפכת כאשר מגיעים לעלייה תלולה או בעת יציאה לעקיפה, או אז הסל"ד נוסק והספייס סטאר הופכת למקום שפחות נעים לשהות בו. על אף מקצה שיפורים ביחס לדגם היוצא בידוד הרעשים בתא הנוסעים עדיין לוקה בחסר ורועש מאוד תחת עומס.

    עם זאת, תודות למשקל עצמי זעום של פחות מ 900 קילוגרם ומנוע נמרץ בעל הספק של 80 כ"ס וכמעט 11 קג"מ, המיצובישי ספייס סטאר מרגישה זריזה וקלילה כמעט בכל תוואי דרך. העברת ידית ההילוכים למצב "ספורט" מעלה את סל"ד המנוע, מחדדת את תגובת הדוושה והספייס סטאר מרגישה נמרצת יותר. זה אומנם תורם לצליחת עליות בלי למעוך את דוושת הגז עד לרצפה, אך יחד איתו מפלס הרעש עולה פלאים ותוספת הכוח הינה סמלית בלבד. למרבה האירוניה מצב הספורט שימושי יותר דווקא לטובת בלימת מנוע ושמירה על מהירות הרכב בירידות ממושכות.

    המשקל הצנום והמנוע הפצפון גם החזירו דיווידנדים במשאבה, אחרי כ-700 קילומטרים שנצברו עם המיצובישי הקטנה, השעון בתחנת הדלק (באמת בתחנה, לא במחשב) הראה לא פחות מ-18.4 ק"מ לליטר. וואו.

    נוחות הנסיעה של הספייס סטאר סבירה. המתלים הנוקשים בצירוף הצמיגים נמוכי החתך גורמים לכך שהספייס סטאר לא מפספסת אף מהמורה, סדק או גבשושית בכביש. אומנם השיכוך טוב וגם אחרי מאות קילומטרים לא חשתי עייפות או כאבי גב (בין היתר תודות לתמיכה מפתיעה לגב התחתון) אך כל פעולה חריפה של המתלים מלווה בעיקר ברעש חזק המועבר היטב לתא הנוסעים, מהומה רבה על לא מאומה.

    עם זאת ותודות למתלים הנוקשים והצמיגים הרחבים (יחסית) אחיזת הכביש לא רעה בכלל. צמיגי הדנלופ בלו-ריספונס אחזו במידה מספקת בכבישי הכרמל הפתלתלים וגם בגשם זלעפות על כבשי החוף לא נרשמה תחושת חוסר בטחון או פעולת יתר של מערכת ה ESP.

    לא היה קשה למצוא תנוחת נהיגה נוחה על אף מושבים בסיסיים וספרטניים למדי, שדה הראייה טוב, מראות הצד גדולות ונוח להשתחל לכל מקום חנייה פנוי, בין היתר תודות לחיישני החנייה + מצלמת הרוורס במערכת המולטימדיה. למעשה, הביקורת העיקרית נוגעת דווקא להגה, שאומנם הוא בעל משקל טוב בזמן נסיעה וקל במיוחד במצב חנייה - אבל מדובר באחד מההגאים הרגישים שאי פעם אחזתי. עם אפס שטח מת ותגובה מיידית לכל הפנייה ושינוי כיוון, ההגה הזה מצריך תקופת הסתגלות ומשנה זהירות עד שמתרגלים ל"עצבניות" שלו.

    סיכום

    שורת הסיכום של המיצובישי ספייס סטאר החדשה מעט מורכבת, או כמו שאומרים בפייסוש: It's complicated.

    מצד אחד ועל פי תמחור היבואן לגרסאות השונות - בין 60,000 שקל (1 ליטר ידני אינווייט) ל-83,000 שקל (1.2 ליטר אוטומט פרימיום הנבחן), הספייס סטאר החדשה היא מתחרה ישירה של רכבים מקטגוריית המיני. שם היא נותנת פייט לא רע בכלל ביחס למתחרות, הממדים החיצוניים והפנימיים, האבזור העשיר ושילוב המנוע-גיר המוצלח בהיבט הביצועים וצריכת הדלק נותנים לספייס סטאר נקודות זכות רבות שלא יסולאו בפז. ההיא נותנת תמורה מלאה לכסף למי שמחפש רכב עירוני קטן שעושה את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר ובלי תחושת התקרבנות בשל הבחירה ברכב מיני דל אבזור.

    ואם כבר דיברנו על אבזור, בחירה ברכב ברמת הגימור אינסטייל (71,900 שקלים) קיצצה מעט במדד השופוני של הספייס סטאר ובבחירה בה תאלצו לוותר על הנעה ללא מפתח, להתפשר על חישוקי פלדה עם טאסות ותאורת הלוגן סטנדרטית. יתר המפרט זהה לגרסת הפרימיום כולל המפרט הבטיחותי, ורק על זה מגיע שאפו ליבואן.

    מצד שני, הספייס סטאר החדשה קרובה מאי פעם לקטגוריית הסופר מיני הפורחת, ושם היא מדשדשת מאחור. בעיקר בגלל ענייני הספק וביצועים צנועים ביחס למנועים גדולים או מוגדשים ותא נוסעים ומטען צפופים וקטנים יותר. מאידך גיסא אין עוד סופר מיני אוטומטית ומאובזרת לעילא ממוצא אסייתי במחיר שלה. עניין חשוב מאוד בשוק הרכב הישראלי שמייחס חשיבות יתרה למותג, לאמינות, לסחירות ולשמירת הערך החזויה, ואלו יתרונות כלל לא מבוטלים במקרה של הספייס סטאר.

    נכון להיום המיצובישי ספייס סטאר החדשה היא היחידה מסוגה וממוקמת לא כאן ולא שם, ממש כמו פלוטו.

    יש לכם שאלות לכותב המבחן? בואו לדבר איתנו בפורום שלנו.

    dddd