תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • מאזדה
  • מאזדה CX-5
  • מאזדה CX-5
  • תכל'ס - מאזדה CX5 מחודש

    מאזדה CX-5

    CX5 עובר מתיחת פנים קלה ועדכונים בתחום האבזור והמנוע ששלחה אותנו לבדוק את ההצעה של מאזדה לג'יפון קטן למשפחה

    • 05-12-2015
    • מאת: קינן כהן, צילום: קינן כהן

    קו הדגמים הנוכחי של מאזדה מציע בכל סגמנט בו הוא נמצא נציגה מוצלחת מאוד. בחלקם הן בולטות לטובה כמו מאזדה 2 ובחלקם גם אם אינן מצטיינות הקבוצה מציעות תבלין שונה כמו מאזדה 6 בתחום ההתנהגות.

    5CX בלט בקבוצה שלו בזכות התנהגות הכביש והעיצוב החיצוני, אבל בחלוף ארבע שנים מההצגה שלו מגיע הזמן לטיפול וריענון.

    מה חדש?

    העיצוב החיצוני מקבל גריל ופנסים חדשים, שנותנים לו פרצוף מחייך ועושים את הג'יפון הנאה למוצלח אפילו יותר בהיבט זה.

    תא הנוסעים כבר מקבל טיפול יסודי יותר ונחוץ. קונסולה חדשה עם מסך מגע גדול ובו מערכת המולטימדיה של מאזדה, בלם יד חשמלי ותוספות אבזור כבר ברמת הכניסה כמו בקרת שיוט, חיישני גשם ואורות, מצלמת רוורס, מערכת לבלימה אוטומטית במהירות עירונית ועוד. איכות החומרים טובה ובמקומות בהן נצפו רווחים סביר להניח שהדבר בשל התקנות מקומיות.

    תנוחת הנהיגה מצוינת, הישיבה היא ממש "בתוך" המכונית, הראות לאחור לא מזהירה וגם קורה A מצריכה הסטה של הראש מדי פעם. המושב האחורי נותר נקודת תורפה בשל הגודל והמרווח למבוגרים היושבים בו וכן קו החלונות שסוגר מסביב. תא המטען עם נפח סביר של 403 ליטרים למעט הגובה שלו הוא נוח ושימושי.

    תא הנוסעים קיבל טיפול מדויק ונחוץ (צילום: יצרן)

    איך נוסע?

    הנוחות משתפרת ככל שהמהירות עולה, בתוך העיר הוא די נוקשה, סביר להניח שהרבה מהנוקשות הזו מקורה בחישוקי 19 אינץ' של רמת גימור זו (Luxury) – אתם מוזמנים לוותר על התענוג. מחוץ לעיר הנוחות טובה מאוד ובמהירויות שיוט צפונית ל-120 רעשי רוח מתחילים להופיע.

    המנוע הוא 2.0 ליטרים מסדרת סקייאקטיב של מאזדה. הוא התחזק ב-10 כ"ס ביחס לעבר וכעת עם 165 סוסים, נתון המומנט שופר בקג"מ בודד והוא 21.4. הוא גמיש מאוד עם די והותר מומנט בחלק התחתון וחיבה לטיפוס מהיר בסל"ד עם זריזות מפתיעה. מי שמסייעת לו זו תיבת ההילוכים, עם שישה הילוכים שעוברים בזריזות וחלקות בלי להתבלבל ו"אינטליגנציה" מפתיעה לחיוב במצב ספורט.

    בפיתולים זה שוב ה-DNA המוצלח מאוד של דגמי מאזדה שהופך אותו לממש מהנה לנהיגה. זה מתחיל מפתיע ועם הזמן אפשר לדחוק בו יותר ויותר והוא נענה. ההגה חשמלי, אבל חשמלי מהסוג הטוב יותר, זוויות הגלגול מרוסנות ביחס לג'יפון והבלמים עושים עבודה מצוינת בהיענות ללחיצה הראשונית, ברגש ובעמידה בעומס.

    מה בסוף?

    מאזדה CX5 היה ג'יפון שחיבבתי מאוד בעבר והעדכון שעבר טיפל גם אם לא בכל הדורש טיפול – בנקודות קריטיות לא מעטות. יש לו מנוע נהדר שעושה אותו לזריז למדי, ואפילו די חסכוני עם 12 ק"מ לליטר בתנאי נהיגה שפויה ויומיומית. התנהגות הכביש שלו נמצאת רמה אחת מעל המתחרים שלו ולמעשה טובה מזו של מכוניות כביש לא מעטות. הנוחות טובה אלמלא החישוקים הגדולים. וזה רק העניין עם המושב האחורי שיהיה צפוף וקצת קצר למבוגרים.

    ככלי רכב הוא מוצלח ובהחלט מהטובים בקבוצה שלו. אולם התמורה למחיר לא מזהירה, עם 167 אלף שקלים לגרסת הכניסה (Executive) ו-180 לגרסה הנבחנת, הוא יקר מאוד ביחס למתחרים כמו יונדאי טוסון או קיה ספרטאג' ושעבור מרבית הרוכשים בסגמנט הזה המרווח שלהם ותג המחיר בעלי משקל גבוה יותר בסל השיקולים שלהם מאשר הצטיינות דינאמית. 

    dddd