תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן C1
  • פיגו
  • פיגו 108
  • פיגו 308
  • פיגו 3008
  • פיגו 2008
  • פיג'ו 2015 – הוזלות ואסטרטגיית מחירים חדשה

    פיגו 108

    לובינסקי מכריזה על הוזלה משמעותית במחירי רוב הדגמים של פיג'ו, עם הנחה ממוצעת של כ-8% ממחירי הרכבים ללא פגיעה ברמות האבזור.

    • 19-07-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    רוח חדשה נושבת במסדרונות של חברת לובינסקי, יבואנית פיג'ו, סיטרואן ו-MG לישראל. בחודשים האחרונים הצטרפו לשורות היבואן לא מעט דמויות מפתח שהגיעו ללובינסקי מיבואניות רכב אחרות, במטרה לשדרג את שדרת הניהול. לשינויים הללו מצטרפים גם כמה שינויים ברמת היצרן. קבוצת PSA העולמית עוברת בימים אלו שינויים גדולים מאוד, שמקורם בהשקעה ענקית של כ-4 מיליארד דולר אותה ביצעה חברת דונגפנג הסינית. הכסף החדש שזורם בעורקיה של קבוצת PSA מאפשר לקבוצה להשקיע לא מעט משאבים בפיתוח יחידות הנעה חדשות (וביניהם מנוע ה-1.2 ליטר PureTech החדש), להגדיל את היצע הדגמים וגם לפנות לשווקים רחבים יותר, מחוץ לשוק האירופאי.

    כחלק מהמהלך הזה קבוצת PSA תשיק בשנים הקרובות יותר דגמים אוטומטיים שיתאימו (גם) לשוק הישראלי ותפנה לשווקים גלובאליים, בדגש על השוק הסיני המתפתח. למהלכים הללו תורם כעת גם שער היורו, שבחודשים האחרונים התייצב על רמה נמוכה יחסית ומאפשר יבוא זול יותר של דגמי רכב אירופאיים לישראל. בלובינסקי מבטיחים כי רוב ירידת שער היורו תעבור כעת ללקוחות, עם הוזלה ממוצעת של כ-8% ממחירי הרכבים ללא פגיעה ברמת האבזור או בהטבות נוספות שנותנת היבואנית לרוכשים.

    דוגמאות למחירון החדש:
    סיטרואן C1 בגרסה הידנית תוזל בכ-7,000 ₪ מ-66,990 ₪ ל-59,900 ₪
    פיג'ו 108 בגרסה הרובוטית תוזל בכ-10,900 ₪ מ-79,990 ₪ ל-69,900 ₪
    פיג'ו 308 החדשה תוזל בכ-3,000 ₪ מ-132,990 ₪ ל-129,900 ₪. בנוסף תינתן הנחה נוספת עד סוף השנה והמחיר יעמוד על 126,900 ₪.
    פיג'ו 2008 בגרסת 1.6 ליטר אוטומטית תוזל בכ-13,000 ₪ מ-127,900 ₪ ל-114,900 ₪.
    פיג'ו 3008 תוזל בכ-17,000 ₪ מ-161,990 ₪ ל-144,900 ₪. בנוסף תינתן הנחה נוספת ל-300 כלי רכב והמחיר שלהם יעמוד על 139,900 ₪.

    סיטרואן C1 החדשה

    המחירון החדש של פיג'ו נועד להתחרות ישירות במובילות הקטגוריה. ה-3008 עם המחיר החדש תתחרה ישירות בגרסת האורבן החדשה של קיה ספורטאז', ה-C1 הידנית תתחרה ישירות במכוניות המיני הזולות ביותר בקטגוריה כמו שברולט ספארק או סיאט מיי וה-2008 תהפוך לג'יפון העירוני הזול בקטגוריה.
    בלובינסקי מציבים את ה-308 החדשה בתחרות ישירה אל מול הפולקסווגן גולף ומציינים כי כעת היא תהיה זולה מהגולף, מאובזרת יותר וחזקה יותר.

    בשנה הקרובה תתמקד לובינסקי בעיקר במותג פיג'ו, כשרבים מדגמי סיטרואן יוזנחו (זמנית) לטובת דגמי פיג'ו המקבילים. כך למשל יופסק זמנית שיווקה של הסיטרואן C3 בזמן שהיבואנית תתמקד בדגמי ה-208 המחודשים ויופסק שיווקה של הסיטרואן C5 והיבואנית תתמקד בשיווקה של ה-508 המעודכנת. בתחילת השנה הבאה צפויות לנחות כאן גם גרסאות מעודכנת של ה-2008 וה-301, שיצוידו גם הן במנוע ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין החדש של הקבוצה שיחליף את מנוע ה-1.6 ליטר הנוכחי, מה שיחזק עוד יותר את המותג פיג'ו.

    בסיטרואן תשים היבואנית דגש על דגם הקקטוס החדש, שזוכה עד כה להצלחה נאה עם כ-200 מכירות בתקופה של פחות מחודש. כמו כן צפויה היבואנית להשיק בקרוב מחדש את מותג הפרימיום DS ולהפריד אותו סופית מהמותג סיטרואן, זאת כחלק מאסטרטגיה עולמית של PSA שנועדה ליצור מותג שלישי ונפרד לקבוצה.