תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פיאט
  • פיאט 500X
  • פיאט 500X בישראל

    פיאט 500X

    הג'יפון הראשון של פיאט נוחת בישראל עם שני מנועים, תיבה ידנית או רובוטית ושלוש רמות גימור. החל מ-123,000 ש"ח והנחה לרגל ההשקה

    • 10-06-2015
    • מאת: פבל צ'רניצקי

    אחרי ציפייה ארוכה, השערות, שמועות והערכות, נחת היום בבוקר פיאט 500X בישראל. הג'יפון הראשון של פיאט מגיע אלינו בשלב זה רק בגרסת ההנעה הקדמית העירונית יותר, כאשר אחיו כפול ההנעה ובעל העיצוב הקשוח יותר יצטרף לקראת סוף השנה. ה-500X מושק עם שני מנועים - 1.6 ליטר בנזין אטמוספרי ו-1.4 ליטר מוגדש של פיאט מסדרת מולטיאייר טורבו. אל המנוע האטמוספרי תשודך תיבה ידנית בעוד זה המוגדש מקבל את ה-TCT כפולת המצמדים. בעוד מספר חודשים יצטרף להיצע גם שילוב של מנוע הטורבו עם תיבה ידנית.

    פיאט 500X

    המנוע האטמוספרי מפיק 110 כוחות סוס ו-15.5 קג"מ של מומנט. הביצועים מספרים על 11.5 שניות למאה קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.6 ק"מ לליטר. מנוע הטורבו מפיק 140 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ שגם מגיע מוקדם הרבה יותר (1,750 סל"ד לעומת 4,500 במנוע האטמוספרי). כאן הביצועים אפילו מצליחים להיות מעניינים למדי, עם 9.9 שניות למאה וצריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר.

    ה-500X נוחת בשלב זה שלוש רמות גימור, כאשר המנוע האטמוספרי מוצע בשתיים הבסיסיות - פופ ופופ סטאר בעוד המנוע המוגדש מוצע בנוסף ברמת הגימור הגבוהה יותר, לאונג'. טרם ידוע באילו רמות גימרו תוצע גרסת הטורבו הידנית או גרסת הקרוס שתגענה מאוחר יותר, כאמור.

    גרסת פופ הבסיסית, שסמל"ת החליטה להציע בהנחה של 3,000 ש"ח לרגל ההשקה, תעלה לכם 120,000 ש"ח עם מנוע 1.6 ותיבה ידנית או 133,000 ש"ח עם מנוע הטורבו והתיבה הרובוטית. היא כוללת אבזור שגרתי למדי עם 6 כריות אוויר, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מערכת המולטימדיה uConnect של ג'יפ עם שקעי AUX ו-USB ושליטה מההגה, בלם חניה חשמלי וארבעה חלונות חשמל אוטומטיים.

    פיאט 500X

    אם אתם במקרה שואלים את עצמכם למה אין ברשימה שכרגע קראתם גם דיבורית בלוטות', חישוקי סגסוגת או מסך מגע, התשובה היא שאלה שמורים לרמת גימור פופ סטאר. בנוסף, היא כוללת גם הגה מצופה עור, בורר מצבי נהיגה, מד כוחות G ופנסי ערפל עוקבי פניה. מחירה של גרסה זו הוא 129,000 ש"ח עם מנוע 1.6 או 140,000 ש"ח עם מנוע הטורבו.

    גרסת לאונג' הבכירה כבר מוסיפה לתערובת מספר לא קטן של פריטים נדירים למדי בקטגוריה. כמו למשל פנסי בי-קסנון, חישוקי 18 אינץ' (17 בפופ סטאר), תאורת אווירה בדלתות ומערכת כניסה והנעה ללא מפתח. פריטי אבזור מסורתיים יותר כמו גג שמש פנורמי נפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חניה וחלונות כהים מאחור נמצאים גם הם. גרסה זו מוצעת כאמור רק עם המנוע הגודש ומחירה עומד על 155,000 ש"ח גבוהים למדי. מה שהופך את ה-500X בתצורה הזו למכונית היקרה ביותר בקטגוריה. 10,000 ש"ח יותר מהמתחרה הקרוב ביותר שלה, אופל מוקה, ו-15,000 יותר מניסאן ג'וק שמוביל את קטגוריית הג'יפונים הקטנים.

    פיאט 500X

    אולם לא הג'וק ולא המוקה הם אלה שצפויים לעשות ל-500X את כאב הראש הגדול ביותר, התפקיד הזה שמור לקיה ספורטאז', שבגרסתו הבסיסית עולה כ-5,000 ש"ח פחות מהגרסה שאנחנו מאמינים כי תהיה הנמכרת ביותר. ראיה לכך הוא נתון המסירות של הספורטאז', כ-1300 יחידות בחודש מאז הושק הדגם, יותר מפי שתיים מההקצאה שקיבלה סמל"ת עד סוף השנה.

    אבל ל-500X יש עוד קלף בשרוול שיגרום לו להתבלט מעל למתחרות. סמל"ת תציע, בתוספת סמלית למדי של 5,000 ש"ח, חבילת בטיחות אקטיבית שכוללת ניטור שטחים מתים, התרעה על סטייה מנתיב ומערכת בלימה אוטומטית שפועלת במהירויות של בין 7 ל-200 קמ"ש. בנוסף, תציע היבואנית גם חבילת סאונד ונוחות שכוללת מערכת סטריאו של חברת beats עם תשעה רמקולים, מגבר וסאב וופר, ומערכת כניסה והנעה ללא מפתח, כיוונון קשיחות חשמלי במושב הנהג ומשענת יד. מחיר החבילה הוא 7,900 ש"ח אבל לרגל ההשקה, הבטיחו אנשי סמל"ת "מחיר ממש ממש נמוך". כמה ממש ממש נמוך? הם עדיין לא החליטו. 

    dddd