תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • טויוטה
  • טויוטה היילקס
  • טויוטה היילקס 2015 – מבחן דרך

    טויוטה היילקס

    למרות גילו המתקדם, הדגם הנוכחי של טויוטה היילקס הוא עדיין אחד מהטנדרים הטובים ביותר שאתם יכולים לקנות היום בישראל.

    • 12-02-2015
    • מאת: אלירן אברזל

    טויוטה היילקס הוא רכב עבודה מעולה. באמת, אם ציפיתם למצוא בכתבה הזאת איזו שהיא שורת סיכום אחרת עדיף שנקצר עניינים ונסגור את העניין כבר בדברי הפתיחה. מי שכבר היו לו היילקס יודע את זה, מי שעדיין לא היה לו אחד כזה בטח כבר שמע את זה ממישהו שהיה לו היילקס. הניסיון האישי הראשון שלי עם היילקס הגיע בתחילת שנות ה-2000, במהלך השירות הצבאי שלי. היה לנו ביחידה היילקס מודל 90 וקצת מידי, איתו היינו מסתובבים בין הבסיסים. הוא היה איטי, לא נוח וידני. אבל תמיד ידענו שלא משנה אם זה בוקר או ערב, קיץ או חורף, הוא תמיד יעשה את העבודה. רק לשים את המפתח בסוויטצ', לתת חצי סיבוב, לחכות שהנורה הצהובה של הסלילים תכבה ולהניע. ולא, לא תמיד יכולנו להגיד את אותו הדבר על רכבים מתוצרת אחרת. בואו לא ננקוב עכשיו בשמות.

    מאז טויוטה שדרגה את ההיילקס כמה וכמה פעמים, אבל מוניטין האמינות נשאר. למרות שלל מתחרים חדשים שהגיעו לשוק הישראלי, כולל טנדר סיני זול מאוד (גרייטוול סטיד) וטנדר "יוקרה" מבית פולקסווגן (פולקסווגן אמארוק), ההיילקס שמר על קצב מכירות כמעט קבוע. האם הוא באמת מצדיק את זה? כרכב עבודה, כמו שכבר כתבתי, כנראה שכן. אבל לא מעט מההיילקסים זוכים לגלגול נשמות וביד השנייה, השלישית או החמישית שלהם הופכים מרכב עבודה לרכב טיולים. אז איך זה לטייל עם היילקס? סיבה מספיק טובה לאסוף כמה חברים ולצאת לטייל.

    טויוטה היילקס 2015

    הקשר בין תא הנוסעים של טויוטה היילקס ההוא, שנת 90 וקצת, לבין ההיילקס מודל 2015 שמחכה לי בחניון התת קרקעי של בית טויוטה מקרי בהחלט. בטויוטה ללא ספק שיפרו ללא היכר במשך השנים את תא הנוסעים והפכו אותו לכזה שנעים הרבה יותר לחיות בו. זה לא טויוטה לנד-קרוזר, אבל זה עדיין טנדר די מאובזר. יש לו מערכת מולטימדיה מקורית מבית טויוטה, זהה לזו שאפשר לפגוש ביאריס או בקורולה. יש שליטה מההגה על מערכת השמע ואפילו על דיבורית הבלוטות' המקורית. יש בקרת אקלים דיגיטלית מעולה ואפילו כמה תאי אכסון נוספים. גם מבחוץ הוא נראה מרשים למדי, כשכונס האוויר הגדול שעל מכסה המנוע גם מוסיף לא מעט. אם לא להספק המנוע, אז בוודאי לרמת הטסטוסטרון בדם.

    ואם כבר דיברנו על הספק המנוע, אז זו בהחלט הייתה נקודה התורפה של הדגמים הישנים. גם על נקודה זו עבדו בטויוטה קשה. תשכחו מהביצועים העייפים מאוד של הדגמים הישנים עם מנוע ה-83 כוחות סוס החלש עד כדי בכי. בדגם האוטומטי החדש, זה שקיבלנו לנסיעת המבחן, יש מנוע 3.0 ליטר טורבו-דיזל עם לא פחות מ-171 כוחות סוס. הביצועים שלו טובים יחסית לטנדר וטובים באופן כללי, במיוחד כשהרכב לא עמוס. תיבת ההילוכים האוטומטית כוללת חמישה הילוכים וכמו תיבת הילוכים יפנית טיפוסית היא עובדת מצוין. יש רק הערה אחת לגבי התפעול שלה שתגיע כמה פסקאות קדימה, בחלק שידבר על נסיעת השטח.

    אבל התנהגות הכביש נשארה כפי שהייתה. טויוטה היילקס הוא טנדר. הוא נראה כמו טנדר, הוא שוקל כמו טנדר והוא גם נוסע על הכביש כמו טנדר. טנדר מהיר, אבל עדיין טנדר. התנהגות הכביש שלו פחות טובה מזו של כל "פרייבט" מצוי ואפילו פחות טובה מזו של הלנד-קרוזר. הוא גמלוני, מתנדנד וכשהכביש חלק הוא עלול להיכנס להיגוי יתר חריף שגם בקרת היציבות תתקשה לתקן. צריך לזכור את זה כשמתפתים לנהוג בו מהר, וקל להתפתות לעשות את זה עם המנוע החזק. יש טנדרים טובים ממנו בסעיף הזה, למשל ההאנטר הוותיק של מיצובישי.

    טויוטה היילקס מיצובישי האנטר 2015

    כרגיל אצל טויוטה, הנדסת האנוש של היילקס טובה מאוד. כל הכפתורים נמצאים בדיוק במקום בו הם אמורים להיות, פשוט וקל. רק כפתור ההפעלה של אור הערפל האחורי ממוקם במיקום לא נוח במיוחד, ליד ברך שמאל. אבל אני מניח שאם לא הייתי מקבל את הרכב בסוף שבוע סוער במיוחד, כנראה שלא הייתי שם לב לזה בכלל. הפלסטיקה בתא הנוסעים קשיחה, לא מאוד נעימה למגע, אבל נראית מוצקה מאוד. היא גם לא קרקשה באף שלב במהלך הנסיעה ומשום מה נדמה לי שהיא תחזיק מעמד הרבה זמן. גם המושבים קשים, אבל בסך הכל הם די נוחים, גם בנסיעות ארוכות. קצת חבל שגם בדגם האוטומטי היקר אין אפשרות לכיוון גובה מושב הנהג או הגה שמתכוון לגובה. תנוחת הישיבה בהחלט נפגעת כתוצאה מכך.

    מעבר לחלק האחורי של תא הנוסעים מראה שאין הרבה חדש תחת השמש. זה עדיין ספסל, ולא מושב, והוא עדיין לא נוח במיוחד. מרווח הברכיים שופר והוא כעת סביר למדי אבל זווית משענת הגב עדיין חדה מידי, המושב עדיין נמוך מידי והבסיס שלו עדיין קצר מידי. עדיף לשבת מקדימה ולהנות מפתחי מזגן, שקעי כוח או מושבים נוחים יותר, שיש מלפנים ואין מאחור.

    טויוטה היילקס 2015

    ביום שישי בבוקר ארזתי כמה חפצים במושב האחורי של טויוטה היילקס (כי ארגז סגור אין, ובחוץ גשם זלעפות) וירדתי לטיול בשבילי הנגב והערבה. שני הדגמים של היילקס שנמכרים כיום בארץ מגיעים עם מערכת הנעה כפולה, בניגוד לשני המתחרים מיפאן (הדי-מקס וההאנטר) שמשווקים כאן גם גרסאות בסיס ללא הנעה כפולה. הדגם הידני של ההיילקס מגיע עם נעילה לדיפרנציאל האחורי, האוטומטי לא. לשני הדגמים תיבת ההעברה סטנדרטית עם הילוך כוח וידית, כמו של פעם.

    נסיעת שבילים מהירה בהנעה אחורית חושפת רכב שיכול לספק לא מעט כיף. המתלים מגהצים היטב את שבילי הפודרה הרטובים קלות של הנגב ומכתש רמון והתוצאה היא מכונית מהירה מאוד שיכולה לספק המון המון כיף בנהיגת שבילים. העברה להנעה כפולה ולהילוך כוח מגלה יחס ההעברה נמוך מאוד שמספק מצד אחד בלימה מנוע מצוינת ומהצד השני גם שליטה מעולה על התאוצה במעלות קשים. אבל כשהטרנספר במצב Low תיבת ההילוכים האוטומטית מושכת יתר על המידה את ההילוך הראשון, וכשהיא כבר נזכרת להעביר אותו – היא עושה את זה בבעיטה מורגשת.

    בשטח טכני מציע טויוטה היילקס רמת עבירות גבוהה. נכון, אין לו נעילת דיפרנציאל אחורית וזה יכול להפריע בחלק מהמקרים. במקומות בהם מיצובישי האנטר (שהצטרף לטיול כרכב מלווה) עבר בקלות בזכות אותה הנעילה, ההיילקס דרש קצת יותר כיוון, מאמץ ונהיגה מיומנת. אבל הוא עבר הכל. בלי להתרגש, בלי למצמץ ובלי להרגיש רגשי נחיתות. תורידו לו את מדרגות הצד המקוריות שהגיעו עם רכב ההדגמה ושימו לו צמיגי 50/50 ראויים ואתם מסודרים ברוב המוחלט של מסלולי הטיול בארץ.

    טויוטה היילקס 2015

    טויוטה היילקס – סיכום

    כן, טויוטה היילקס הוא טנדר מצוין. יש לו מוניטין מוכח בשוק הישראלי ויש לי הרגשה שהדגם הנוכחי יחזיק את המוניטין הזה בקלות. הדגם החדש גם נפתר מרוב החסרונות שהיו להיילקס בעבר – יש לו מנוע חזק ומצוין, צריכת דלק טובה (9.1 קילומטרים לליטר בנסיעה ששלבה גם לא מעט שטח) ורמת אבזור נדיבה למדי שתורמת לתחושה שאחרי הכל – זה לא רק רכב עבודה.

    אבל הוא לא זול. הדגם האוטומטי שנבחן עולה 255 אלף ₪. מיצובישי L200 "האנטר" (שיוחלף בשנה הבאה בדגם חדש, טריטון) עם הנעה כפולה, תיבת הילוכים אוטומטית ונעילת דיפרנציאל אחורית עולה 32 אלף ₪ פחות. ההאנטר אולי פחות טוב מההיילקס, אבל לא בהרבה. בכביש הוא טוב מההיילקס ובשטח הוא מציע נעילה מקורית לדיפרנציאל האחורי, שמשפרת את העבירות בשטח טכני. פולקסווגן אמארוק יעלה לכם 9,000 ₪ יותר מההיילקס, אבל למען האמת לא מצאתי סיבה אחת טובה לבחור בו ולא בהיילקס.

    נשארנו עם הבעיה הכי גדולה של ההיילקס בפרט ושל הטנדרים הבינוניים האלו בכלל – הטנדרים האמריקאים הגדולים. שברולט סילברדו דאבל קבינה עם הנעה כפולה, מנוע חזק באופן משמעותי ורמת אבזור מטורפת עולה בדיוק כמו טויוטה היילקס. איך זה בדיוק קורה? תשאלו את רשויות המס, שאחראיות לעיוות הזה. הסילברדו ודומיו נגסו לא מעט בפלח השוק הזה של הטנדרים הקטנים ובצדק. מי שנוסע רוב הזמן על הכביש מחוץ לעיר יעדיף את הסילברדו המפנק. בשטח או בתוך העיר, ההיילקס עדיף.

    טויוטה היילקס בקטלוג הרכב של CarsForum
    טויוטה היילקס - מפרט טכני

    טויוטה היילקס 2015

    dddd