תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • דאצ'יה
  • דאצ'יה דאסטר
  • דאצ'יה דאסטר טנדר – טייק 2

    דאצ'יה דאסטר

    שלושה שבועות לאחר שנחשפה גרסת טנדר של דאצ'יה דאסטר, חושפת רנו גרסה נוספת. הפעם – עם כוונת לייצור מסחרי בכמויות גדולות, אבל רק לשוק הדרום-אמריקאי.

    • 29-10-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    רנו מביאה לתערוכת הרכב של סאו פאולו דגם קונספט של דאצ'יה טנדר בתצורת טנדר. דגם הקונספט החדש מצטרף אל גרסת הטנדר של הדאסטר שנחשפה לפני שלושה שבועות ומיועדת ללקוח ספציפי בשוק הרומני. הפעם המטרה של רנו גדולה הרבה יותר. השוק הדרום אמריקאי הוא אחד מהשווקים הגדולים ביותר לטנדרים עם ארגז פתוח, כשלדברי רנו מדובר בשוק של כ-920 אלף כלי רכב בשנה. רנו רוצה חלק מנתח השוק הזה והדאסטר אורוצ', גרסת הטנדר החדשה של הדאסטר, הוא רק הרכב הראשון שמציגה רנו כדי להיכנס לאותו פלח שוק.

    רנו דאסטר אורוצ' טנדר

    דגם הקונספט, שאיורים ראשונים שלו נחשפים כעת לקראת השקתו בתערוכת הרכב של סאו פאולו, מבוסס על הדאסטר הנוכחי. ברנו לא מציינים בשלב זה מה המפרט הטכני של האורוצ' אך נראה שהוא מבוסס על פלטפורמה שונה או לכל הפחות מוארכת, שכן גרסה זו כוללת קבינה כפולה (לעומת הגרסה הרומנית שהיא עם קבינה בודדת). לדברי רנו, הוא יציע חמישה מושבים מלאים עם מספיק מקום לחמישה מבוגרים. המושבים עצמם כוללים ריפוד ספוג כפול שאמור להיות עמיד מהרגיל.

    תא הנוסעים מבוסס ברובו על זה של הדאסטר הסדרתי אך כראוי לדגם קונספט הוא כולל כמה קישוטים שככל הנראה לא יגיעו לדגם הייצור הסדרתי. בין היתר הותקנו כאן שתי מצלמות אחוריות עם זווית רחבה שאמורות לאפשר לנהג לתעד אירועי ספורט שמתרחשים בסביבתו והשליטה עליהם מתבצעת דרך גלגלת בתא הנוסעים. גם מסך מגע צבעוני לשליטה על מערכת השמע הוא כנראה לא פריט הכרחי במיוחד בטנדר עבודה.

    בשלב זה לא ידוע על כוונתה של רנו לשווק את דגם הייצור הסדרתי מחוץ לדרום אמריקה ולא ברור אם יגיע לשיווק באירופה. טנדרים פתוחים כאלו זוכים להצלחה קטנה משמעותית בשוק האירופאי, שנוטה להעדיף את המסחריות שלו סגורות וגדולות יותר, בסגנון של רנו מאסטר.

    רנו דאסטר אורוצ' טנדר

    dddd