תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיטרואן
  • סיטרואן קקטוס
  • סיטרואן C4 קקטוס – קונספט היברידי ייחודי

    סיטרואן קקטוס

    סיטרואן חושפת דגם קונספט ל-C4 היברידי, שיעשה שימוש באוויר במקום בחשמל. ההבטחה - 50 קילומטרים לליטר.

    • 19-09-2014
    • מאת: מערכת CarsForum

    בעבור רובנו הביטוי "מערכת הנעה היברידית" הוא שם נרדף למערכת הנעה שכוללת מנוע בנזין ומנוע עזר חשמלי, כמו בדגמי הונדה אינסייט או טויוטה פריוס. בסיטרואן מתכוונים לצאת חוצץ כנגד תפיסה רווחת זו עם דגם קונספט ייחודי המשלב בין מנוע בנזין למערכת הנעה באוויר דחוס שיהיה המשך ישיר של המערכת שנחשפה בתחילת שנת 2013. דגם הקונספט, שייחשף בחודש הבא, יתבסס על סיטרואן C4 קקטוס, מכונית ייחודית למדי בפני עצמה. באותה תערוכה תחשוף גם החברה האחות פיג'ו דגם היברידי-אוויר משלה, המבוסס על ה-208 הקומפקטית.

    סיטרואן C4 קקטוס Airflow

    סיטרואן C4 קקטוס Airflow כולל מנוע בנזין 3 צילינדרים בנפח של 1.2 ליטר שהספקו המרבי הוא 81 כוחות סוס – מנוע דומה לזה שמותקן אצל פיג'ו 208 הידנית שנמכרת בישראל. בסיטרואן מבטיחים שמדובר בגרסה משופרת של אותו המנוע, שההפסדים הפנימיים שלו הופחתו בעקבות מעבר לשימוש בשמן בצמיגות נמוכה יותר וציפוי פנימי חדש לחלקי המנוע. אל המנוע הזה תשודך מערכת ההנעה באוויר של סיטרואן, הכוללת מכלי אוויר דחוס, מדחס/מנוע ותיבת הילוכים ייחודית.

    השימוש באוויר במקום בבנק מצברים כבד, כמו ברכבים ההיברידיים של טויוטה והונדה, יאפשר לסיטרואן להפוך את המכונית לקלה יותר מה שיסייע כמובן עוד יותר לשיפור צריכת הדלק. אבל בסיטרואן לא הפסיקו שם והפכו את דגם הקונספט של ה-Airflow ההיברידי לקל ב-100 קילוגרמים מדגם הבנזין של הקקטוס. זה התאפשר עקב שימוש מוגבר בחומרים מורכבים ואלומיניום קל משקל בחלקי המרכב של הרכב, מעבר לאגזוז דק וקל יותר, גג שמש מפוליקרבונט במקום זכוכית או קפיצים מסיבי פחמן. המשקל הכולל של דגם הקונספט יעמוד על 865 קילוגרמים בלבד ולמרות שדגם הייצור הסדרתי יהיה בוודאי כבד יותר (עקב שימוש מופחת בטכנולוגיות יקרות), עדיין מדובר במכונית היברידית קלה במיוחד.

    סיטרואן C4 קקטוס Airflow

    המפרט הטכני המדויק של סיטרואן קקטוס Airflow לא נחשף בשלב זה כך שאיננו יודעים להגיד בשלב זה מה יהיה טווח הנסיעה החשמלי (סליחה, האווירי) של הרכב. בסיטרואן כן מספרים כי הדגם יציע שלושה מצבי נסיעה – בנזין טהור, אוויר טהור או שילוב של שניהם. בנוסף מבטיחה סיטרואן כי מלבד הפחתת המשקל העצמי יציע הדגם גם צמיגים דקים וגבוהים (155/70R19), מראות צד קטנות יותר, תאורת LED מלאה ושלל שיפורים אווירודינמיים שיסייעו עוד יותר לשיפור צריכת הדלק.

    בשורה התחתונה מבטיחה סיטרואן נתון צריכת דלק מרשים למדי של 50 קילומטרים לליטר, אך לא מפרטת בשלב זה אם מדובר בנתון משולב או בין עירוני.

    סיטרואן C4 קקטוס Airflow

    dddd