תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד מונדיאו
  • פורד חושפת מתיחת פנים משמעותית למונדיאו

    פורד מונדיאו

    מתיחת הפנים של המונדיאו נחשפה בתערוכת הרכב של מוסקבה שמתקיימת בימים אלו ממש. על הפרק – מנועים חדשים, תיבת הילוכים כפולת מצמדים ושלל מערכות אלקטרוניות.

    • 29-08-2010
    • מאת: מערכת CarsForum

    כבר כמה חודשים שבפורד מפזרים פירורי מידע אודות מתיחת הפנים הצפויה למונדיאו. בסוף השבוע האחרון הציגו בשעה טובה החברים מפורד-אירופה את המונדיאו המחודשת ואת שלל החידושים שאנו צפויים למצוא בה. העיצוב החיצוני אמנם שונה ועודכן כך שיתאים לקו העיצובי הנוכחי של פורד, אבל עיקר החידוש במתיחת הפנים טמון במכלולי ההנעה ובמערכות האלקטרוניות החדשות.

    המונדיאו החדשה תהיה הראשונה שתשתמש במנוע ה-EcoBoost המחוזק של פורד. מדובר במנוע מוגדש בנפח 2 ליטרים עם הספק מרבי של 240 כוחות סוס. מנוע זה מתהדר בשלל טכנולוגיות מתקדמות, כדוגמת הזרקה ישירה בלחץ גבוה ותזמון שסתומים משתנה לכל גל זיזים בנפרד, ומציע פליטת מזהמים נמוכה ושיפור של כ-20% בצריכת הדלק הממוצעת. בנוסף תשווק גם גרסה מוחלשת של אותו המנוע, בהספק מרבי של 203 כוחות סוס וגם מנועים קטנים וחלשים יותר המיועדים לשווקים בהם נפוץ השימוש בדלקים אלטרנטיביים.

    גם מנועי הדיזל זוכים לעדכון. מנוע הדיזל המוכר לנו מהמונדיאו הנוכחית (2 ליטרים, טורבו-דיזל, 140 כוחות סוס) עבר מקצה שדרוגים לשיפור תצרוכת הדלק ופליטת המזהמים וישווק בשלוש רמות הספק שונות - 115, 140 או 163 כוחות סוס. יתווסף אליו מנוע טורבו-דיזל נוסף בנפח 2.2 ליטרים ובהספק מרבי של 200 כוחות סוס.
    תיבת הילוכים כפולת מצמדים תהפוך סטנדרטית בדגמי הEcoBoost- ואופציונאלית בחלק מדגמי הדיזל.

    בתוך תא הנוסעים תמצאו קונסולה מרכזית משודרגת, עם מערכת שמע משופרת שכוללת 8 ערוצים וסאב-וופר מקורי בתא המטען, מערכת ניווט חדשה, נגן DVD לטובת היושבים בספסל האחורי ושלל מנורות LED. בנוסף לאלו, תמצאו גם שלל מערכות בטיחות מתקדמות - מערכת אלקטרונית שבודקת את ערנותו של הנהג ומתריעה בצפצוף קולני במקרה של הירדמות, מערכת שמתריעה על סטייה לא מבוקרת מנתיב הנסיעה, רדאר שבודק את השטחים המתים שבצידי המכונית ואפילו מצלמת רוורס לנסיעה לאחור.

    המחיר צפוי להיות דומה לזה של המונדיאו הנוכחית. השיווק באירופה יחל בעוד חודשים מספר, אצלנו ככל הנראה בתחילת השנה הבאה.

    פורד מונדאו

    פורד מונדאו

    dddd