תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פורד
  • פורד פוקוס 5 דלתות
  • פורד פוקוס סטיישן
  • פורד פוקוס 2015 – מתיחת פנים לדגם

    פורד פוקוס 5 דלתות

    פורד פוקוס מקבלת מתיחת פנים הכוללת מספר שדרוגים לעיצוב והרחבה של היצע המנועים. אצלנו בתחילת שנת 2015.

    • 25-02-2014
    • מאת: אלירן אברזל

    ארבע שנים חלפו מאז נחשף לראשונה הדור הנוכחי של פורד פוקוס וכעת חושפת היצרנית מתיחת פנים ראשונה לדגם. מדובר באחת מהמשפחתיות החשובות ביותר בעבור השוק הישראלי, שאף הייתה בעבר המכונית הנמכרת ביותר בשוק המקומי. מתיחת הפנים נחשפת כעת בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן, אך גרסת הסדאן עתידה להצטרף למבחר הדגמים המעודכן כבר בחודש אפריל הקרוב והיא צפויה ליישר קו עם שתי הגרסאות שנחשפות כעת.

    פורד פוקוס 2015

    מתיחת הפנים של פורד פוקוס לשנת 2015 כוללת עיצוב חיצוני מעודכן. חזית הרכב קיבלה גריל קדמי גדול יותר, שמזכיר את זה שהופיע לראשונה בארץ בדגמי הפיאסטה 2013. בחלק מהדגמים הוא יהיה בגוון כסוף ובאחרים שחור, בהתאם לרמת הגימור של המכונית. בנוסף ניתן להבחין כאן בפגושים חדשים (מלפנים ומאחור) וביחידות תאורה אחוריות חדשות. יש גם תוספת של שני גווני כחול חדשים למבחר הצבעים.

    בתוך תא הנוסעים השינויים גדולים יותר. בפורד הגיבו לביקורת שספג הרכב על הנדסת האנוש הלקויה ועל מרווח הפנים המצומצם ועדכנו את תא הנוסעים בהתאם. בנושא הנדסת האנוש מקבלת הקונסולה המרכזית עיצוב חדש ונקי יותר, גלגל הגה חדש עם פחות כפתורים ומערכת שמע חדשה (SYNC2) עם מסך מגע צבעוני.
    בנושא מרווח הפנים מקבלת הקונסולה המרכזית עיצוב חדש עם הצרה משמעותית באזור ידית ההילוכים, מה שאמור לשפר את המרווח לברך ימין של הנהג ולהעניק לו תחושה מרווחת יותר.

    פורד פוקוס 2015

    שינויים חשובים נוספים אצל פורד פוקוס 2015 אפשר למצוא מתחת למכסה המנוע. כאן מקבלת הפוקוס שני מנועי טורבו-בנזין חדשים. הראשון הוא מנוע ה-1.0 ליטר EcoBoost שיוצע בשתי גרסאות – 100 או 125 כוחות סוס. המנוע השני הוא מנוע ה-1.5 ליטר EcoBoost שיוצע גם הוא בשתי גרסאות – 150 או 180 כוחות סוס.

    מנוע ה-1.6 ליטר (לא טורבו) 125 כוחות סוס שמשווק בישראל יישאר ככל הנראה ללא שינוי וימשיך להיות מיוצר בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים (PowerShift). מנוע ה-1.0 ליטר 125 כוחות סוס ושתי הגרסאות של מנוע ה-1.5 ליטר יקבלו גם הן אופציה לתיבת ההילוכים הרובוטית בהמשך השנה.

    בנוסף תציע פורד פוקוס 2015 מספר עדכונים חשובים לרמות האבזור ולרמת האיכות. בפורד מבטיחים בידוד רעשים משופר בזכות שימוש בשמשות עבות יותר ובשטיחים עבים יותר. כאופציה יוצעו כעת גם מערכת חניה אוטומטית, מערכת בלימה אוטומטית במהירויות נמוכות ומערכת תאורת חזית אקטיבית בדגמים המצוידים בפנסי קסנון. בפורד מבטיחים שיפור גם בהתנהגות הכביש של המכונית, שהייתה מצוינת גם קודם לכן, בזכות שינויים קלים לכיול המתלים ולהגה הכוח החשמלי.

    פורד פוקוס 2015

    שיווקה של פורד פוקוס המחודשת צפוי להתחיל באירופה לקראת סוף השנה ובישראל רק בתחילת שנת 2015. הדור הנוכחי של הפוקוס הושק בישראל בסוף שנת 2011 וזכה להצלחה חסרת תקדים בשוק המקומי. כבר בשנת 2012 הוא הפך לדגם הנמכר ביותר בישראל עם כ-16,000 מסירות. אך במהרה הצטמצמו המספרים הללו וכבר ב-2013 צנחו היקפי המכירות של הפוקוס בכ-50 אחוזים וטויוטה קורולה החדשה תפסה את מקומה כמשפחתית הנמכרת ביותר בישראל.

    להערכתי תנצל דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, את מתיחת הפנים הנוכחית של הפוקוס לצורך מיתוג והשקה מחדש של המכונית בישראל. שנת 2014 צפויה להיות "שנת המאזדה" של היבואנית, לאחר שה-3 החדשה הושקה בסוף השנה שעברה בישראל ומלאי גדול של רכבים החל לזרום בחודשים הראשונים של 2014 ארצה. בדלק מוטורס ינסו לסחוט את לימון המאזדה עד תומו ולהשיק את הפוקוס החדשה רק בשלהי 2014 בואך 2015.

    במסגרת אותו מיתוג מחדש צפויה היבואנית לשדרג בצורה משמעותית את רמת האבזור של גרסת ציי הרכב (רמת האבזור Trend), כך שתיישר קו עם הסטנדרטים שקבעו המתחרות החדשות בקטגוריה – מאזדה 3 החדשה, טויוטה קורולה וסקודה אוקטביה. הפוקוס תצטרך תוספת של לא מעט אבזור כדי להתמודד בהצלחה אל מול אותן מתחרות צעירות, שהן לא רק מאובזרות יותר אלא גם מרווחות וחסכוניות יותר. מי יודע, אולי נראה כאן גם את מנוע ה-1 ליטר טורבו?

    פורד פוקוס 2015

    dddd