תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • שברולט
  • שברולט תצא מהשוק האירופאי בשנת 2016

    שברולט

    ג'נרל מוטורס תפסיק לשווק את רוב דגמי שברולט באירופה ותתמקד במותגים אופל וקאדילק עד לשנת 2016. מה המשמעות לגבי השוק המקומי?

    • 05-12-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    חדשות רעות ל-UMI, יבואנית שברולט לישראל. בהודעה לעיתונות שפרסמה הבוקר ג'נרל מוטורס, המחזיקה במותג שברולט, נמסר כי בכוונת החברה לצמצם את שיווק דגמי שברולט באירופה ולהתמקד בדגמים של יצרנים אחרים מבית הקבוצה, עם דגש על אופל וקאדילק. על פי ההודעה תבצע ג'נרל מוטורס שינוי הדרגתי בהיצע הדגמים שלה באירופה, שינוי שיסתיים בתחילת שנת 2016 ובמסגרתו תפסיק החברה לשווק את רוב דגמי שברולט באירופה. דגמי הקרוז, הסוניק, הטראקס ודגמים נוספים שמיוצרים כיום בקוריאה לא יימכרו יותר באירופה, שם יתמקד המותג בשיווק של מספר מצומצם של רכבים ייחודים, כמו הקורבט.

    בג'נרל מוטורס מסבירים שהמהלך מגיע על רקע המצב הכלכלי באירופה, שהופך את הקניבליזציה בין אופל לשברולט לבלתי רווחית והגיונית כלכלית. כיום מיוצרים רוב דגמי שברולט שמשווקים באירופה דווקא בקוריאה, בעוד אופל מייצרת את רוב מוצריה באירופה. לכן מתכוונים בג'נרל מוטורס להתמקד עם המותג שברולט דווקא בשוק הקוריאני ובשווקי המזרח האחרים, ולא בשוק האירופאי. שם, כאמור, תתפוס אופל את מקומה של שברולט בהדרגה.

    שברולט טראקס

    ומה לגבי ההקשר המקומי? מחברת UMI, יבואנית שברולט לישראל, נמסר כי למהלך הנוכחי אין שום השפעה על שברולט ישראל וכי החברה תמשיך להתחרות כאן בכל הסגמנטים. אנחנו חושבים אחרת. ההחלטה של ג'נרל מוטורס העולמית תשפיע מאוד, בעיקר בטווח הבינוני, על היצע הדגמים שתוכל לשווק בישראל UMI. ג'נרל מוטורס תמשיך אמנם לשווק את דגמי שברולט ברוסיה ובחלק ממדינות חבר העמים לשעבר, אך ללא תקינה אירופאית מתאימה הם לא יוכלו להגיע לישראל. קשה להאמין שג'נרל מוטורס תטרח לבצע תקינה כזאת בעבור השוק הישראלי בלבד, שגם בו הולכת שברולט ומאבדת גובה במהירות.

    מסירות שברולט 2007-2013

    למעשה, מהווה הכרזה זו סוג של הצהרת אמון של ג'נרל מוטורס בחברת ש.י.ר רכב (מקבוצת שלמה-סיקסט), היבואנית הנוכחית של אופל לישראל. נזכיר כי בתחילת שנת 2011 הוציאה ג'נרל מוטורס את הזיכיון לייבוא רכבי אופל מידיה של UMI והעבירה אותו לידי קבוצת שלמה-סיקסט. מאז צמחו מכירות המותג בישראל בהיקפים חסרי תקדים ואת שנת 2013 הוא צפוי לסיים עם כ-6,000 מסירות - גידול של כ-670 אחוז לעומת היקף המכירות של אופל בשנת 2010, השנה האחרונה בה שווקה על ידי UMI.

    עד לחודש אוגוסט האחרון אף החזיקה ג'נרל מוטורס כ-10 אחוזים ממניות UMI, יבואנית שברולט לישראל, אך בצעד מפתיע מכרה את מניותיה בחברה ל-UMI תמורת 68.5 מיליון ₪.

    שברולט צפויה לסיים את שנת 2013 עם פחות מ-7,000 מסירות של רכבים פרטיים בישראל, מספר הגדול אמנם מהיקף מכירותיה של אופל אך קטן משמעותית מהיקף המכירות של המותג בשנות השיא שלו. בשנת 2008 היה ממוקם המותג שברולט במקום הרביעי בטבלת המסירות עם כ-13,700 מסירות. ב-2013 צנח המותג למקום ה-13 כשאת מקומו תופסים מותגים כמו סקודה, רנו וסיטרואן.

    שברולט ספארק 2013

    dddd