תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • סיאט
  • סיאט טולדו
  • סיאט טולדו – מבחן דרך

    סיאט טולדו

    עם מנוע חזק, מרווח ברכיים טוב במושב האחורי ותא מטען גדול מצמצמת סיאט טולדו החדשה את הפער שבין המשפחתיות לתת-משפחתיות. אך בכל זאת, משפחתית של ממש היא עדיין לא. מבחן דרך.

    • 19-08-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    קטגורית התת-משפחתיות היא אחת מהקטגוריות הצומחות והמבטיחות ביותר של שוק הרכב הישראלי. מה שמפתיע הוא שבכלל לא מדובר בקטגוריה חדשה. מזה יותר משני עשורים שרוב יצרני הרכב הגדולים, הן מהמערב והן מהמזרח, מדביקים תא מטען נפרד לסופר-מיני הקומפקטיות שלהם בניסיון ליצור סוג של מכונית משפחתית. עד לא מזמן זה לא ממש עבד והתוצאה הייתה, איך נרשום בזהירות, לא מוצלחת במיוחד. הראשונה שהצליחה לחדור ממש לליבו של השוק הישראלי הייתה יונדאי עם האקסנט, שהצליחה במהלך סוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 לכבוש לעצמה מקום של כבוד בשוק הרכב הישראלי כאלטרנטיבה זולה ובסיסית למכונית משפחתית, בעיקר למי שדרגתו במקום העבודה לא אפשרה לו לקבל משפחתית של ממש.

    אבל עולם הרכב התקדם והרכבים הלכו ותפחו, והנה הסופר-מיני של היום יושבות על בסיסי גלגלים שהיו מביישים משפחתיות מהדור הקודם. באותה נשימה הלכו ותפחו גם המשפחתיות, שקיבלו ממדים שלפני עשור או שניים היו מספקים בקלות מכונית מנהלים צנועה. הרווח שנוצר בין הקטגוריות היה מספיק גדול כדי להרחיב את הנישה הקטנה שיצרה האקסנט לכדי קטגוריה שלמה. תוסיפו לזה את מחירי המכוניות המשפחתיות, שמאמירים וחוצים בימים אלו את רף ה-130 אלף ₪, והנה קיבלתם הצדקה של ממש לפריחתה של הקטגוריה.

    חשוב לציין - אף אחת מהמכוניות בקטגוריה אינה פורצת דרך טכנולוגית. הן גם לא מתיימרות להיות כאלו וזה בסדר גמור ברכב שאמור להיות קודם כל מוביל משפחה יעיל. ההתבססות על מכלולים מוכרים מבטיחה, בדרך כלל, שקט נפשי, שזה בדיוק מה שמכונית משפחתית אמורה לספק. הכיוון הכללי הוא מקסימום שימושיות במחיר הגון, שנמוך בכ-20 עד 30 אלף ₪ ממחירה של מכונית משפחתית ממוצעת. כאן בדיוק נכנסת לתמונה הטולדו החדשה.

    סיאט טולדו החדשה

    סיאט טולדו החדשה מבוססת על פלטפורמת ה-MQB החדשה של קבוצת פולקסווגן, שאמורה לשמש את רוב הדגמים שתציג הקבוצה בעשור הקרוב. העיצוב החיצוני גם הוא סולידי ומכובד למדי, ואינו מסוג העיצובים שמושכים את תשומת הלב של העוברים והשבים ברחוב. קווי הדימיון לאחות הכמעט תאומה, סקודה ראפיד, ברורים למדי אך עדיין מאפשרים לטולדו לשמור על עצמאות עיצובית משלה. המפרט הטכני מספר על מידות נדיבות, עם בסיס גלגלים באורך של 260 סנטימטרים ואורך כללי של 448 סנטימטרים. זה יותר ממה שהיה לדורות הקודמים של הטולדו ששווקו כאן בין השנים 1992 ל-2007 ודווקא כן נחשבו למכוניות משפחתיות.

    ואכן, פתיחה של דלתות הרכב מוכיחה כי יש גיבוי לנתוני המידות הרשמיים. המושב האחורי מרווח ומציג מרווח ברכיים נהדר, גם במונחים של מכונית משפחתית גדולה יותר. הוא מעט צר ויוכל להתאים לשני מבוגרים או שלושה ילדים, ולא הרבה יותר. תא המטען גדול (550 ליטרים), אבל יותר מכפי שהוא גדול כך הוא שימושי. זה הוא פועל יוצא של הדלת החמישית, שמתרוממת מעלה ומשפרת את הגישה לתא המטען. תשמחו לגלות גם פתח גישה מהירה במרכז המושב האחורי, שמאפשר הטענה של אביזרים ארוכים במיוחד ללא קיפול של כל המושב האחורי.

    מלפנים מותקנים צמד מושבים פשוטים וסבירים. הם לא נוחים במיוחד ולמרות שהם כוללים את כל הכיוונים האפשריים (כולל כיוון גובה למושב הנוסע), משהו בתנוחת הנהיגה לא מרגיש טבעי ונוח בנסיעות ארוכות. כמו כן הותקנה כאן משענת יד מרכזית מקורית ליד ימין, מסעד מרופד ליד שמאל, גלגל הגה, ידית הילוכים וידית בלם יד מרופדי עור. אבל חוץ מאלו, שאר חלקי הפלסטיקה ברכב עשויים פלסטיק קשיח שמשדר תחושה פשוטה יחסית.

    סיאט טולדו

    רשימת האבזור הסטנדרטית של סיאט טולדו מפתיעה לטובה. מלבד האבזור הסטנדרטי והמקובל בקטגוריה תוכלו למצוא כאן בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית (לא מפוצלת), שליטה מלאה על מערכת השמע מגלגל ההגה, מחשב דרך מפורט ואפילו מערכת TPMS להתראה על לחץ אוויר נמוך בצמיגים. רכב המבחן צויד במערכת שמע משודרגת (בהתקנה מקומית) הכוללת מסך מגע, דיבורית בלוטות' ומצלמת רוורס, שמוצעת ללקוחות במתנה במסגרת מבצע ההשקה. בסך הכל, מדובר על חבילת אבזור נאה בהשוואה למקובל בקטגוריה וקשה למצוא פריט אבזור מהותי שחסר כאן.

    ומה בכל זאת ההבדלים בין הטולדו למשפחתיות היקרות יותר? ההבדל הוא בפרטים הקטנים. בטולדו למשל לא תמצאו ארבעה מתגי שליטה על חלונות החשמל במושב הנהג, אלא רק שניים. את צמד החלונות החשמליים האחוריים פותחים רק מהכפתורים שמאחור. גם הרמה אוטומטית לחלון הנהג (או לאף אחד מהחלונות האחרים) לא תמצאו כאן. עוד חסרים כאן פתחי מזגן ליושבים מאחור ותאורה למראות האיפור. מי שינסה להזמין את הנוסע/ת לקפה על הדרך יגלה שבחלק הקדמי מותקן רק מחזיק כוסות אחד בגודל מלא ופתח מילוי הדלק נפתח רק מבחוץ ורק בעזרת המפתח (ולא בצורה אוטומטית עם דרך ידית קטנה במושב הנהג). כל אלו דברים קטנים שכבר הפכו לסטנדרט במשפחתיות הגדולות והיקרות יותר, אבל בטולדו הם לא קיימים.

    סיאט טולדו

    אך דווקא בכל מה שקשור למנוע, אין לסיאט טולדו במה להתבייש אל מול המתחרות הגדולות והיקרות ממנה. הדגם האוטומטי של הטולדו מגיע ארצה כשהוא מצויד במנוע ה-1.4 ליטר טורבו-בנזין (TSI) של פולקסווגן, שמפיק 122 כוחות סוס ומומנט מרבי של 20 קג"מ. הוא משודך לתיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים המוכרת של הקבוצה (DSG7) ויחד הם מספקים ביצועים מצוינים ובהחלט מעלים את הרף המקובל בקטגוריה. ביחד עם אחיזה הכביש הגבוהה והתנהגות הכביש הבטוחה, מתקבלת מכונית שקל לנהוג מהר ובביטחון. גם צריכת הדלק מצוינת ובנסיעת המבחן שלנו צרכה המכונית בממוצע 12.5 קילומטרים לליטר.

    גם בזמן הנסיעה מגלה סיאט טולדו עוד כמה נקודות שתרמו לחיסכון בעלויות הייצור. בידוד הרעשים אינו מהמשובחים שנתקלתי בהם ובזמן נסיעה מהירה נשמעים יותר מידי רעשי רוח ויותר מידי רעשי כביש. נוחות הנסיעה טובה בסך הכל אך במהירויות עירוניות ועל שיבושים חדים מגלה הטולדו את מתליה הקשיחים והיא חובטת בנוסעים יתר על המידה.

    סיאט טולדו

    סיאט טולדו - סיכום

    בסיאט מבטיחים שהטולדו, ביחד עם הראפיד שהושקה כאן מספר חודשים לפניה, היא משפחתית של ממש. במידה רבה מאוד זה גם נכון, שכן הטולדו החדשה מצמצמת באופן משמעותי את הפער שבין התת-משפחתיות למשפחתיות. היא מציעה מרווח ברכיים נדיב ליושבים מאחור, מנוע חזק (אך חסכוני) ורשימת אבזור נאה. האם כדאי לחסוך כ-10,000 ₪ ולרכוש את הטולדו ולא משפחתית בגודל מלא? כנראה שכן, אם אתם לא מתרגשים מקצת פלסטיקים פשוטים בתא הנוסעים, כמה מחזיקי כוסות חסרים ולא זקוקים ליותר מארבע מקומות ישיבה באופן קבוע.

    מה שבטוח הוא שהטולדו תעשה חיים קשים למתחרות הוותיקות בקטגוריה - מאזדה 2 סדאן, יונדאי i25 וקיה ריו סדאן. אלו משווקות בארץ עם מנועים חלשים יותר, עם תיבות הילוכים מיושנות יותר ורשימת האבזור שלהן מעט קצרה יותר. אז נכון, כל אלו קנו לעצמן מוניטין טוב בשוק הרכב הישראלי, פועל יוצא של הוותק הארוך שלהן בשוק. גם בעניין העיצוב החיצוני אפשר לתת להן כמה נקודות זכות, בעיקר במקרה של קיה יונדאי. אבל במדד השימושיות והתמורה לכסף, מתמקמת סיאט טולדו החדשה בפסגת הקטגוריה.

    סיאט טולדו בקטלוג הרכב של CarsForum
    סיאט טולדו - מפרט טכני להורדה

    קבלו הצעה אטרקטיבית ברכישת טולדו חדשה או משומשת מהמומחים של CarsForum

    סיאט טולדו

    dddd