תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • פולקסווגן
  • פולקסווגן גולף
  • פולקסווגן גולף החדשה (דור 7) – מבחן דרך

    פולקסווגן גולף

    אספנו את פולקסווגן גולף החדשה למבחן דרך ויצאנו לבדוק האם היא באמת לא כולן ובמה בדיוק היא כל כך מיוחד?

    • 07-03-2013
    • מאת: שלומי צרפתי

    פולקסווגן גולף החדשה - הקדמה

    "את לא כמו כולם", שר יובל בנאי המתקמבק בפרסומת לגולף החדשה והשביעית במספר. בנאי לא ממש מרשים בקריירה החדשה שלו כמנטור ב-The Voice אבל אם לשפוט לפי קריירת משינה שלו, שהתחילה כלהקה שעושה קולות וצלילים של להקה אחרת, אולי הוא בכל זאת פגע? אולי הגולף החדשה באמת לא כמו כולם? הכי מיוחדת?

    פולקסווגן גולף החדשה

    פולקסווגן גולף החדשה - ניהוג וביצועים  

    קצת קשה להיות מיוחד במשפחת פולקסוואגן. זה לא משנה אם אתה האח היוקרתי או הספורטיבי, הבורגני או הספרטני. בסופו של דבר לכל המשפחה יש את אותם המנועים, אותם הגירים ובסופו של טנק דלק גם את אותו הלב והדם. השינוי אם כך חייב לבוא ממקום אחר. המקום הזה, לפי קברניטי הקונצרן, הוא חדר הכושר אליו נכנסה הגולף במהלך התיכנון שלה. כך שלמרות גדילה בממדיה, הצליחה הגולף להשיל כמעט 100 קילוגרמים ממשקלה. יכול להיות שזה מספיק?

    רכב המבחן צויד במנוע ה-1.4SI עם גיר ה-DSG7. המנוע הוא אותו מנוע מוכר מפולקסווגן ג'טה, אודי A1, סקודה אוקטביה, סיאט לאון ועוד. קשה להיות מיוחדת במשפחת פולקסווגן המורחבת, כבר אמרנו? הבשורה החדשה מגיעה כאמור מהמידות והמשקל העצמי, עם משקל נמוך יותר (מינוס 100 ק"ג), בסיס גלגלים רחב יותר (פלוס 13 מ"מ) ומרכז כובד נמוך יותר (מינוס 28 מ"מ). השילדה החדשה של פולקסווגן גולף מציעה ניהוג טוב מאוד, ממש על גבול המצוין.  

    נסיעה במהירות גבוהה בפניות ארוכות תענג את הנהג. משקל נמוך עם זווית גלגול קטנה מאוד נותנים הרגשה של מכונית קטנה יותר וכל זה ביחד מתחבר למכונית מהנה מאוד. קצת עצוב לחבר לכל זה הגה מנותק, אם כי צייתן, אבל נדמה שזה נהיה הסטנדרט של היום ולזה כולם צריכים להתרגל. בשביל לייצר תחושה מלאכותית של תקשורת ההגה מתקשה מאוד בפניות תחת עומס ובתחושה שלי זה קצת מיותר.

    ניתן למצוא כאן גם את מערכת ה-XDS, אותו דיפרנציאל אלקטרוני למניעת החלקה שהיה בעבר רק בגרסאות ספורטיביות יותר. את פועלו מרגישים בעיקר כשנמצאים במצב של החלקה או כשיש עומס על הגלגלים הקדמיים ומנסה להאיץ. המערכת תחלק את הכוח לגלגלים בצורה כזו שתאפשר להאיץ בתוך הפנייה.

    המנוע ותיבת ההילוכים עושים את עבודתם בצורה טובה מאוד בסך הכל. מצב הספורט המובנה בגיר הופך את הנהיגה לאגרסיבית משהו ונותן תחושה שהרכב מתעצבן. ואם כבר להתעצבן, שוב מעצבנת אותי מאוד העדרן של ידיות השליטה על התיבה הרובוטית מאחורי ההגה. 

    פולקסווגן גולף החדשה

    פולקסווגן גולף החדשה - אבזור

    הרבה מאוד טענות נשמעו כלפי תחושת חוסר היוקרה השוררת בגולף 7. פנים הרכב מלא בפלסטיקים בגוון אלומיניום מוברש שלא נראים כמו הדבר הכי איכותי בעולם. לוח השעונים שאמור להיות מופנה לנהג, לא ממש עושה את זה בצורה מורגשת. בסך הכל איכות החומרים טובה אבל בתמחור הנוכחי שלה היינו מצפים למשהו קצת אחר מבחינת ההרגשה.

    רשימת האבזור הלא סטנדרטי כוללת  מסך מגע איכותי וקל לתפעול בגודל 5.8 אינץ', מערכת שמע מצויינת עם 8 רמקולים, דיבורית בלוטות' וחיבור USB, בקרת שיוט,  בלם יד חשמלי, מערכת Start&Stop, משענת יד עם תא אכסון, תא כפפות עם אופציה להפעלת קירור ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור. לא רע (אבל גם לא מאוד מרשים) לרכב בקבוצת המחיר הזו.

    פולקסווגן גולף החדשה - נוחות וצריכת דלק

    אם עד סעיף זה נשמעתי קצת סקפטי לגביה, כאן הגולף מקבלת הרבה מאוד נקודות זכות. איכות הנסיעה שמספקת הגולף 1.4 ליטר מזכירה רכבי יוקרה והדרך בה היא מבודדת אותך מהכביש ראויה להערכה. בידוד רעשי הרוח והצמיגים הוא כמעט מוחלט ולמרות שבלימת הזעזועים היא יותר על הצד הגרמני והנוקשה של הסקאלה, הוא מתבצע בצורה מרשימה מאוד. כן יש לי טענות כלפי שטח הראייה במראות הצד, שנפל כקורבן על מזבח העיצוב. 
    מרווח הפנים טוב ומציע שיפור לעומת הדגם הקודם. תא המטען גדל ל-380 ליטר, שמחולקים בצורה קצת שונה עם תא המטען פחות עמוק ויותר ארוך. לטעמי מדובר בחלוקה נכונה יותר של המקום.

    גם בנושא צריכת הדלק מקבלת הגולף הרבה נקודות זכות. צריכת הדלק הממוצעת עמדה בסופו של דבר על 14.5 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת. מי שירצה לחסוך עוד יותר יוכל להפעיל את מערכת ה-Start&Stop ולהגיע לנתונים טובים עוד יותר.

    פולקסווגן גולף החדשה

    פולקסווגן גולף החדשה - מחיר ומתחרות

    מחיר המחירון הרשמי של הגולף 1.4 ליטר החדשה הוא 146 אלף ₪ והוא קצת בעייתי. זה מחיר ביניים שנופל בין המחיר של המשפחתיות הקומפקטיות למחיר של הקומפקטיות היוקרתיות. אין הרבה מתחרות בנישת המחיר הזאת, למעט אולי הפוקוס 2 ליטר 5 דלתות ברמת האבזור הבכירה. קצת מתחת אפשר למצוא את האופל אסטרה טורבו ב-126 אלף ₪ או את הונדה סיוויק האצ'בק ב-135 אלף ₪. עם קצת מאמץ כלפי מעלה יש כבר את במוו סדרה 1 במחיר התחלתי של 166 אלף ₪ ולמי שלא צריך שתי דלתות נוספות גם את ה-A3 החדשה, המתחרה מבית.

    פולקסווגן גולף החדשה - סיכום

    אז כנראה שפולקסווגן גולף היא בכל זאת בדיוק כמו כולם, רק קצת טובה יותר. אין בה שום מהפכה ואין בה שום דבר חדש מיוחד. היא בדיוק אותו הדבר שהתרגלנו אליו, עם קצת ליטושים ושינויים שיתאימו אותה לעולם החדש, בו מככבים על שלטי הפרסומת נתוני צריכת דלק ומבחני ריסוק.

    פולקסווגן גולף החדשה מתומחרת קצת גבוה מדי ומפורסמת בצורה מגלומנית מדי, אבל שלא תבינו לא נכון - מדובר במכונית מעולה וכנראה שכולכם הייתם רוצים אחת כזו.

    פולקסווגן גולף החדשה בקטלוג הרכב של CarsForum.
    פולקסווגן גולף החדשה - מפרט טכני

    פולקסווגן גולף החדשה

    dddd