תוכלו למצוא מידע נוסף במגזין על

  • רנו
  • רנו גרנד-סניק
  • רנו גרנד סניק דיזל - מבחן דרך

    רנו גרנד-סניק

    מי אתה רנו גרנד סניק? אחד מהאבות המייסדים של קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים מתייצב אצלנו למבחן דרך בגרסת הדיזל שלו ומפתיע לטובה.

    • 26-02-2013
    • מאת: אלירן אברזל

    רנו גרנד-סניק, ביחד עם הפיקאסו של סיטרואן, נחשב לאחד מהאבות המייסדים של קטגוריית המיניוואנים הקומפקטיים. כשהוצג הדור הראשון שלו, אי שם בשנת 1996, אפילו ברנו לא האמינו כמה צמא היה שוק הרכב להמצאתה של קטגוריה זו. עד אז נאלצו בעלי המשפחות מרובות הילדים להתנייד בוואנים אמריקאים גדולים עם סקס אפיל של אוטובוס או במסחריות זוללות דלק עם מנועי ענק. ואז הגיע הצמד הזה ושינה את הדרך בה בעלי משפחות מניידים את הצאצאים שלהם ומתניידים בעצמם. פתאום, נהיה שיק למוביל המשפחתי האפרורי. ליצרניות הרכב האירופאיות האחרות לקח קצת זמן להגיב אך בשנים האחרונות נדמה שכולם הצטרפו לחגיגה, מפיג'ו שהציגה את ה-5008, דרך קיה עם הקרניבל ועד לשברולט עם האורלנדו. אבל מה קורה אצל המקור?

    ב-2009 השיקה רנו את הדור הנוכחי, והשלישי במספר, של הסניק. זה עבר לפני כשנה מתיחת פנים ראשונה שמגיעה בימים אלו לישראל. מתיחת הפנים כללה בעיקר שדרוג להיצע המנועים (עוד נגיע לזה) אך גם שדרוגים קלים לעיצובה של המכונית. כך זכתה החזית לתוספת של תאורת DRL, הפרופיל זכה לחישוקי סגסוגת חדשים ובתא הנוסעים בוצעו עדכונים קלים לרשימת האבזור, כולל מערכת שמע עם חיבורי USB ו-בלוטות'. אבל מאיזה כיוון שלא תסתכלו על זה, ובאמת שניסנו את כל הכיוונים ההגיוניים, הסניק הוא לא רכב יפה. אפשר לכתוב הרבה דברים טובים על הרכב, ועוד נכתוב אותם כאן, אבל יופי הוא ממנו והלאה. האורלנדו, שגם הוא זכה אצלנו לביקורת על עיצובו החיצוני, נראה כמו דוגמנית ליד הסניק.

    רנו גרנד סניק

    כן אפשר להגיד על רנו גרנד סניק שהוא מאוד פרקטי, וזה אולי הדבר הכי חשוב שאפשר להגיד על רכב שנועד לשינוע משפחות. נראה שברנו באמת ניסו לחשוב איך להכניס לרכב הזה את כל מה שמשפחה עם ילדים באמת צריכה. יש כאן וילונות צד סטנדרטיים לחלונות האחוריים, ואם אתם לא מבינים למה צריך אותם כנראה שלא ראיתם כמה אנשים מתקינים בדים שחורים וכעורים בחלונות האחוריים של רכבי הליסינג שלהם. יושבי השורה השנייה ייהנו גם משולחן טיסה קטן שמתקפל אל גב מושב הנוסע, משקע כוח נוסף, מפתחי מיזוג אישיים ואפילו ממושבים שנעים על מסילה קדימה ואחורה בנפרד זה מזה. אם ימאס לכם מהם תמיד תוכלו לקפל את המושבים במשיכת חוט ולשטח את רצפת תא המטען. אפילו מושב הנוסע הקדמי מתקפל על מנת לאפשר הובלה של פריטים ארוכים במיוחד.

    בשורת המושבים השלישית של הגרנד-סניק המצב מעט פחות טוב. כאן אמנם יש מחזיקי כוסות ואפילו תא אכסון נסתר, אבל ללא ספק זו השורה המקופחת ברכב. בעוד יושבי השורה השנייה נהנים ממרווח ברכיים נדיב, בשורה השלישית הוא מאוד מצומצם עד כדי כך שמבוגר בגובה ממוצע יתקשה לשבת בהם. גם פתחי מיזוג או עיגוני ISOFIX אין כאן כך שמדובר בשורת מושבים שנועדה לילדים קטנים מאוד או לחילופין לנסיעות קצרות מאוד. תא המטען מצטמצם מאוד עם פתיחתה של השורה השלישית ולא נראה שעגלת תינוק תצליח להידחס לשם.

    רנו גרנד סניק

    ומה קורה בעמדת הנהג של רנו גרנד סניק? כאן המצב טוב בהרבה. מושב הנהג נוח מאוד, גם אם מעט קשה מידי לטעמי. תנוחת הנהיגה גבוהה וביחד עם חלונות הצד הגדולים מתקבלת תחושה מאוד אוורירית ושולטת. חלונות הצד הגדולים תורמים גם לראות מצוינת לצדדים ורק השמשה הקדמית מקלקלת מעט את המחמאות כיוון שהיא מעוותת במעט את שדה הראיה בחלקה התחתון.  גלגל ההגה מתכוונן לגובה ולמרחק, כמו גם כיסא הנהג, כך שמציאת תנוחת נהיגה נוחה היא עניין קל למדי.

    באגף האבזור, מגיע רנו גרנד סניק כשהוא מצויד בכל האבזור המקובל בקטגוריה זו. יש כאן מערכת בקלים אקלים דו-אזורית (וכאמור, עם פתחים מאחור), מערכת שמע עם שליטה (מאחורי) ההגה שכוללת גם חיבור USB ודיבורית בלוטות' אלחוטית מקורית, לוח שעונים המבוסס כולו על צג LCD ומראה מרכזית נוספת שמיועדת לתצפית על הילדים. בין המושבים הקדמיים מותקנת משענת יד מרכזית עם שלושה תאי אכסון, שנעה קדימה-אחורה בשלמותה. לקינוח - תא כפפות מקורר ומואר, מפתח אלחוטי והרמה בלחיצת כפתור לכל ארבעת חלונות החשמל. נהדר.

    אבל אי אפשר לפרגן בלי להתלונן. הסניק כולל כמה פשלות קצת לא מובנות בנושא הנדסת האנוש. בדרך כלל ברכבים שכוללים מערכת כניסה ללא מפתח אין צורך ללחוץ על כפתור בשלט כדי לפתוח את הדלת ומספיק להתקרב לרכב עם המפתח בכיס כדי שהדלת תיפתח. כאן, לעומת זאת, צריך להוציא את השלט-מפתח מהכיס וללחוץ על הכפתור המתאים. פרט קטן, אבל קצת מעצבן כשניגשים לרכב עם ידיים עמוסות. גם התנעת הרכב אמנם מתבצעת בלחיצת כפתור אבל לא תתבצע אלא אם תכניסו את הכרטיס-מפתח לחריץ המתאים. במרכז הקונסולה המרכזית מותקן לוח שעונים דיגיטלי המציג את המהירות המדויקת של הרכב, כך שכל נוסעי המכונית יכולים לדעת בדיוק כמה אמא ממהרת בדרך לחוג וכמה אבא ממהר בדרך לסופר לפני שיסגרו. אך למרות שהוא ברור ונאה וקריא למדי, לוח השעונים הזה סובל מהשהייה ארוכה ומציקה שמקשה על תפעול התפריטים של מערכת השמע והדיבורית האלחוטית.

    רנו גרנד סניק

    ברנו עוסקים מזה שנים ארוכות באילוף של חיית הפרא הזו שנקראת מנוע טורבו-דיזל. לצד מנוע בנזין בנפח 2 ליטרים (שהושאל מניסאן), משווק הסניק בישראל עם הניסיון האחרון של רנו בתחום. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטרים שמשודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים, שילוב המשמש גם את רנו פלואנס דיזל וצפוי להגיע בעתיד לדגמים נוספים של היצרנית. נראה שהפעם ממש הצליח לרנו עם השילוב הזה, שמתגלה לא רק כחסכוני במיוחד (15 קילומטרים לליטר בנסיעה משולבת) אלא גם כנוח מאוד לשימוש יום-יומי. המנוע מספק, למרות נפחו הצנום, ביצועים סבירים למדי שבהחלט מספיקים לרכב שייעודו משפחתי. הגיר הרובוטי כפול המצמדים של רנו הוא מהטובים מסוגו, מעביר הילוכים בצורה חלקה ולא מתבלבל גם בפקקים. השילוב בין השניים לא פחות ממצוין ומגיע כאן שאפו רציני לרנו.

    על הכביש מרגיש רנו גרנד סניק מצוין. כיול המתלים טוב והרכב מספק נוחות נסיעה טובה כמעט בכל מצב. בידוד הרעשים בינוני, עם מעט טרטור דיזלי שחודר לתא הנוסעים במהירויות נמוכות ורעשי רוח שמצטרפים במהירויות גבוהות. לרכב התנהגות כביש בטוחה ונשלטת ויכולת תמרון טובה למרות ממדיו הנדיבים.

    רנו גרנד סניק

    רנו גרנד-סניק דיזל - סיכום

    אין ספק, בכל הנוגע למיניוואנים קומפקטיים ברנו יודעים את העבודה. הסניק הוא אמנם לא המיניוואן הכי יפה בשוק אבל אין ספק שהוא אחד מהטובים בשוק. הוא נוח, מאובזר, חסכוני מאוד ומרגיש נהדר על הכביש. אם רק היו לו עוד כמה סנטימטרים של מרווח ברכיים לטובת היושבים בשורה השלישית הוא גם היה יכול להיחשב כמרווח מאוד.

    בקרסו תמחרו את גרסת הדיזל במחיר הזהה לזה של גרסת הבנזין - 165 אלף ₪. במקרה הזה, ולמרות שגם דגם הבנזין נהנה מיחידת הנעה טובה, נראה לנו שאין שום סיבה שלא להעדיף את הדיזל החסכוני. המתחרות הישירות שנמכרות באותו המחיר פחות או יותר, כמו סיטרואן C4 פיקאסו או אופל זפירה, נמכרות רק עם מנועי בנזין שמציגים צריכת דלק גבוהה משמעותית. שברולט אורלנדו נמכר במחיר מעט יקר ומצויד במנוע דיזל בעל ביצועים עדיפים, אך הוא פחות חסכוני בצורה משמעותית. לדעתי לאור כל אלו הגרנד-סניק דיזל הוא קניה טובה ומשתלמת למי שמוכן לוותר קצת על עניין העיצובאו הביצועים  ולא זקוק ל-7 מקומות ישיבה בגודל מלא.

    רנו גרנד סניק בקטלוג הרכב של CarsForum.

    רנו גרנד סניק

    dddd